0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 22, nr 1/2016 - 05 Rezerwaty i przestrzenie włączające w przestrzeni rzeczywistości szkolnej

(ePrasa)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Inkluzja edukacyjna. Idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej a wybrane aspekty praktyki edukacyjnej: 22

  • Druk: Katowice, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Magdalena Bełza, Zenon Gajdzica

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 22, nr 1/2016 - 05 Rezerwaty i przestrzenie włączające w przestrzeni rzeczywistości szkolnej

Prezentowane na łamach 22. tomu „Problemów Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niełnosprawnych” zagadnienia dotyczą przede wszystkim edukacji dzieci i młodzieży z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego, kontekstowo nawiązując także do wielu innych grup marginalizowanych społecznie. Problematyka tomu, jakkolwiek gruntowanie ulokowana w pedagogice specjalnej i socjologii niepełnosprawności, czerpie wiele z innych obszarów tematycznych związanych z wielokulturowością, różnorodnością, wspólnotowością, podmiotowością. To zaś pozwala rozszerzyć tradycyjny w edukacji dyskurs (zakorzeniony w kategoriach dyskryminacji, wykluczania, marginalizowania) o kategorie Innego/Obcego, folkloru, pogranicza, rezerwatu, emancypacji, społecznych ruchów włączających. Ważnym elementem treści książki są również zagadnienia porządkujące problematykę w perspektywie sieci edukacyjnych, wsparcia, modeli włączania oraz przeglądu badań nad opisywanymi praktykami społecznymi. To zaś stanowi wstęp do zaprezentowania wybranych, praktycznych aspektów edukacji inkluzyjnej, ulokowanych w danych empirycznych. W pracy nie brakuje rozbieżnych koncepcji oraz przeciwnych poglądów na istotę i rolę edukacji włączającej, prezentowanych z odmiennych perspektyw i ukonstytuowanych na zróżnicowanych doświadczeniach. Część z nich nawiązuje do idei, koncepcji oraz przeświadczeń już wyrażonych w naukowym piśmiennictwie, inne stanowią jego rozszerzenie, ugruntowanie lub falsyfikację.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Magdalena Bełza, Zenon Gajdzica
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??,polski
  • ISSN: 2391-9973
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie (Zenon Gajdzica, Magdalena Bełza) / 9

Idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej
Dorota Podgorska-Jachnik: Studia nad niepełnosprawnością (Disability Studies) i ruch włączający w społeczeństwie jako konteksty edukacji włączającej / 15
Anna Zamkowska: Egzemplifikacje modeli wsparcia edukacji włączającej na podstawie rozwiązań przyjętych w rożnych krajach / 35
Marcin Wlazło: Inkluzja wobec idei emancypacyjnych – sfery przymusu i wolności w edukacji specjalnej / 45
Anna Zamkowska: Szkoła siecią wsparcia i elementem sieci wsparcia / 57
Maciej Jabłoński: Rezerwaty i przestrzenie włączające w przestrzeni rzeczywistości szkolnej / 67
Zenon Gajdzica: Pogranicza, peryferia i centra włączania ucznia z niepełnosprawnością w klasie Ogólnodostępnej / 89
Magdalena Bełza: Inny/Obcy (uczeń niepełnosprawny) jako podmiot „folkloru” szkolnego / 99

Wybrane aspekty praktyk inkluzyjnych
Petra Potměšilova, Miloň Potměšil: The opinion of future pedagogues to work with students with hearing impairment in inclusive settings / 113
Boris Titzl: Naučit, nebo inkludovat? / 127
Joanna Skibska: Edukacja włączająca w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – analiza segmentacyjna. Doniesienia z badań / 161
Beata Skotnicka: Wsparcie społeczne nauczycieli edukacji inkluzyjnej / 175
Beata Cytowska: Przegląd badań empirycznych nad inkluzją w edukacji / 189

Inni Klienci oglądali również

24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

„Problemy Prawa Prywatnego Międzynarodowego”. T. 6

W studiach zebranych w kolejnym tomie serii poruszono tematy dotyczące: optymalnej koncepcji określania właściwości prawa we wspólnotowym porządku prawnym, wspólnotowych instrumentów prawa cywilnego, klauzuli porządku jako podstawy...
33,10 zł 36,78 zł
Do koszyka

Prawo pracy w orzecznictwie wrzesień 2013 nr 1 (83)

Czas na urlop zaległy Mimo że wakacje już za nami, część pracowników dopiero teraz szykuje się na urlop. I tu Sąd Najwyższy ma dwie podpowiedzi. Otóż gdy urlop jest wykorzystywany zgodnie z planem urlopowym, nie jest już wcale potrzebny d...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Lek w Polsce nr 1/2019

„Lek w Polsce” jest czasopismem naukowym o zasięgu ogólnopolskim, kierowanym do osób związanych ze środowiskiem polskiej farmacji i medycyny. Ukazuje się od 1991 r. Na łamach „Leku w Polsce” publikujemy naukowe art...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

„Ecumeny and Law” 2013, No. 1: Marriage covenant - paradigm of encounter of the „de matrimonio” thought of the East and West

Na otwartym forum myśli prawnej Kościół prowadzi ze światem dialog na temat realizacji uniwersalnych pryncypiów: poszanowania życia, godności i praw osoby ludzkiej, wolności, tolerancji, a w szerszym wymiarze społecznym – promowania...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie Publiczne nr 1(3)/2008

ISSN 1898-3529 Współczesne zarządzanie publiczne jest efektem ewolucji państwa i ewolucji administracji publicznej. Towarzyszy temu zmieniająca się rola jednostki (obywatela) – to nie tylko wyborca, petent czy konsument, ale coraz bardziej in...
9,45 zł 10,50 zł
Do koszyka

Miesięcznik Egzorcysta listopad 2016

W islamie prawo zemsty (oko za oko, ząb za ząb) było wszechobecne wśród dzieci, z którymi pracowałam. Rozmawiałam z nimi wiele na ten temat. Dopiero po jakimś czasie wprowadziliśmy wzajemne przepraszanie się i pojednanie, które zap...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!