0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Polityka wsparcia konkurencyjności gospodarki.

(eBook)

Wybrane aspekty

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Tomasz Geodecki

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 58,50 zł
52,65 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Polityka wsparcia konkurencyjności gospodarki.

Książka jest poświęcona czynnikom kształtującym zdolność konkurencyjną gospodarek narodowych. Autorzy przedstawili: istotę konkurencyjności gospodarki i polityki na rzecz konkurencyjności, ekonomię rozwoju i politykę wsparcia konkurencyjności w krajach rozwijających się, problemy konkurencyjności na rynku pracy, kapitał ludzki wobec konkurencyjności, rolę państwa w stymulowaniu rozwoju i konkurencyjności gospodarki, konkurencyjność regionów i metropolii, znaczenie przedsiębiorczości i innowacyjności, dizajn jako sektor przemysłów kreatywnych i determinanta konkurencyjności przedsiębiorstw.

Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania publicznego, administracji, gospodarki publicznej, polityki społecznej, ekonomii i zarządzania.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Tomasz Geodecki
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2603-6
  • ISBN druku: 978-83-208-2265-6
  • Liczba stron: 266
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Istota innowacyjności i jej cele
1.1. Definicje innowacji i pojęć z nią związanych
1.1.1. Ewolucja pojęć „innowacja” i „innowacyjność”
1.1.2. Statystyczne i ustawowe pojęcie innowacyjności
1.1.3. Pojęcia związane z innowacją i innowacyjnością
1.2. Rodzaje innowacji i ich klasyfikacja
1.2.1. Klasyfikacja innowacji ze względu na obszar zastosowania
1.2.2. Klasyfikacja innowacji ze względu na stopień nowości
1.3. Cel i znaczenie innowacji
1.3.1. Przyczyny wzrostu znaczenia innowacji
1.3.2. Konsekwencje braku innowacji dla przedsiębiorstwa i gospodarki
1.4. Pomiar innowacyjności
1.4.1. Cel i znaczenie pomiaru innowacyjności
1.4.2. Metodyka pomiaru innowacyjności
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 2. Organizacja systemu innowacji
2.1. Stymulowanie innowacyjności
2.1.1. Czynniki stymulujące i hamujące innowacyjność
2.1.2. Bariery innowacyjności
2.1.3. Cechy organizacji innowacyjnej
2.2. Pobudzanie kreatywności pracowników
2.2.1. Proinnowacyjne zarządzanie pracownikami
2.2.2. Zadania lidera innowacji
2.3. Modele procesu innowacji
2.3.1. Istota i etapy procesu innowacji
2.3.2. Ewolucja modeli procesu innowacji
2.3.3. Cechy procesu innowacji
2.4. Strategie innowacyjne przedsiębiorstw
2.4.1. Formułowanie strategii innowacji i jej rodzaje
2.4.2. Nowoczesne strategie innowacji na przykładzie strategii błękitnego oceanu i strategii innowacji otwartej
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 3. Techniki stymulujące kreatywność
3.1. Podstawowe pojęcia
3.2. Proces stymulowania mózgu
3.2.1. Lewo - i prawopółkulowe myślenie
3.2.1.1. Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
3.2.1.2. Myślenie lateralne
3.2.2. Charakterystyka osoby twórczej
3.3. Techniki kształtowania kreatywności
3.3.1. Techniki przezwyciężania przeszkód w myśleniu twórczym
3.3.2. Inwentyka naturalna
3.3.3. Inwentyka naturalna stymulowana
3.3.3.1. Psychologiczne techniki treningu twórczości
3.3.3.2. System stymulatorów Mirosława Stecewicza
3.3.3.3. Teoria Rozwoju Osobowości Twórczej według Altszullera
3.3.4. Inwentyka wspomagana sztucznie
3.3.4.1. Biofeedback
3.3.4.2. Metoda SITA
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 4. Wybrane metody poszukiwania innowacyjnych rozwiązań
4.1. Przegląd znanych metod
4.1.1. Metody: Sokratesa, Kartezjusza, Polyi
4.1.1.1. Metoda Sokratesa
4.1.1.2. Metoda Kartezjusza
4.1.1.3. Metoda Polyi
4.1.2. Metody oparte na skojarzeniach swobodnych
4.1.2.1. Metoda burzy mózgów
4.1.2.2. Metoda Gordona: synektyka
4.1.3. Metody oparte na skojarzeniach wymuszonych
4.1.3.1. Metoda delficka
4.1.3.2. Metoda sześciu kapeluszy myślowych
4.1.4. Metody analityczne
4.1.4.1. Metoda — analiza morfologiczna Zwicky'ego
4.2. Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań
4.2.1. Metodyka Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań
4.2.1.1. TRIZ: założenia, źródła i elementy składowe
4.2.1.2. Techniczne systemy i ich funkcje
4.2.1.3. Podsystemy i nadsystemy, podejście systemowe
4.2.1.4. Innowacyjna sytuacja i innowacyjne zadanie
4.2.1.5. Łańcuch przyczynowo-skutkowy
4.2.1.6. Drzewo celów
4.2.1.7. Idealność
4.2.1.8. Resursy
4.2.1.9. Sprzeczności
4.2.1.10. Elementarne zasady usuwania sprzeczności
4.2.1.11. Prawa Rozwoju Technicznych Systemów
4.2.2. Narzędzia metodyki TRIZ
4.2.2.1. Algorytmy
4.2.2.2. Wepola
4.2.2.3. „Małe ludziki”
4.2.2.4. Zasady usuwania technicznych sprzeczności
4.2.2.5. Matryca sprzeczności
4.2.2.6. Efekty: fizyczne, chemiczne, geometryczne i biologiczne
4.2.3. Kolejne kroki rozwoju w algorytmizacji TRIZ
4.2.4. Podsumowanie
Zadania i pytania kontrolne

