0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pragmalinguistique pour le discours publicitaire. Approche comparative franco-polonaise

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2013

  • Autor: Marcin Skibicki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 30,00 zł
27,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pragmalinguistique pour le discours publicitaire. Approche comparative franco-polonaise

W ostatnich dziesięcioleciach reklama była i pozostaje interesującym materiałem badawczym dla niemalże wszystkich dziedzin nauki, włączając w to językoznawstwo, które nie pozostało obojętne na ten budzący skrajne emocje akt komunikacji.

W niniejszej książce autor, opierając się na teoriach pragmatyki i komunikacji, przedstawia reklamę jako zrytualizowaną formę komunikacji, kładąc akcent na złożoność jej wewnętrznej struktury. Książka ma charakter kontrastywno-porównawczy, na podstawie dobranych przykładów francuskich i polskich autor przedstawia różnice i podobieństwa w definicji reklamy we Francji i w Polsce, jej konstrukcje i funkcjonowanie w świetle teorii komunikacji. Analizując wybrane przykłady, autor omawia struktury, które są warunkiem skuteczności aktu reklamowania (lub jej braku), takie jak przestrzeganie warunków pragmatycznych, problematyka modalności czy użycia presupozycji i implikatur. Książka ma charakter interdyscyplinarny, zaadresowana jest do wszystkich zainteresowanych reklamą w ujęciu językoznawczym i kulturoznawczym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język francuski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura piękna
  • Język wydania: francuski,polski
  • ISBN: 978-83-231-3081-9
  • Liczba stron: 372
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Table des matières
Liste d’abréviations /9

Introduction
I. A vant propos / 13
II. Motivation du choix du thème / 19
III. Démarches poursuivies / 21
1. Des approches linguistique et contrastive / 21
2. Hypothèses / 23
3. Présentation du corpus / 23
4. Organisation de la thèse / 26

Premier chapitre
Construction interne et externe de la communication publicitaire
I. A perçu théorique / 31
1. Publicité – problème de définition / 32
1.1. La publicité comme genre de discours / 35
1.1.1. Les données externes du contrat de communication publicitaire / 36
1.1.2. Les données internes du contrat de communication publicitaire / 43
2. La nuit tous les chats sont gris – publicité et domaines conjoints / 45
3. Nature de l’acte publicitaire / 50
3.1. ... Et plus si affinités ... – objectifs visés de la publicité / 52
4. Au carrefour des échanges : émetteur – récepteur – contexte / 58
4.1. Scène d’énonciation publicitaire / 67
4.2. Auteur – narrateur – publocuteur / 69
4.2.1. La publicité comme contrat énonciatif ou quand « moi » signifie « toi » / 80
4.2.2. Les récepteurs / 98
4.2.3. L’emploi des pronoms déictiques « toi » et « vous » / 105
4.2.4. Les termes d’adresse / 112
4.3. Référent / 114
4.3.1. Potentiel référentiel / 117
4.4. Médium dans le discours publicitaire / 118
4.4.1. Spécificité du style écrit publicitaire / 120
4.5. Le verbal publicitaire en contexte interne et externe / 123
4.5.1. Le fonctionnement du slogan dans la macrostructure
de l’annonce publicitaire / 126
4.5.1.1. La mise en situation du slogan – la forme prototypique / 128
5. La construction syntaxique des slogans. Etude comparative / 133
5.1. Le néo-langage dans la construction syntaxique des slogans / 140

Deuxième chapitre
La publicité dans les théories de la communication – des modèles linéaires è une diffraction discursive
I. Remarque générale / 153
1. Modèles de communication linéaires / 154
1.1. Modèle de Shannon-Weaver / 154
1.2. Vers une conception linguistique – modèle de Lasswell / 164
2. La diffraction discursive de la communication / 177
2.1. Perspective conative / 180
2.1.1. E mergence du processus qualificatif dans la perspective conative / 185
2.1.2. Pronoms déictiques et perspective conative / 186
2.2. Perspective référentielle / 191
2.2.1. Typologie des communications référentielles / 193
2.3. Perspective poétique / 198
2.4. La hiérarchie des fonctions jacobsoniennes dans la structure publicitaire / 201
3. Le schéma communicationnel linguistique de C. Kerbrat-Orecchioni. Au delŕ de l’automatisme de la communication / 208

