0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Słupsk, 2007

  • Redakcja naukowa: Jarosław Chaciński

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 31,50 zł
28,35 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej

W niniejszej monografii ważne miejsce zajmują teksty autorów niemieckich. Podjęcie się przez nich niełatwych przecież w przypadku Niemiec tematów i ich bogate rozwinięcie uświadamia nam, jak wielką wagę kraj ten obecnie przywiązuje do zagadnień związanych z tragicznymi doświadczeniami wojny oraz wychowania w i dla pokoju. Pedagogika międzykulturowa w Niemczech (interkulturelle Pädagogik) jest subdyscypliną bardzo obszernie opisaną w literaturze. Funkcjonujące w niej orientacje-koncepcje: pedagogika pokoju, wychowanie antyrasistowskie, pedagogika Holocaustu silnie eksponują potrzebę dialogu z innymi narodami bądź mniejszościami, których jest w Niemczech bardzo wiele.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
  • Redakcja: Jarosław Chaciński
  • ISBN: 83-7467-047-9
  • ISBN druku: 83-7467-047-9
  • Liczba stron: 396
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie  5

I. Wychowanie dla pokoju a edukacja muzyczna – wprowadzenie do problematyki 11

GÜNTER KLEINEN – Die Entdeckung der Musik als Medium politischer Bildung – Musikalische Friedenserziehung  13
GÜNTER KLEINEN – Odkrywanie muzyki jako medium w edukacji politycznej – muzyczne wychowanie dla pokoju  24

II. Historyczne aspekty kultury muzycznej w kontekstach wojny i pokoju 35

SIEGMUND HELMS – Lieder für und gegen Gewalt – Kriegs- und Friedenslieder in der Erziehung von Kindern und Jugendlichen in Deutschland 37
SIEGMUND HELMS – Pieśni za i przeciw przemocy – pieśni wojenne i pieśni o pokoju w wychowaniu dzieci i młodzieży w Niemczech 46

JAROSŁAW CHACIŃSKI – Muzyka polska a kulturowy kontekst wojny i pokoju – konsekwencje pedagogiczne  53
JAROSŁAW CHACIŃSKI – Polnische Musik und der kulturelle Kontext von Krieg und Frieden mit pädagogischen Konsequenzen 64

ZENONA RONDOMAŃSKA – Aspekt wojny i pokoju w pieśniach ludowych na Warmii i Mazurach z XVIII i XIX wieku  76

III. Kultury mniejszości narodowych, pogranicze a problematyka wychowania dla pokoju   87

DARIUSZ KUBINOWSKI – Folklor taneczny pogranicza jako źródło inspiracji edukacji międzykulturowej  89
DARIUSZ KUBINOWSKI – Die Tanzvolkskunst des Grenzgebietes als eine Quelle der Inspiration in der interkulturellen Ausbildung 99

AARON ECKSTAEDT – Musikalische Ideen vom Frieden? Warum und wie chassidische Nigunim interkultureller Friedenserziehung sein können? 107
AARON ECKSTAEDT – Muzyczne idee o pokoju? Dlaczego i jak chasydzkie Nigunim może służyć wychowaniu międzykulturowemu dla pokoju? 114

WOLFGANG M. STROH – Der Beitrag der Musikpädagogik zur gegenwärtigen Situation der Holocaustpädagogik  121
WOLFGANG M. STROH – Wkład pedagogiki muzycznej w aktualną sytuację pedagogiki Holocaustu w Niemczech  131

DORIT KLEBE – Musikkultur von Migrantenjugendlichen türkischer Herkunft in Deutschland im Spannungsfeld zwischen Religion und Antirassismus – Konzeptionen für einen interkulturellen Musikunterricht  139
DORIT KLEBE – Kultura muzyczna młodzieży imigranckiej pochodzenia tureckiego w Niemczech w przestrzeni napięcia pomiędzy religią a antyrasizmem – koncepcje międzykulturowej edukacji muzycznej  152

