0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przeciwdziałanie finansowaniu terroryzmu

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2007

  • Autor: Jerzy Wojciech Wójcik

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 71,00 zł
63,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Przeciwdziałanie finansowaniu terroryzmu

Stan prawny na 1.03.2007 r.


Celem pracy jest przybliżenie zagrożeń związanych z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu oraz rozpoznawaniem ich symptomów w celu praktycznego stosowania w ramach ustawowego obowiązku, a szczególnie ułatwienie wykonywania najtrudniejszego zadania jakim jest typowanie transakcji podejrzanych i powiązanych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-1997-3
  • ISBN druku: 978-83-7526-189-9
  • EAN: 9788326419973
  • Liczba stron: 374
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 
str. 15
 
  Słownik wybranych terminów 
str. 17
 
  Wstęp  
str. 25
 
  Rozdział 1
 Terroryzm - rozpoznane i prognozowane zagrożenia 
str. 29
 1. Rozwój terroryzmu
str. 29
 2. Pojęcie terroru i spór o definicję terroryzmu
str. 31
 3. Listy organizacji terrorystycznych 
str. 42
 4. Prognozowane cele i planowane skutki ataków terrorystycznych 
str. 45
     4.1. Poszukiwanie wiarygodnych prognoz 
str. 45
     4.2. Rozpoznane nowe zagrożenia
str. 47
     4.3. Nakłady na szkolenia i zaopatrzenie w nowoczesną broń 
str. 48
     4.4. Zniszczyć gospodarkę bogatych krajów
str. 51
 5. Terroryści z cyberprzestrzeni 
str. 52
 6. Terroryści nuklearni
str. 57
 
  Rozdział 2
 Polska w światowej koalicji antyterroryzmu 
str. 59
 1. Konieczność międzynarodowego współdziałania 
str. 59
 2. Rozpoznane zagrożenia w Polsce 
str. 62
 3. Przesłanki zagrożeń terroryzmem w Polsce
str. 64
 4. Prawno-organizacyjne formy przeciwdziałania zagrożeniomprzy współpracy z organami UE 
str. 66
 5. Przedsięwzięcia ogólnoprewencyjne i kryminalistyczne 
str. 70
 
  Rozdział 3
 Kryminologiczne i kryminalistyczne zagadnienia rozpoznawaniaźródeł finansowania organizacji terrorystycznych 
str. 73
 1. Przyczynek do rozważań na temat modus operandisprawcy finansowania terroryzmu 
str. 73
 2. Modus operandi sprawcy a źródła finansowania terroryzmu 
str. 79
 3. Koszty największych zamachów 
str. 84
 4. Dochody z przestępczości zorganizowanej 
str. 85
 5. Nowa ekonomia terroru 
str. 88
 6. Konwencjonalne i niekonwencjonalne źródła i formyfinansowania organizacji terrorystycznych i ich akcji
str. 90
     6.1. Transakcje Osamy bin Ladena 
str. 90
     6.2. Od tacy kościelnej po bank oraz fundusze specjalne i rządowe 
str. 93
     6.3. Wykorzystywanie organizacji humanitarnych 
str. 94
     6.4. Transakcje giełdowe na rzecz terrorystów
str. 96
 7. Niektóre systemy przekazywania dochodów ułatwiającepranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu 
str. 98
     7.1. Tajne systemy bankowe
str. 98
     7.2. Wykorzystywanie Internetu
str. 104
     7.3. Rola spółek offshore w oazach podatkowych
str. 110
     7.4. Kierunki przedsięwzięć zapobiegawczych
str. 111
 8. Z problematyki skutków prania pieniędzy i finansowaniaterroryzmu
str. 112
     8.1. Wybrane skutki prania pieniędzy
str. 112
     8.2. Rozpoznane skutki finansowania terroryzmu
str. 115
 9. Prawne i profilaktyczno-rozpoznawcze działania USA, Unii Europejskiej i innych wybranych krajów 
str. 117
 10. Blokada rachunków bankowych - współdziałanie w ramachporozumień międzynarodowych
str. 126
 