Rozdział 5. Ocena i wybór optymalnych wariantów rozwiązań
5.1. Podstawy metodologiczne
5.2. Kryteria
5.2.1. Racje jako podstawa tworzenia kryteriów
5.2.2. Podział kryteriów ze względu na rodzaj oceny
5.2.3. Podział kryteriów ze względu na rodzaj informacji
5.2.4. Dobór kryteriów na podstawie listy wymagań
5.2.5. Sposób tworzenia kryteriów dotyczących procesów wytwarzania i eksploatacji
5.2.5.1. Kryteria wytwarzania
5.2.5.2. Kryteria eksploatacji
5.2.6. Sposób identyfikacji kryteriów na podstawie analizy wartości użytkowej
5.3. Metody oceny
5.3.1. Selekcja wstępna wariantów rozwiązań
5.3.2. Ocena orientacyjna
5.3.3. Sposoby określania wag kryteriów w ujęciu klasycznym
5.3.4. Metoda klasyczna oceny
5.3.5. Metoda oceny zobiektywizowanej wspomagana komputerowo
5.3.5.1. Założenia metody
5.3.5.2. Dobór ekspertów dokonujących oceny
5.3.5.3. Określenie ocen cząstkowych w świetle kryteriów rozmytych
5.3.5.4. Określenie ocen cząstkowych w świetle kryteriów deterministycznych
5.3.5.5. Określenie ocen cząstkowych w świetle kryteriów probabilistycznych
5.3.5.6. Sposoby ustalania ważności kryteriów
5.3.5.7. Agregacja ocen cząstkowych i ważność kryteriów
5.3.5.8. Sposoby interpretacji i prezentacji wyników ocen całościowych
5.3.5.9. Zalety metody
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 6. System zarządzania innowacjami
6.1. Czym jest zarządzanie innowacjami?
6.1.1. Cel zarządzania innowacjami
6.1.2. Wpływ otoczenia na procesy innowacji
6.1.3. Zasady zarządzania innowacjami
6.2. Przedsiębiorstwo innowacyjne
6.2.1. Pojęcie przedsiębiorstwa innowacyjnego
6.2.2. Potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa
6.3. Źródła innowacji
6.3.1. Rodzaje i klasyfikacja źródeł innowacji
6.3.2. Zarządzanie pracami badawczo-rozwojowymi
6.4. Realizacja procesu innowacji
6.4.1. Etapy realizacji procesu innowacji
6.4.2. Kontrola i ocena procesu innowacji
6.5. Wdrażanie innowacji
6.5.1. Krzywa S w zarządzaniu innowacjami
6.5.2. Proces wprowadzania zmiany w organizacji
6.5.3. Dyfuzja innowacji
6.6. Zarządzanie ryzykiem w działalności innowacyjnej
6.6.1. Identyfikacja i klasyfikacja czynników ryzyka
6.6.2. Zarządzanie niepewnością i ryzykiem innowacji
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 7. Metody projektowania innowacyjnych produktów i procesów
7.1. Metody opracowania strategii technologicznej
7.1.1. Metodyka cyklu projektowania innowacyjnych produktów i procesów
7.1.2. Dobór metod a strategia technologiczna
7.1.3. Techniki i narzędzia analizy strategicznej
7.1.4. Narzędzia wyboru strategicznego
7.1.5. Techniki planowania strategicznego
7.1.6. Metody pozyskiwania nowej technologii
7.1.7. Techniki wdrażania opracowanej zmiany technologicznej
7.2. Metody i techniki projektowania zmian w produkcji
7.2.1. Znaczenie narzędzi wprowadzania innowacji
7.2.2. System zarządzania wartością
7.2.3. Zrównoważona karta wyników
7.2.4. Pięciofazowa metoda procesu ulepszania systemów i procesów
7.2.5. Rozwinięcie funkcji jakości
7.3. Metody doskonalenia zarządzania technologią
7.4. Audyt zarządzania technologią
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 8. Techniczno-ekonomiczna ocena przedsięwzięć
8.1. Ocena innowacji technologicznej
8.1.1. Problemy oceny technicznej i ekonomicznej w procesie rozwoju innowacji
8.1.2. Ocena technologii otwartych
8.1.3. Ocena technologii zamkniętych
8.2. Metody oceny alternatywnych innowacji technologii
8.2.1. Metody zestawieniowe
8.2.2. Komparatywna metoda kalkulacji kosztów
8.3. Analiza opłacalności przedsięwzięcia innowacyjnego
8.3.1. Statyczne metody oceny opłacalności
8.3.2. Dynamiczne metody oceny projektów innowacyjnych
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 9. Transfer technologii
9.1. Rozwój systemów transferu nowej technologii do produkcji
9.1.1. Kierunki rozwoju systemów transferu
9.1.2. Przykłady systemów transferu technologii do nowej produkcji
9.2. Transfer technologii do nowej produkcji: współczesne systemowe podejście
9.2.1. Planowanie rozwoju procesów wytwarzania
9.2.2. Działania globalne i lokalne projektowanego procesu produkcyjnego
9.2.3. Weryfikacja projektowania innowacyjnego procesu produkcyjnego
9.2.4. Przegląd i zatwierdzenie projektu procesu
9.2.5. Proces wyboru dostawców
9.2.6. Zgodność innowacji z wymaganiami klienta
9.2.7. Proces planowania rozwoju i wykonania prototypów
9.2.8. Etapy produkcji prototypów
9.2.9. Charakterystyka metody zaworu jakości
9.2.10. Wdrażanie nowych procesów produkcji
Pytania i zadania kontrolne

