0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Psychologia rodziny (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Hanna Liberska, Iwona Janicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
63,00 zł
56,70 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 6,30 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Psychologia rodziny

Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione – dobre lub złe – wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: • funkcjonowania systemu rodzinnego – funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej • nietradycyjnych form życia rodzinnego – rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych • problemów życia rodzinnego – choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy • współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
  • Redakcja: Hanna Liberska, Iwona Janicka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18852-8
  • ISBN druku: 978-83-011-8002-7
  • Liczba stron: 682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                             13

CZĘŚĆ I CZŁOWIEK W SYSTEMIE RODZINY 19

Rozdział 1 Rodzina w ujęciu systemowym (Waldemar Świętochowski) 21
1.1. Podstawowe zasady teorii systemów                           22
1.2. Struktura systemu rodziny                               25
	1.2.1. Granice w systemie rodziny                            27
	1.2.2. Podsystemy                                    30
	1.2.3. Role i pozycje w rodzinie                              32
1.3. Procesy systemowe w rodzinie                             34
	1.3.1. Indywiduacja                                     35
	1.3.2. Komunikacja                                     36
	1.3.3. „Logika” systemu rodziny: homeostaza funkcjonalna            38
1.4. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość                                    42
1.5. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne            44

Rozdział 2 Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system (Barbara Harwas-Napierała)                   47
2.1. Modele komunikacji interpersonalnej                          48
	2.1.1. Jednostronny model komunikacji                       49
	2.1.2. Dwustronny model komunikacji                         49
	2.1.3. Relacyjny model komunikacji                           49
2.2. Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie               51
	2.2.1. Uwarunkowania podmiotowe                         51
	2.2.2. Uwarunkowania pozapodmiotowe                        56
2.3. Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny                59
	2.3.1. Komunikacja w podsystemie małżeńskim                  59
	2.3.2. Zmiany rozwojowe komunikacji w podsystemie rodzicielskim        61
	2.3.3. Komunikacja w podsystemie rodzeństwa                    65
2.4. Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji                   68
2.4.1. Kształtowanie umiejętności usprawniających komunikację rodzinną                               69

Rozdział 3 Narracje rodzinne (Elżbieta Dryll) 73
3.1. Rodzina jako nisza semantyczna                             76
3.2. Geneza treści rodzinnych narracji                            79
	3.2.1. Tradycja                                      79
	3.2.2. Przekaz międzypokoleniowy                           83
	3.2.3. Historia życia rodziny nuklearnej                       87
3.3. Dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych                  92

Rozdział 4 Role i funkcje rodziny (Katarzyna Walęcka-Matyja) 95
4.1. Współczesne ujęcie roli rodziny                              96
4.2. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne        98
4.3. Role w systemie rodziny                                 101
4.4. Funkcje rodziny                                       103
4.5. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny                   110

Rozdział 5 Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania (Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska)               115
5.1. Modele rodziny                                       117
	5.1.1. Klasyfikacja modeli funkcjonowania rodziny                  117
5.2. Styl wychowania                                     128
	5.2.1. Pojęcia podstawowe: wychowanie, styl wychowania              128
	5.2.2. Rodzaje stylów wychowania                            129
5.3. Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania                 138

Rozdział 6 Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania (Mieczysław Plopa) 141
6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania                        142
	6.1.1. Aspekt ewolucyjny                                143
	6.1.2. Aspekt neuropsychologiczny                            145
6.2. Przywiązanie w okresie dzieciństwa                          146
6.3. Przywiązanie w okresie dorosłości                           153
6.4. Przywiązanie a relacje w bliskich związkach                     157

Rozdział 7 Seksualność w związkach małżeńskich (Magdalena Grabowska)      167
7.1. Pojęcie seksualności                                   168
7.2. Aktywność seksualna małżonków i jej uwarunkowania              171
	7.2.1. Wiek małżonków                                  173
	7.2.2. Staż małżeństwa                                 175
7.2.3. Relacje między małżonkami                          178
7.3. Problemy seksualne małżonków                             180

