0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007

(ePrasa)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007

Od Redakcji Niniejszy tom Przeglądu Socjologicznego poświęcony jest sondażowym badaniom opinii publicznej, a przede wszystkim sondażom wyborczym. Ich wzrastająca rola w dyskursie publicznym i marketingu politycznym wpływa na wizerunek wszelkich socjologicznych badań empirycznych i samej socjologii. Warto więc pogłębiać rozważania nad ich rolą we współczesnym społeczeństwie i metodologicznymi problemami ich stosowania. Przedstawione teksty zostały przygotowane przez przedstawicieli różnych ośrodków akademickich, instytutów badawczych i analitycznych. Prezentują różnorodne rozważania dotyczące: historii zmian zapisów prawnych regulujących możliwość publikowania sondaży preferencji wyborczych; roli sondaży w procesie politycznym i w życiu społecznym z perspektywy komunikowania społecznego; postulatów modyfikacji technik badawczych; wykorzystywania wiedzy o populacji badanej do wyboru odpowiedniej techniki doboru próby i psychologii poznawczej do interpretacji rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów; analizy rynku sondaży przedwyborczych; roli sondaży w marketingu politycznym; ewolucji procesu akulturacji badań sondażowych;nowych modeli respondenta (obywatela, wolontariusza, konsumenta, internauty) oraz analiz porównawczych w badaniach sondażowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Czasopisma naukowe
  • Redakcja: Jolanta Kulpińska, Krystyna Lutyńska, Marek Czyżewski, Paweł Starosta, Wielisława Warzywoda-Kruszyńska, Zbigniew Bokszański
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 0033-2356
  • Liczba stron: 320
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SONDAŻE WYBORCZE – WIEDZA CZY TOWAR
Spis treści
ARTYKUŁY
Od redakcji ............. 7
              Polska demokracja sondażowa
Antoni S u ł e k – Walka o wolność publikacji wyników sondaży wyborczych w Polsce ........ 9
Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – Rola sondaży w procesie politycznym ............. 31
Marek C z y ż e w s k i – Sondaże: polityka, media, wiedza. Katalog wątpliwości ........... 39
Anna K u b i a k – Destrukcja procesu akulturacji badań sondażowych w Polsce..................... 61
Marek J e z i ń s k i – Elity, marketing polityczny, wybory. Uwagi na marginesie
wyborów prezydenckich i parlamentarnych......... 79
         O metodzie badań sondażowych
Miroslaw S z r e d e r – O roli informacji spoza próby w badaniach sondażowych .................. 97
Wojciech J a b ł o ń s k i – Rynek sondaży przedwyborczych w Polsce ..................... 109
Wiesława D ą b a ł a – Próby CBOS oraz szacowanie na ich podstawie parametrów
populacji w badaniach sondażowych po roku 2000- 129
Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – Wolontariusz, konsument, internauta – nowe formy
partycypacji obywatelskiej, nowy model respondenta.................................. 145
Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – Obywatel jako respondent?......... 175
Aneta K r z e w i ń s k a – Wykorzystanie psychologii poznawczej do interpretacji
rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów....................... 203
             O badaniach porównawczych
Paweł D a n i ł o w i c z – Problemy badań i analiz porównawczych. Zarys problematyki.... 221
Maria Z i e l i ń s k a – Pogranicze i centrum. Wybrane problemy analiz porównawczych
w badaniach sondażowych.................... 245
             RECENZJE
Dominika Maison, Artur Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe. Od teorii
do praktyki, Gdańsk 2007, GWP – rec. Wojciech Jabłoński ........ 265
Adele E. Clarke: Situational Analysis. Grounded Theory After the Postmodern Turn,
Thousand Oaks, CA: Sage 2005 – rec. Anna K a c p e r c z y k.................... 267
                 KRONIKA
Włodzimierz W i n c ł a w s k i – Wyimki z kalendarza socjologii polskiej ............... 273
List of contents
Articles
Antoni S u ł e k – A battle over freedom to publish election poll results in Poland ...... 30
Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – The role of surveys in the political process  ........ 38
Marek C z y ż e w s k i – Surveys: politics, media and knowledge. A catalogue of doubts ...... 59
Anna K u b i a k – The decline of survey acculturation in Poland ............... 77
Marek J e z i ń s k i – Elites, political marketing, elections. Sideline remarks
on presidential and parliamentary elections................................. 96
Miroslaw S z r e d e r – Surveys and information beyond the sampling frame ............ 108
Wojciech J a b ł o ń s k i – The market of pre-election polls in Poland............... 128
Wiesława D ą b a ł a – CBOS samples as a source of population parameter estimations
in post-2000 surveys .......................... 143
Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – A volunteer, consumer and Internet user:
new forms of civic participation, a new respondent type............................... 174
Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – A citizen as a respondent?............................ 202
Aneta K r z e w i ń s k a – Interpretation of pre-election poll findings and election results
from the perspective of cognitive psychology...........220
Paweł D a n i ł o w i c z – Comparative studies and analyses. The scale of a problem......... 243
Maria Z i e l i ń s k a – The centre and borderlands. Comparative survey studies
- a range of issues........................... 264

Inni Klienci oglądali również

14,31 zł 15,90 zł
Do koszyka

Nowa Europa Wschodnia 1-2/2020

Dwumiesięcznik poświęcony Europie Wschodniej i Azji Centralnej. Spis treści:WywiadyRozmowa z Olą Hnatiuk W poszukiwaniu złotego wiekuRozmowa z Etgarem KeretemPublicystyka i analizaAgnies...
24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

„Śląskie Studia Polonistyczne” 2015, nr 1 (6): Rozprawy i artykuły: Pojedynki. Prezentacje: Sylwia Chutnik

Red. naczelny Adam Dziadek, redaktor materiałów w części „Pojedynki” Maria Barłowska Numer „Śląskich Studiów Polonistycznych” w zasadniczej części poświęcony jest krytycznym i literacko-historyczn...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Tekstura. Rocznik filologiczno-kulturoznawczy t.1/2010

ISSN 2082-7008 „Tekstura” jest naukowym, recenzowanym rocznikiem, wydawanym przez Koło Naukowe Folklorystów przy współudziale Samorządu Studenckiego Wydziału Filologicznego UMK. Tytuł pisma w założeniu ma sugerować, że jego tematyka koncentru...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

The Polish Quarterly of International Affairs 1/2014

„The Polish Quarterly of International Affairs” jest anglojęzycznym kwartalnikiem Instytutu poruszającym i analizującym kwestie istotne dla Europy Środkowej i Wschodniej. Stanowi forum debat nad współczesnymi wydarzeniami międzynarod...
24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

„Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa”. T. 2

Drugi tom czasopisma poświęcono problemowi społecznych konsekwencji rozwoju, a obecnie upadku przemysłu na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Część artykułów oparta jest na badaniach procesów przemian gospodarczych, społecznych...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Studia Socjologiczno-Polityczne 1(08)/2018

Czasopismo „Studia Socjologiczno-Polityczne. Seria Nowa” bezpośrednio nawiązuje do „Studiów Socjologiczno-Politycznych” założonych w 1957 roku przez Juliana Hochfelda i wydawanych do roku 1968. Jest to tradycyjny pó...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!