  Rozdział 4
 Prawnomiędzynarodowe zagadnienia przeciwdziałaniafinansowaniu terroryzmu  
str. 131
 1. Wprowadzenie 
str. 131
 2. Globalna strategia ONZ w przeciwdziałaniu terroryzmowi
str. 132
 3. Postanowienia rezolucji 1373 (2001) Rady Bezpieczeństwa ONZ 
str. 137
 4. Międzynarodowa konwencja ONZ z dnia 9 grudnia 1999 r.o zwalczaniu finansowania terroryzmu
str. 139
     4.1. Cele i przesłanki konwencji
str. 139
     4.2. Definicja przestępstwa finansowania terroryzmu
str. 141
     4.3. Fundusze i przychody - ujawnianie i zabezpieczanie
str. 144
     4.4. Zadania instytucji finansowych w rozpoznawaniu i zabezpieczaniu funduszy służących finansowaniu terroryzmu lub przestępstw z nim związanych 
str. 144
     4.5. Kierunki współpracy międzynarodowej
str. 145
     4.6. Zasady ekstradycji a suwerenne przepisy krajowe
str. 147
     4.7. Znaczenie konwencji w realizacji polskiego prawa karnego
str. 148
 5. Przeciwdziałanie finansowaniu terroryzmu w dokumentach UE 
str. 153
     5.1. Decyzja ramowa Rady 2001/500/WSiSW z dnia 26 czerwca 2001 r. w sprawie prania pieniędzy oraz identyfikacji, zamrożenia, zajęcia i konfiskaty narzędzi oraz zysków pochodzących z przestępstwa
str. 153
     5.2. Decyzja ramowa Rady 2002/475/WSiSW z dnia 13 czerwca 2002 r. w sprawie zwalczania terroryzmu 
str. 153
     5.3. Decyzja ramowa Rady 2002/584/WSiSW z dnia 13 czerwca 2002 r. w sprawie europejskiego nakazu aresztowania i procedur przekazania między państwami członkowskimi
str. 155
     5.4. Decyzja ramowa Rady 2003/577/IHA z dnia 22 lipca 2003 r. w sprawie wykonywania w Unii Europejskiej postanowień o zabezpieczeniu mienia i środków dowodowych
str. 158
     5.5. Protokół zmieniający do europejskiej konwencji z dnia27 stycznia 1977 r. o zwalczaniu terroryzmu 
str. 159
     5.6. Konwencja Rady Europy z dnia 16 maja 2005 r. o zapobieganiuterroryzmowi
str. 160
     5.7. Konwencja Rady Europy z dnia 16 maja 2005 r. o praniu pieniędzy, ujawnianiu, zajmowaniu i konfiskacie dochodów pochodzących z przestępstwa oraz o finansowaniu terroryzmu 
str. 162
         5.7.1. Konfiskata dochodów pochodzących z przestępstwa 
str. 163
         5.7.2. Definicja prania pieniędzy i finansowania terroryzmu 
str. 164
         5.7.3. Techniki śledcze 
str. 166
         5.7.4. Zapobieganie praniu pieniędzy i finansowaniuterroryzmu
str. 167
         5.7.5. Opóźnianie realizacji transakcji podejrzanych,czyli wstrzymanie transakcji i blokada rachunku
str. 168
         5.7.6. Zasady współpracy międzynarodowej
str. 168
 6. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2005/60/WE z dnia 26 października 2005 r. w sprawie przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w celu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu 
str. 169
     6.1. Dokumenty UE poprzedzające III dyrektywę
str. 169
     6.2. Wpływ III dyrektywy na integrację systemu prawaeuropejskiego
str. 171
     6.3. Podmioty obowiązane objęte III dyrektywą
str. 175
     6.4. Definicja prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
str. 176
     6.5. Kategorie przestępstw terrorystycznych
str. 177
     6.6. Wyłączenia spod rygorów identyfikacji i rejestracji
str. 180
     6.7. Obowiązek informacji zwrotnej
str. 180
     6.8. Procedury wewnętrzne i edukacja pracowników instytucjiobowiązanych
str. 181
 7. Zalecenia specjalne Financial Action Task Force - FATF
str. 182
 8. Zalecenia International Association of InsuranceSupervisors - IAIS 
str. 186
 