Rozdział 8 Transmisja międzypokoleniowa – procesy zachodzące na styku pokoleń (Marzanna Farnicka, Hanna Liberska)                185
8.1. Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie         186
	8.1.1. Naśladownictwo                                 187
	8.1.2. Modelowanie                                     188
	8.1.3. Identyfikacja                                     189
8.2. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie                  190
8.3. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych     192
8.4. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny – model Murraya Bowena                                195
8.5. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie                        197
	8.5.1. Wyzwania dla badań nad transmisją w rodzinie               198

Rozdział 9 Psychologia religijności/duchowości rodziny (Elżbieta Rydz)        203
9.1. Religijność i duchowość – definicje                            204
9.2. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny                                            207
	9.2.1. Rozwój struktury i funkcji religijności                      207
	9.2.2. Rozwój struktury i funkcji rodziny                        208
9.3. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall                                   209
	9.3.1. Religijność i duchowość w małżeństwie bez dzieci               210
	9.3.2. Rodziny wychowujące małe dzieci                        211
	9.3.3. Rodziny z dziećmi w wieku przedszkolnym                   212
	9.3.4. Rodziny z dziećmi w wieku szkolnym                      214
	9.3.5. Rodziny z nastolatkami                             215
	9.3.6. Rodziny jako instytucje wypuszczające dzieci w świat             216
	9.3.7. Starzejący się członkowie rodziny                       217
9.4. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie              218

Rozdział 10 Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie (Hanna Liberska) 221
10.1. Rozwój rodziny                                       224
10.2. Rozwój w rodzinie                                    229
10.3. Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny                        231
	10.3.1. Miejsce rodziny wśród innych systemów                   233
	10.3.2. Wymiary zmian w systemach społeczno-kulturowych           234
10.4. Zmiany w strukturze systemu rodziny                        235
10.5. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego                    235

Część II ZRÓŻNICOWANE FORMY ŻYCIA RODZINNEGO 242

Rozdział 1 Samotne rodzicielstwo (Sylwia Rydz)                    243
1.1. Specyfika roli kobiecej – matka i samotna matka                    247
1.2. Specyfika roli męskiej – ojciec i samotny ojciec                     249
1.3. Funkcjonowanie rodziny niepełnej                            251
1.4. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa                         253
1.5. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo             255
1.6. Pomoc samotnym rodzicom                              257

Rozdział 2 Związki kohabitacyjne (Iwona Janicka)                    259
2.1. Kohabitacja jako nowa forma życia pary                         260
2.2. Przyczyny kohabitacji                                  264
2.3. Charakterystyka osób kohabitujących                          266
2.4. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo                        268
2.5. Kohabitacja a rokowania odnośnie do trwałości związku               272
	2.5.1. Efekt selekcji                                     272
	2.5.2. Efekt kohabitacji                                 273
2.6. Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych              276
	2.6.1. Wybrane teorie zaangażowania                          276
	2.6.2. Rola zaangażowania                               278
	2.6.3. Zaangażowanie partnerów kohabitujących i poślubionych          279

Rozdział 3 Partnerzy kohabitujący jako rodzice (Iwona Janicka)            285
3.1. Dzieci urodzone poza małżeństwem                           286
3.2. Rodziny kohabitacyjne                                   289
	3.2.1. Fazy rozwoju rodziny kohabitacyjnej                     290
	3.2.2. Kohabitacja a zaangażowane rodzicielstwo                   292
3.3. Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych                      297
	3.3.1. Niestabilność kohabitacji a rodzicielstwo                    299
	3.3.2. Niestabilność kohabitacji a dzieci                         300
3.4. Warunki życia rodzin kohabitacyjnych                         301

Rozdział 4 Rodzina zrekonstruowana (Aleksandra Lewandowska-Walter) 305
4.1. Definicje i statystyki                                    306
	4.1.1. Definicje                                       306
	4.1.2. Statystyki                                     307
4.2. Rodzina zrekonstruowana jako system                        309
4.3. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny             313
4.4. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej                     316
4.5. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej                          320
	4.5.1. Typy rodzin zrekonstruowanych                         323
4.6. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej               325

