Prawna ochrona konsumenta rynku usług bankowych
\n\nMonografia Prawna ochrona konsumenta rynku usług bankowych prezentuje wybrane zagadnienia z zakresu rynku usług bankowych oraz cywilnoprawnej jak i karnoprawnej ochrony konsumenta.
\n\nPozycja zawiera kompleksowe omówienie poglądów doktryny, elementy prawnoporównawcze jak również bogaty wybór orzecznictwa. Ponadto zawiera najnowszy stan prawny uwzględniający zmiany legislacyjne.
\n\nPublikacja omawia wybrane zagadnienia związane z rynkiem usług bankowych:
wielopodmiotowość stosunku prawnego z udziałem konsumentów na tle umów kredytu i pożyczki bankowej;
rachunek bankowy małoletniego;
pozaodsetkowe koszty kredytu.
\n\nPozycja omawia ponadto zagadnienia związane z cywilnoprawną ochroną konsumenta m.in.:
szacowanie ryzyka kursowego a ochrona konsumenta;
ochrona konsumenta w związku z zagrożeniami płynącymi z rozwoju FinTech;
odpowiedzialność cywilna dostawców usług płatniczych za należyte wykonanie transakcji płatniczych;
ochrona konsumentów zaciągających kredyty powiązane z walutą obcą w orzecznictwie sądów polskich.
\n\nMonografia zawiera omówienie zagadnień związanych z karnoprawną ochroną konsumenta m.in.:
odpowiedzialność karna za lichwę po nowelizacji kodeksu karnego z 2020 r.;
wybrane zagadnienia karnoprawnej ochrony klienta usług bankowych przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi;
karta bankomatowa jako przedmiot wykonawczy i narzędzie służące do popełnienia przestępstwa kradzieży;
penalizacja fałszerstwa środków płatniczych.
\n\nPublikacja pozwala w szerszy sposób spojrzeć na problematykę prawnej ochrony konsumenta rynku usług bankowych, zapoznać się z przedstawieniem doktryny, która proponuje różne pojmowanie podjętej tematyki. Monografia nie tylko poszerzy wiedzę praktyków prawa – adwokatów, radców prawnych lecz również teoretyków prawa, pracowników naukowych, a także osób związanych zawodowo z sektorem bankowym.