  Rozdział 5
 Polskie regulacje prawne 
str. 191
 1. Główne postanowienia ustawy z dnia 16 listopada 2000 r.o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartościmajątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionychźródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu 
str. 191
 2. Zakres podmiotowy ustawy
str. 195
     2.1. Instytucje obowiązane
str. 195
     2.2. Jednostki współpracujące 
str. 197
     2.3. Klienci instytucji obowiązanych
str. 198
 3. Pięć postanowień ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. przeciwkofinansowaniu terroryzmu 
str. 198
 4. Instytucje obowiązane do rozpoznawania i weryfikacji symptomów zawartych w zawiadomieniu o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa prania pieniędzy, aktów terrorystycznych i finansowania terroryzmu
str. 200
 5. Ustawowe pojęcia wstrzymania transakcji i blokady rachunku
str. 204
 6. Procedura wstrzymania transakcji i blokady rachunku
str. 205
 7. Zawiadomienie GIIF o podejrzanej transakcji po wykonaniu zlecenia 
str. 207
 8. Uprawnienia prokuratury dotyczące wstrzymywania transakcji lub blokady rachunku 
str. 208
 9. Utajnienie informacji o wstrzymaniu transakcji lub blokadzie rachunku 
str. 208
 10. Wstrzymanie transakcji i blokada rachunku w postępowaniu karnym o akt terrorystyczny 
str. 209
 11. Powiadomienie klienta o decyzji wstrzymania transakcji lub blokadzie rachunku 
str. 209
 12. Zażalenie i odpowiedzialność za wynikłą szkodę
str. 210
 13. Blokada rachunku a różnorodność i skuteczność procedury bankowej 
str. 210
 14. Określenie zasad prowadzenia edukacji 
str. 211
 15. Kontrolowanie instytucji obowiązanych 
str. 212
 16. Odpowiedzialność karna za naruszenie przepisów ustawy 
str. 212
     16.1. Niedopełnienie obowiązków ustawowych - art. 35ust. l u.p.w.o.f. . 
str. 213
     16.2. Ujawnienie informacji osobom nieuprawnionym - art. 35 ust. 2 u.p.w.o.f. 
str. 213
     16.3. Nieumyślne niedopełnienie obowiązków lub ujawnienieinformacji osobom nieuprawnionym - art. 35 ust. 3 u.p.w.o.f. 
str. 214
     16.4. Odmowa przekazania dokumentów, przekazanienieprawdziwych danych lub zatajenie prawdziwych danychprzed GIIF - art. 36 u.p.w.o.f. 
str. 214
     16.5. Wyrządzenie znacznej szkody - art. 37 u.p.w.o.f. 
str. 214
     16.6. Utrudnianie lub udaremnianie czynności kontrolnych - art. 37a ust. l u.p.w.o.f. 
str. 214
     16.7. Niedopełnienie obowiązku opracowania procedurWewnętrznych - art. 37a ust. 2 u.p.w.o.f. 
str. 215
 17. Unormowania zawarte w kodeksie karnym 
str. 215
 18. Regulacje art. 106-108 pr. bank 
str. 216
     18.1. Intencje ustawodawcy wyrażone w art. 106 pr. bank
str. 216
     18.2. Odpowiedzialność wynikająca z art. 107 pr. bank
str. 217
     18.3. Postanowienia art. 108 pr. bank
str. 219
 19. Wybrane efekty działań Generalnego Inspektora InformacjiFinansowej, organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości 
str. 222
 20. Obowiązek ustawowy czy lojalność prawnika wobec klienta
str. 225
 21. Propozycje zmian w polskim ustawodawstwie
str. 227
 