Rozdział 5 Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus)                       331
5.1. Specyfika rodziny adopcyjnej                               333
5.2. Rodzina adopcyjna z perspektywy prawnej                       334
5.3. Rodzina adopcyjna z perspektywy medycznej                      336
5.4. Rodzina adopcyjna z perspektywy psychologicznej                 338
	5.4.1. Etap małżeństwa bezdzietnego                         339
	5.4.2. Doświadczenie straty w rodzinie adopcyjnej                 341
	5.4.3. Decyzja o adopcji dziecka i proces adopcyjny                  343
5.5. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie wczesnego dzieciństwa          346
5.6. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym                                     348
5.7. Rodzina z dorastającym nastolatkiem                         350

Rozdział 6 Rodzina zastępcza (Alicja Kalus)                       353
6.1. Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej                        356
6.2. Specyfika rodziny zastępczej                                362
6.3. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej            365
	6.3.1. Perspektywa prawna                               367

Rozdział 7 Kulturowa różnorodność rodziny (Jolanta Miluska)             369
7.1. Status współczesnej rodziny                                370
7.2. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie                       375
7.3. Rodziny wielokulturowe                                  379
7.4. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej            382

Część III ZDROWOTNE I SPOŁECZNE PROBLEMY W RODZINIE 385

Rozdział 1 Choroba przewlekła w systemie rodziny (Waldemar Świętochowski)                          387
1.1. Trzy ujęcia choroby                                     388
1.2. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie                  390
1.3. Rodzina wobec przewlekłej choroby                           391
	1.3.1. Reakcje na poziomie zachowań                          391
	1.3.2. Reakcje na poziomie procesów (ujęcie systemowe)               396
1.4. Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji              403
1.5. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła                      404

Rozdział 2 Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki dla rodziny (Eleonora Bielawska-Batorowicz)                 411
2.1. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania                                       412
	2.1.1. Niepłodność – rodzaje, przyczyny, rozpowszechnienie           412
	2.1.2. Poronienia, martwe urodzenia i śmierć dziecka w okresie okołoporodowym – rozpowszechnienie, przyczyny              417
2.2. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych              419
	2.2.1. Diagnoza niepłodności i jej następstwa psychologiczne            420
	2.2.2. Straty ciąży i ich następstwa psychologiczne                 423
2.3. Przezwyciężanie trudności prokreacyjnych – na przykładzie niepłodności                                         428
	2.3.1. Techniki wspomaganego rozrodu w leczeniu niepłodności          429
	2.3.2. Rozwój dzieci urodzonych w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego                              432
	2.3.3. Relacje w rodzinie powstałej w wyniku zastosowaniu technik rozrodu wspomaganego                              433

Rozdział 3 Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym (Ewa Marat) 437
3.1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka            439
	3.1.1. W jaki sposób należy przekazywać rodzicom diagnozę            440
	3.1.2. Modelowa procedura informowania o zaburzeniach dziecka         441
3.2. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym            443
	3.2.1. Model żałoby i chronicznego smutku                     444
	3.2.2. Stres rodzicielski                                 445
	3.2.3. Niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa             448
3.3. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka                  449
	3.3.1. Zespół wypalania sił u rodziców dzieci niepełnosprawnych                                 452
3.4. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych                                 453
3.5. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju                  454
3.6. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi                  456

Rozdział 4 Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie (Magdalena Błażek)                              459
4.1. Kryzys rozwodowy – charakterystyka                          462
4.2. Przyczyny rozwodów                                    464
4.3. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku                   464
4.4. Fazy procesu rozwodowego                                467
4.5. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych                           469
4.6. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców      472
	4.6.1. Płeć dziecka a proces radzenia sobie z rozwodem rodziców          479
	4.6.2. Cechy indywidualne dziecka i wsparcie społeczne a radzenie sobie z rozwodem rodziców                            480

