• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 18, nr 1/2014: Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne - 02 Rodzina z osobą niepełnosprawną a znaczenie lokalnego systemu wsparcia społecznego

(ePrasa)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne: 18

  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Sylwia Wrona, Wiesława Walkowska

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 1,99 zł
1,79 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 18, nr 1/2014: Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne - 02 Rodzina z osobą niepełnosprawną a znaczenie lokalnego systemu wsparcia społecznego

Tematem przewodnim pierwszego numeru czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (tom 18, 1/2014) jest Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne. Zachodzące w świecie przemiany w podejściu do osób niepełnosprawnych sprawiają, że zmienia się ich postrzeganie m.in. poprzez włączenie takich osób w powszechne nauczanie. Uwzględnić należy, że edukacja jest jednym z podstawowych praw człowieka. Natomiast celem systemu edukacyjnego jest pełny rozwój osobowości dzieci niepełnosprawnych, za co powinni być odpowiedzialni ci, którzy są zaangażowani w pracę z dziećmi, w tym także rodzice. Jednak aby rodzina mogła pełnić swoją rolę wobec dziecka niepełnosprawnego, powinna być wspomagana poprzez placówki opiekuńczo-wychowawcze. Przed systemem edukacji w Polsce w dalszym ciągu stoją ważne wyzwania w dziedzinie realizacji potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Do najważniejszych należy zaliczyć: tworzenie warunków dostępu do edukacji, również na etapie przedszkola, wyrównywanie szans życiowych od momentu wykrycia niepełnosprawności aż do zakończenia edukacji, poprawę jakości kształcenia. Realizacja tych zadań sprawi, że osoby niepełnosprawne będą mogły wykorzystać swoje możliwości oraz w przyszłości decydować o swoim losie, co przełoży się na korzyści dla całego społeczeństwa. W publikacji zamieszczone zostały artykuły zarówno praktyków, jak i badaczy, którzy dzielą się doświadczeniami, wynikami badań i refleksjami z obszaru niepełnosprawności, szczególnie wyzwań edukacyjnych i wsparcia społecznego. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny i skierowana jest nie tylko do naukowców, ale również do praktyków pracujących na co dzień z osobami niepełnosprawnymi, rodziców dzieci niepełnosprawnych oraz studentów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Rehabilitacja i fizjoterapia
  • Redakcja: Sylwia Wrona, Wiesława Walkowska
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 2449-6855
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie (Sylwia Wrona, Wiesława Walkowska) / 9

Artykuły, polemiki, dyskusje

Agata Miodek
Terapia i rehabilitacja małego dziecka z niepełnosprawnością we współczesnych warunkach społecznych / 13

Ilona Fajfer-Kruczek
Rodzina z osobą niepełnosprawną a znaczenie lokalnego systemu wsparcia społecznego / 21

Sylwia Wrona
Sieci wsparcia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym − komunikat z badań / 33

Katarzyna Chrząszcz
Asystent rodziny jako jedna z form wsparcia / 45

Ewelina Waligóra
Rola ojca w rodzinie dziecka z niepełnosprawnością / 57

Beata Skotnicka
Prenatalne, perinatalne i postnatalne czynniki zagrożenia niepełnosprawnością intelektualną – profilaktyka i edukacja / 67

Elżbieta M. Minczakiewicz
Biologiczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą porodowych urazów mózgu / 81

Anna Wojtas
Język migowy jako forma komunikacji wspierająca dziecko niesłyszące w środowisku rodzinnym / 97

Wiesława Walkowska, Bartosz Gągorowski
Założenia i bariery kształcenia integracyjnego / 107

Jolanta Lipińska-Lokś
Wsparcie rodziców dzieci z niepełnosprawnością w środowisku szkolnym – zielonogórski przykład dobrych praktyk / 123

Jacek Sikorski
Charakterystyka wybranych komponentów środowiska rodzinnego uczniów gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną / 137

Olga Tomanek
Program Starszy Brat – Starsza Siostra jako przykład wspierania rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / 149

Artur Mrozek
Zespół Aspergera − diagnoza, która prawdopodobnie zniknie z klasyfikacji chorób / 159

2,24 zł 2,49 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 27, nr 2/2018: Kobiety z niepełnosprawnością i wobec niepełnosprawności. Zagadnienia edukacji i socjalizacji - 02 Kobiecość niepełnosprawna w perspektywie prawa Bożego (luźne ref

Tom 27. czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ukazujący się w 2018 roku (nr 2), w setną rocznicę uzyskania przez Polki praw wyborczych, przez redaktorkę naukową został dedykowany kobietom i im poświęco...
1,34 zł 1,49 zł
Do koszyka

„Przekłady Literatur Słowiańskich” 2017. T. 8. Cz. 1: Parateksty w odbiorze przekładu - 06 Parateksty w polskich przekładach powieści Miloša Crnjanskiego

Tom 8. część 1 czasopisma „Przekłady Literatur Słowiańskich” poświęcony jest refleksji na temat paratekstów towarzyszących przekładom literatur słowiańskich, podzielony został na pięć części problemowych eksponujących inny aspekt ref...
24,75 zł 27,50 zł
Do koszyka

Problemy gospodarcze w ujęciu teoretycznym i praktycznym. SE 84

Kolejny numer Studiów Ekonomicznych stanowi rezultat indywidualnych badań naukowych prowadzonych przez pracowników Katedry Ekonomii. Wiele spośród zawartych tu tekstów jest efektem pracy nad rozprawą doktorską lub habilitacy...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Studia Regionalne i Lokalne nr 4(42)/2010

ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca ośrodków naukowych w Polsce [Spatial aspects of collaborative networks in science: Lessons from Poland], s. 5–22; ...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

Amor Fati 1(5)/2016 – Aisthesis - Estetyka – ponętność doświadczenia. Wywiad z doktor MARIOLĄ SUŁKOWSKĄ-JANOWSKĄ (UŚ)

Czasopismo „Amor Fati”, które publikuje głównie recenzowane artykuły naukowe z zakresu humanistyki (zwłaszcza z filozofii), powstało w styczniu 2015 roku. „Amor Fati” od samego początku było wydawane tak drukiem (I...
4,14 zł 4,60 zł
Do koszyka

Stosunki Międzynarodowe nr 4(53)/2017 - Paweł Soja: Problem upolitycznienia khmerskiego wymiaru sprawiedliwości jako narzędzia przemocy prawnej wobec środowisk antyrządowych [The Politicisation of the Khmer Judiciary as a Means of Inflicting Legal Violen

S P I S T R E Ś C I [ C O N T E N T S ] A R T Y K U Ł Y [ A R T I C L E S ] Anna M. Solarz: „Jakie znaczenie ma religia?. Religia w badaniu stosunków międzynarodowych [“What Does Religion Matter” : Religion in Studying Internat...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.