  Rozdział 6
 Symptomy uzasadnionego podejrzenia prania pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz ich przydatność w ramach ustawowego obowiązku rozpoznawania transakcji podejrzanych  
str. 230
 1. Etapy prania pieniędzy i finansowania terroryzmu a symptomy uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa 
str. 230
     1.1. Modelowe określenie etapów prania pieniędzy
str. 230
     1.2. Etapy prania pieniędzy według International Associationof Insurance Supervisors - IAIS
str. 234
     1.3. Uzasadnione podejrzenie w prawie bankowym 
str. 235
     1.4. Uzasadnione podejrzenie w prawie karnym 
str. 237
 2. Zalecenie nr 28 FATF 
str. 240
 3. Wytyczne dla banków i kas oszczędnościowo-budowlanychw sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy w Wielkiej Brytanii
str. 241
     3.1. Wykorzystywanie transakcji gotówkowych 
str. 242
     3.2. Wykorzystywanie transakcji inwestycyjnych 
str. 242
     3.3. Wykorzystywanie rachunków bankowych 
str. 243
     3.4. Wykorzystywanie pośrednictwa instytucji finansowychpochodzących z egzotycznych państw lub "oaz podatkowych" 
str. 244
     3.5. Wykorzystywanie działalności kredytowej 
str. 245
     3.6. Wykorzystywania pośrednictwa pracowników banku 
str. 245
 4. Symptomy prania pieniędzy jako podstawa do kierowania zawiadomień do prokuratury o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w latach 1993-2001 w polskiej praktyce bankowej
str. 246
 5. Symptomy uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwawedług klasyfikacji GIIF na podstawie danych z lat 2001-2004 
str. 249
     5.1. Instytucje obowiązane - typologia ogólna 
str. 249
     5.2. Zleceniodawcy i beneficjenci transakcji podejrzanychi powiązanych 
str. 250
     5.3. Charakter i rodzaj transakcji 
str. 251
     5.4. Symptomy proste i złożone 
str. 253
 6. Handlowe transakcje dokumentowe 
str. 254
     6.1. Akredytywa
str. 255
     6.2. Inkaso dokumentowe
str. 257
     6.3. Polecenia wypłaty z zagranicy 
str. 258
     6.4. Gwarancje bankowe 
str. 258
 7. Transakcje leasingowe
str. 259
 8. Transakcje faktoringowe
str. 266
 9. Transakcje forfaitingowe
str. 267
 10. Symptomy uzasadnionego podejrzenia przydatne dla domówi biur maklerskich
str. 268
 11. Symptomy rozpoznane w działalności ubezpieczeniowej
str. 270
     11.1. Pojęcie działalności ubezpieczeniowej
str. 270
     11.2. Umowy ubezpieczenia na życie i inne osobowe 
str. 271
     11.3. Wypłaty z tytułu umowy ubezpieczenia na życie lub innegoosobowego 
str. 272
     11.4. Umowy na ubezpieczenie majątkowe 
str. 273
     11.5. Wypłaty z tytułu umowy ubezpieczenia majątkowego 
str. 276
 12. Rozpoznane symptomy w ubezpieczeniach majątkowychwedług GIIF
str. 277
 13. Symptomy prania pieniędzy i transakcji podejrzanychw działalności ubezpieczeniowej na podstawie zaleceń IAIS
str. 278
     13.1. Symptomy ogólne według IAIS 
str. 279
     13.2. Symptomy związane z wykorzystywaniem pracownikówtowarzystw ubezpieczeniowych
str. 281
     13.3. Kazusy związane z rozpoznanymi symptomamiSzczegółowymi - ubezpieczenia na życie
str. 282
     13.4. Kazusy w ubezpieczeniach majątkowych
str. 284
     13.5. Przykłady działania pośredników ubezpieczeniowych
str. 285
     13.6. Wykorzystanie transakcji reasekuracyjnych według IAIS
str. 287
     13.7. Manipulowanie składkami 
str. 287
     13.8. Pranie pieniędzy w ramach roszczeń
str. 289
     13.9. Oszustwa przy wpłacie zaliczki
str. 291
 14. Rozpoznane symptomy i kazusy związane z finansowaniemterroryzmu
str. 292
     14.1. Transakcje na rachunkach bankowych 
str. 293
     14.2. Wpłaty i wypłaty gotówkowe 
str. 294
     14.3. Przelewy bankowe 
str. 294
     14.4. Charakterystyka klienta i jego działalności gospodarczej
str. 295
     14.5. Transakcje podejrzane i powiązane z podmiotami czy obszarami podejrzanymi, także z rozpoznanymi strefami ryzyka 
str. 296
 15. Symptomy prania pieniędzy i finansowania terroryzmurozpoznane przez jednostki współpracujące
str. 297
 16. Kazusy dotyczące transakcji związanych z terroryzmem 
str. 299
 17. Determinanty skuteczności rozpoznawania symptomów uzasadnionego podejrzenia prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
str. 302
     17.1. Rola praktyki w rozpoznawaniu nowych symptomów
str. 302
     17.2. Modelowy program wewnętrzny instytucji obowiązanej 
str. 304
     17.3. Czynniki utrudniające rozpoznawanie symptomówuzasadnionego podejrzenia
str. 307
     17.4. Czynniki determinujące skuteczność działania 
str. 311
 