Rozdział 5 Agresja i przemoc w rodzinie (Grażyna Poraj)                483
5.1. Metody wychowawcze i postawy rodzicielskie sprzyjające agresji u dzieci i młodzieży                                        485
	5.1.1. System wartości i orientacja życiowa rodziców                 485
	5.1.2. Nieprawidłowe stosunki uczuciowe między rodzicami a dziećmi     486
5.2. Agresja między rodzeństwem                               492
5.3. Przemoc w małżeństwie, czyli dostarczanie dzieciom wzorów zachowań agresywnych                                 498
5.4. Zapobieganie i kontrolowanie agresji                         501
	5.4.1. Zapobieganie i redukowanie agresji u dzieci                 501
	5.4.2. Zapobieganie i redukowanie agresji wśród rodzeństwa            502
	5.4.3. Zapobieganie i redukowanie przemocy w rodzinie (wobec dzieci i współmałżonka)                                  504

Rozdział 6 Rodzina a zachowanie antyspołeczne (Mieczysław Radochoński, Lidia Perenc, Anna Radochońska)         505
6.1. Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny                       507
6.2. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych              509
	6.2.1. Rola czynników genetycznych                         509
	6.2.2. Struktura rodziny                                  512
	6.2.3. Charakterystyczne cechy matki                          514
	6.2.4. Charakterystyczne cechy dzieci                          515
	6.2.5. Relacje w rodzinie                                516
	6.2.6. Osadzenie rodzica w zakładzie karnym                     518
6.3. Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne     520

Część IV TERAPIA RODZIN I TERAPEUTYCZNA ROLA RODZINY 525

Rozdział 1 Współczesne nurty w terapii rodzin (Tadeusz Pietras) 527
1.1. Historia terapii rodzin                                   530
1.2. Zasady terapii rodzin                                    532
1.3. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin                  534

Rozdział 2 Pozytywna psychologia rodziny – w teorii i praktyce (Bogusława Lachowska)                            537
2.1. Obszary psychologii rodziny                              539
2.2. Obszary psychologii pozytywnej                             540
	2.2.1. Najważniejsze koncepcje i pojęcia psychologii pozytywnej          541
	2.2.2. Siły i cnoty charakteru                               542
2.3. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny         543
	2.3.1. Koncepcja sił rodziny                              545
	2.3.2. Pozytywna interwencja w rodzinę – interwencje skoncentrowane na siłach rodziny                                  550
	2.3.3. Prężność rodziny                                  554

Literatura                                   566

Indeks nazwisk                                650

Indeks rzeczowy                               669

O Autorach                                  674
Słowa kluczowe: wychowanie małżeństwo rodzina

Inni Klienci oglądali również

Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania - Adriana Kamińska: Asystowanie w kontekście problemów alkoholowych rodzin

Część teoretyczna pt. Zadania i wyzwania asystentury rodzin jako nowej profesji w dziedzinie pracy socjalnej zawiera dziesięć rozdziałów podejmujących kwestie historycznych i współczesnych czynników kształtujących pracę asystent&oa...

Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania - BIBLIOGRAFIA, BIBLIOGRAFIA DODATKOWA, ANEKSY

Część teoretyczna pt. Zadania i wyzwania asystentury rodzin jako nowej profesji w dziedzinie pracy socjalnej zawiera dziesięć rozdziałów podejmujących kwestie historycznych i współczesnych czynników kształtujących pracę asystent&oa...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Wychowanie do zdrowia w rodzinie, szkole i świecie - Wychowanie do zdrowia Rozdział Budowanie modelu rodziny wychowawczo zdrowej

Pierwsza książka z cyklu WYZWANIA EDUKACYJNE. Edukacja dla każdego, SZTUKA ŻYCIA W ŚWIECIE jest "poradnikiem edukacji siebie", zawiera szereg pojęć, w tym podstawowe - wychowanie do zdrowia i wychowywać zdrowo. Wychodząc od modelu kształcenia...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu - Psychosomatyczne Rozdział Nowe wyzwania edukacyjne dla medycyny i psychologii

Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa...
11,50 zł
Do koszyka

Psychologia penitencjarna. Rozdział 15-16

Rozdziały 15-16 z publikacji pt. "Psychologia Penitencjarna"- redakcja naukowa Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska. Rozdział 15. W kierunku nieizolacyjnych kar kryminalnych. Kary alternatywne i system dozoru elektronicznego. Rozdzia...
35,82 zł 39,80 zł
Do koszyka

Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny

Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej.  W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.