Troisième chapitre
Pragmatique de la stratégie publicitaire
I. Pragmatique des actes de langage – quelques repères théoriques / 217
1. Publicité et conditions de réussite / 224
1.1. Le niveau social de réussite de la stratégie publicitaire / 228
2. Les lois du discours / 233
2.1. Le principe de coopération / 236
2.2. Le principe de pertinence / 238
2.3. Le principe de sincérité / 240
2.4. Le principe d’informativité et d’exhaustivité / 241
3. La taxonomie des actes illocutionnaires dans la publicité / 244
3.1. Les constructions assertives / 246
3.2. Les constructions directives / 248
3.3. Les constructions promissives / 252
4. La modalité et le discours publicitaire / 254
4.1. Modalité et modalisation – quelques observations / 254
4.2. Modalité épistémique / 258
4.2.1. La modalité épistémique – typologie des modalisateurs / 258
4.2.1.1. Les marqueurs épistémiques lexicaux / 259
4.2.1.2. Les marqueurs épistémiques morphologiques / 260
4.2.1.3. Les assertions épistémiques non-modales / 264
4.2.2. La portée des marqueurs épistémiques / 268
4.2.3. Les fonctions de la modalité épistémique / 269
4.2.3.1. La fonction de certitude / 270
4.2.3.2. La fonction de plausibilité / 270
4.2.3.3. La fonction de modalité indéterminée / 271
4.3. La modalité appréciative / 275
4.3.1. La modalité appréciative – typologie des modalisateurs / 276
4.3.1.1. La modalité appréciative – les modalisateurs de dépendance syntaxique / 277
4.3.1.2. La modalité appréciative – les assertions non-modales / 281
4.4. La modalité intersubjective / 283
4.4.1. La modalité intersubjective – la dépendance syntaxique / 285
4.4.2. La modalité déontique / 286
4.4.3. Modalité intersubjective et actes de langage indirect / 293
4.4.4. La modalité intersubjective – bilan / 295
4.4.5. La modalité implicative / 295
4.4.5.1. Les modalisateurs implicatifs / 296
4.4.5.2. La modalité implicative – bilan / 302
5. Implicite, présupposé et sous-entendu – au carrefour de la signification / 303
5.1. A ctes primaire et secondaire – remarque générale / 304
5.1.1. Le présupposé / 306
5.1.1.1. Les constructions présuppositionnelles / 309
5.1.2. Les sous-entendus / 312
5.1.2.1. Formes de sous-entendus / 317
5.1.2.2. La réalisation des sous-entendus / 320
5.1.2.3. Conditions préliminaires du sous-entendu allusif / 330
5.1.3. L’argumentation paradoxale / 332
5.1.4. Les sous-entendus en publicité – conclusion et perspectives / 335

Conclusion / 339
Annexe / 349
Bibliographie / 357
Streszczenie / 365

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

„Romanica Silesiana” 2014, No 9: Rites et cérémonies

Sous la rédaction de Aneta Chmiel, textes réunis et établis par Andrzej Rabsztyn, Zuzanna Szatanik, Ewelina Szymoniak Tematem prezentowanego numeru czasopisma jest obserwowany zarówno w sferze sacrum,...
36,90 zł 41,00 zł
Do koszyka

Écrire et lire la folie. Rencontrer le fou dans ses textes

Tematem rozprawy są relacje pomiędzy szaleństwem, chorobą psychiczną a twórczością literacką rozpatrywaną na różnych poziomach. Praca interdyscyplinarna, na styku literaturoznawstwa i psychoanalizy czy psychiatrii.
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Miejsca sporu

Księga dedykowana Profesorowi zawiera teksty badaczy z dziedziny socjologii, filozofii i ekonomii – jego przyjaciół, współpracowników i uczniów. Łączy aspekty wspomnieniowe z naukowymi. Zbiera artykuły naukowe nawiązuj...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Controlled Foreign Companies (CFC) and Tax Avoidance: International and Comparative Perspectives with Specific Reference to Polish Tax and Constitutional Law EU Law and Tax Treaties

The lion's share of global investments are likely being conducted for tax avoidance purposes through controlled foreign companies (CFC) established in tax havens or low tax jurisdictions.Avoiding tax via CFCs causes several problems, in par...
26,46 zł 29,40 zł
Do koszyka

The economic awareness of the young generation of Visegrad countries. A comparative analysis

Książka jest rezultatem wspólnych badań naukowców 4 krajów Polski, Czech, Słowacji i Węgier, co wyróżnia ją spośród innych.Celem niniejszej publikacji jest zdiagnozowanie stanu świadomości ekonomicznej mło...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!