Rozdział 10. Polityka naukowo-techniczna wspierania działalności innowacyjnej
10.1. Fazy i fale innowacyjności w ujęciu historycznym
10.1.1. Koncepcja fal innowacji
10.1.2. Ewolucja polityki krajów wysoko rozwiniętych wobec struktury przemysłowej oraz sektora badań i nauki
10.2. Polityka proinnowacyjna
10.2.1. Polityka innowacyjna i narzędzia jej realizacji
10.2.2. Rola państwa w kształtowaniu konkurencyjności gospodarki
10.2.3. Cechy polityki naukowo-technicznej w Polsce
10.3. Regionalne, państwowe i europejskie organizacje oraz programy wspierania innowacyjności
10.3.1. Polityka Unii Europejskiej wobec innowacji
10.3.2. Narodowy System Innowacji
10.3.3. Regionalne strategie innowacji
10.3.4. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jako narzędzie rządu we wspieraniu innowacyjności
Pytania i zadania kontrolne

Słownik ważniejszych pojęć

Bibliografia

Indeks

Inni Klienci oglądali również

30,87 zł 34,30 zł
Do koszyka

Mądrość Twoich duchowych przewodników. Jak na co dzień uzyskać pomoc i wsparcie od największych nauczycieli

Kim są duchowi przewodnicy? Gdzie przebywają? Jak długo nam towarzyszą? Jak nawiązać z nimi kontakt i uzyskać ich wsparcie? Odpowiedzi na te pytania nie muszą już być dla Ciebie żadną tajemną wiedzą. W tej książce James Van Praagh, wybitne współ...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Polityka pieniężna nowych państw członkowskich Unii Europejskiej

Książka pt. "Polityka pieniężna nowych państw członkowskich Unii Europejskiej" autorstwa Wiesławy Przybylskiej - Kapuścińskiej wydany przez Wolters Kluwer Polska - OFICYNA otrzymała nagrodę w konkursie na najlepszą książkę ekonomi...
25,20 zł 36,00 zł
Do koszyka

Polityki europejskie w dobie kryzysu

Podstawową zasadą funkcjonującego od kilku dekad tzw. modelu wspólnotowego w Europie była solidarność wobec słabszych uczestników integracji. Jednakże ów model uległ erozji w okresie kryzysu strefy euro, który zaczął się w 2...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Pamięć i polityka Droga historyka Zagłady

Neumann skinął głową po raz trzeci. Czy zgodziłby się zostać promotorem mojej rozprawy doktorskiej „Zagłada Żydów europejskich”? W zanadrzu miałem dobrze skonstruowany dwudziestostronicowy konspekt, byłem gotów mu go wręczyć. ...
22,46 zł 24,95 zł
Do koszyka

Telewizja: polityka i rozrywka

Prezentowana monografia to ważna pozycja nie tylko dla badaczy telewizji, lecz także innych współczesnych mediów. Składa się z dwóch wprowadzających, teoretycznych rozdziałów, w których zostały wyznaczone trzy perspek...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Literatura a polityka. Literatur und Politik. Tom 5

W tomie zamieszczono teksty, w których rozważana jest kwestia, w jakim stopniu literatura angażowała i nadal angażuje się politycznie i społecznie, jaki jest jej udział w debatach społecznych i czy można mówić o jej wpływie w sferze społe...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!