0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Polityki sieciowej popkultury

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Autor: Jakub Nowak

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 52,50 zł
47,25 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Polityki sieciowej popkultury

Publikacja Polityki sieciowej popkultury dotyczy praktyk uczestnictwa w sieciowej kulturze popularnej jako aktywności politycznej, czyli tych względnie nowych momentów, gdy popkultura online staje się „językiem”, którym „mówią” obywatele podejmujący swoje działania, a także tych, w których sieciowa kultura popularna jest przedmiotem aktywności politycznej obywateli, to znaczy rodzajem zasobu, o który toczy się polityczny spór – jak było chociażby w przypadku europejskich protestów przeciw ACTA. […]
Analiza współczesnej sieciowej popkultury byłaby niepełna bez możliwie precyzyjnego opisania Internetu jako środowiska praktyk społecznych. […] Sieć mediatyzuje współczesną politykę i mediatyzuje kulturę popularną w skomplikowanych technologicznych, społecznych i ekonomicznych procesach. Ekonomiczny wymiar cyfrowej mediatyzacji nabiera znaczenia wraz z komercjalizacją współczesnej sieci; nowe media są nie tylko technologią, ale i zbiorem rynkowych podmiotów o coraz potężniejszej pozycji i określonych ekonomicznych celach. Realizacja tych celów w praktyce wpływa na sposoby uczestnictwa ludzi w popkulturze czy polityce, co stanowi jeden z centralnych tematów książki. Innymi słowy, rekonstruuje w niej polityczny status nowych mediów jako narzędzi artykulacji, rozumianej, w pewnym uproszczeniu, jako złożony zbiór praktyk, poprzez które ludzie nieustannie reprodukują indywidualne i zbiorowe tożsamości. [ze Wstępu]

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • ISBN: 978-83-227-9001-4
  • ISBN druku: 978-83-227-9001-4
  • Liczba stron: 462
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP  9
CZĘŚĆ I. PODSTAWY TEORETYCZNE 17
Rozdział 1. KONTEKSTY ANALIZY 19
	1.1. Triada polityka–media–kultura i jej implikacje 19
	1.2. Dwie lupy, czyli pożytki z interdyscyplinarności  26
	1.3. O kilku problemach z badaniem współczesnych kultur popularnych online  30
Rozdział 2. KLUCZOWE KATEGORIE  37
	2.1. Nowa rzeczywistość, stara (?) teoria  37
	2.2. Stuart Hall: odkurzanie elementarza   44
	2.3. Hall a Foucault: artykulacja – ideologia – dyskurs – władza   51
	2.4. O definiowaniu kultury popularnej  64
Rozdział 3. METODY BADAWCZE  72
CZĘŚĆ II. NOWE MEDIA (STRATEGIE) 81
Rozdział 4. NOWE MEDIA JAKO KULTUROWY KONSTRUKT   83
	4.1. Medialność a mediacja: media jako społeczne praktyki   83
	4.2. Nowe, nowe nowe i jeszcze nowsze media 90
	4.3. Problemy z etykietami i perspektywą   107
	4.4. Kulturowa dyspersja i radykalna dekontekstualizacja  116
Rozdział 5. SIECIOWY PRZEMYSŁ KULTURY 130
	5.1. Dialektyka pojęcia przemysłu kultury   130
	5.2. Rynki i prawo autorskie – kilka uwag   137
	5.3. Kulturowa gospodarka sieciowych przemysłów: stare modele w nowych czasach   143
Rozdział 6. HEGEMONIE SIECI 152
	6.1. Dyskursy nowych mediów 152
	6.2. Oprogramowanie jako technologia codzienności  173
	6.3. Maszyna widzialności i władza  183
CZĘŚĆ III. KULTURY POPULARNE (TAKTYKI)   195
Rozdział 7. POPKULTURA ONLINE: KONTEKSTY  197
	7.1. Sieciowa mediatyzacja popkultury  197
	7.2. Popkulturyzacja mediów   209
Rozdział 8. GATUNKI I PRAKTYKI  216
	8.1. Asymetryczna dialektyka mediów a specyfika gatunków online  216
	8.2. Z modelu Halla (1): infrastruktura techniczna + stosunki produkcji   231
	8.3. Z modelu Halla (2): struktury wiedzy   247
	8.4. O nieprzyzwoitości sieciowej popkultury 269
Rozdział 9. POLITYKA I POPKULTURA: POWAŻNA ZABAWA W PROTEST   292
	9.1. (Nowe) media protestu   292
	9.2. Tożsamość a kultura sprzeciwu  320
CZĘŚĆ IV. PODSUMOWANIA I INTERPRETACJE   343
Rozdział 10. NOWA SIECIOWA POPKULTURA 345
	10.1. O aparacie instytucjonalnym nowych mediów  345
	10.2. Problematyczne uczestnictwo  350
	10.3. Koszty uczestnictwa: polityczna ekonomia popkultury online  358
Rozdział 11. POLITYKA REPREZENTACJI ONLINE  366
	11.1. Awers: potężne i tajemnicze nowe media 366
	11.2. Rewers: sieć jako medium artykulacji   379
Rozdział 12. NOWA POLITYKA 389
	12.1. Nowe media jako przestrzeń aktywności politycznej   389
	12.2. Wyzwania nowych hegemonii 401
ZAKOŃCZENIE   413
BIBLIOGRAFIA   427
INDEKS OSÓB   455

Inni Klienci oglądali również

32,20 zł 46,00 zł
Do koszyka

Człowiek a polityka. Zarys psychologii politycznej

Książka w systematyczny sposób przedstawia psychologiczne aspekty politycznego myślenia i działania. Analizuje źródła preferencji i niechęci wobec różnych politycznych opcji, motywy aktywności politycznej oraz związki między przekonaniami, rodzajem prz...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Rzym antyczny. Polityka i pieniądz / The Ancient Rome. Politics and Money. T. 5: Azja Mniejsza w czasach rzymskich / Asia Minor in Roman Times

Opracowanie jest zbiorem artykułów dotyczących szeroko rozumianej historii w czasach rzymskich. W publikacji poruszono rozmaite kwestie historii politycznej, religijnej, zagadnień propagandy, a także numizmatyki owego okresu.Praca sk...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Nadzwyczajna polityka monetarna banków centralnych a stabilność sektora finansowego

Zasadniczym celem publikacji jest charakterystyka oddziaływania nadzwyczajnej polityki monetarnej na stabilność sektora bankowego. W okresie globalnego kryzysu finansowego została ona poważnie naruszona. Pomimo rosnącej odpowiedzialności banków ...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Między literaturą i polityką

Prezentowana książka to pierwsze w języku polskim opracowanie poświęcone postaci Benjamina Disraelego, syna żydowskich imigrantów, w młodości dandysa o egzotycznym wyglądzie i popularnego literata, a później – charyzmatycznego męża ...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Polityka społeczno-gospodarcza w UE

Publikacja wpisuje się w toczącą się w środowisku praktyków i teoretyków dyskusję na temat słabości działania instytucji ponadnarodowych, jak i krajowych, które uwidocznił kryzys finansowy. Czy wyciągn...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Polityka innowacyjna

We współczesnym świecie rośnie znaczenie innowacyjności jako głównego czynnika przewagi konkurencyjnej. Coraz większa jest zatem rola polityki innowacyjnej, która staje się jednym z najważniejszych narzędzi stymulowania rozwoju. W ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!