  Rozdział 7
 Zasady należytej staranności wobec rozpoznawaniadziałalności klienta 
str. 314
 1. Wybrane zagrożenia rozpoznane w działalności gospodarczej 
str. 314
 2. Zalecenia w sprawie identyfikacji tożsamości klientów banków 
str. 321
 3. Dotychczasowe pojęcie i zakres programu "Poznaj swojego klienta" 
str. 323
 4. Zasady należytej staranności rozpoznawania działalności klienta w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2005/60/WE z dnia 26 października 2005 r. jako podstawy przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
str. 328
 5. Kryterium profilu działalności klienta
str. 330
 6. Znaczenie programu "Poznaj swojego klienta"w bezpieczeństwie instytucji finansowych na podstawiezaleceń FATF i IAIS 
str. 332
     6.1. Podstawowe elementy programu PSK w działalnościubezpieczeniowej
str. 332
     6.2. Zasady identyfikacji i weryfikacji klientów w firmieubezpieczeniowej
str. 333
     6.3. Polityka akceptacji klienta-nabywcy produktów 
str. 335
     6.4. Program "Poznaj swojego klienta" a ryzykooraz reputacja firm ubezpieczeniowych 
str. 335
     6.5. Reguły ostrożnościowe firm ubezpieczeniowych 
str. 338
 7. Podsumowanie 
str. 339
 
  Rozdział 8
 Klęska edukacji - przyczynek do rozważań na tematprzedsięwzięć profilaktycznych 
str. 341
 1. Uwagi wstępne
str. 341
 2. Wyniki badań dotyczących oceny stanu świadomości prawnej w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i profesjonalizmu pracowników wybranych instytucji obowiązanych 
str. 344
     2.1. Cel, przedmiot i zakres oraz metody badań
str. 344
     2.2. Podsumowanie wyników analizy statystycznej
str. 345
     2.3. Wybrane wyniki badań szczegółowych 
str. 346
     2.4. Najważniejsze trudności związane z realizacją ustawy z dnia16 listopada 2000 r. 
str. 348
 3. Przygotowanie biegłego do wydawania opinii w sprawacho pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu 
str. 351
 4. Przewidywane pytania dla biegłego w postępowaniu karnymw sprawach o pranie pieniędzy czy finansowanie terroryzmu
str. 352
 5. Podsumowanie
str. 355
 
  AneksWykaz wybranych dokumentów dotyczących przeciwdziałaniapraniu pieniędzy i finansowania terroryzmu 
str. 359
 
  Wykaz literatury 
str. 367

Inni Klienci oglądali również

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
236,25 zł 262,50 zł
Do koszyka

System finansowania ochotniczych straży pożarnych w Polsce (e-book z suplementem elektronicznym)

Książka stanowi pierwszą i jedyną na rynku wydawniczym monografię poświęconą kompleksowemu omówieniu finansowania ochotniczych straży pożarnych. Całość opracowania oparta jest na aktualnych przepisach prawa, orzecznictwie sądów, RIO i adm...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej

Książka stanowi unikalne na polskim rynku wydawniczym opracowanie poruszające aktualne problemy finansowania świadczeń opieki zdrowotnej. Impulsem skłaniającym do podjęcia zawartych w niej problemów była nie tylko społeczna doniosłość spraw sekt...
71,28 zł 79,20 zł
Do koszyka

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Praktyczny poradnik w bardzo przystępny sposób przybliża zagadnienia regulowane ustawą z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. W publikacji każdy zainteresowany podmiot – biuro rachunkowe, biegły re...
3,83 zł 4,26 zł
Do koszyka

Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych przez kapitał prywatny na zasadzie project finance (wyd. II). Rozdział 4. ANALIZA WYBRANYCH PRZYPADKÓW PRYWATNYCH PROJEKTÓW INFRASTRUKTURALNYCH

Wraz ze zwiększaniem się udziału sektora prywatnego w przedsięwzięciach infrastrukturalnych rośnie znaczenie techniki project finance, której podstawowym założeniem jest oparcie finansowania projektu na środkach dłużnych, spłacanych wyłącznie z ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!