BOGUMIŁA TARASIEWICZ-CIESIELSKA – Pieśń ludowa czynnikiem dialogu międzykulturowego na przykładzie kultury łemkowskiej 164

IV. Wojna i pokój jako źródło inspiracji kompozytorskiej w muzyce współczesnej i jej recepcja  171

ALICJA GRONAU-OSIŃSKA – Mariana Borkowskiego wołanie o pokój jako imperatyw kategoryczny. Analiza cyklu Pax in terra 173

ELŻBIETA FROŁOWICZ – Siedem bram Jerozolimy Krzysztofa Pendereckiego w kontekście edukacji ku wartościom  190

DOMINIKA PORĘBSKA-KWAŚNIK – Symbole i przekazy pokoju w polskiej muzyce dramatycznej w pierwszej połowie XX wieku (1901-1926) 196

UNSU KANG – Die Behandlung des Friedens durch den koreanischen Komponisten Sukhi Kang in der Kantate Friede auf grünen Erden, wo die Sonne strahlt 204
UNSU KANG – Pokój jako inspiracja kantaty Pokój na zielonej ziemi, gdzie świeci słońce koreańskiego kompozytora Sukhi Kanga 209

GRZEGORZ RUBIN – Elementy patriotyczne w twórczości chóralnej Romualda Twardowskiego   214

RENATA SKUPIN – Cage, Stockhausen, Scelsi – trzy głosy w dialogu międzykulturowym 221

RAFAŁ CIESIELSKI – Muzyka zagrożona? Polska krytyka muzyczna okresu międzywojennego wobec uzurpacji totalitarnych w muzyce 228

CAROLA SCHORMANN – It’s All Good und der Taliban Song von Toby Keith: Country Music in den USA zwischen Friedenswunsch und Angriffsbereitschaft 241
CAROLA SCHORMANN – It’s All Good i The Taliban Song Toby Keitha – muzyka country w USA pomiędzy pragnieniem pokoju a gotowością natarcia 248

HALYNA NIKOLAYI – Tematyka pokoju w twórczości ukraińskiego kompozytora Vitalija Gubarenki – komentarz pedagogiczny 254

V. Oddźwięk wojny i pokoju w kulturze, filozofii, literaturze, muzyce i sztukach plastycznych   259

WITA SZULC – Dramaty współczesnego człowieka: wypędzenia, prześladowania, samotność w pryzmacie bajki o Czterech muzykantach z Bremy 261

IRINA SURINA, KAZBIEK GAJSANOW – Międzykulturowe wzajemne oddziaływanie jako sposób poznania obrazu świata  267

ANNA JEREMUS – Rola artysty w wychowaniu estetycznym dla pokoju 275

ELŻBIETA KAL – Wojna i pokój w sztuce XX wieku. Obraz, kontekst, doświadczenie, metoda 283

ADAM MAZURKIEWICZ – Niedyskretny urok okrucieństwa. Funkcja obrazów przemocy w literaturze popularnej (na przykładzie polskiej twórczości fantasy) 298

MARTA A. SAŁAPATA – Wojna w komputerze. O nowych (starych) zagrożeniach dla pokoju w grach komputerowych  307

MARLENA PIETRZYKOWSKA – Gdańsk i jego dzieje inspiracją twórczą współczesnych kompozytorów polskich  317

BARBARA LITERSKA – Muzyka w pokoju i dla pokoju. O wybranych aspektach muzycznej recepcji Chopina w dziewiętnastowiecznej Europie 326

MARIA KACZMARKIEWICZ – Muzyka formą dialogu 335
MARIA KACZMARKIEWICZ – Musik als eine Form des Dialogs 341

VI. Wychowanie dla pokoju jako kontekst edukacji estetycznej 349

RENATA GOZDECKA – Wojna i pokój w treściach kształcenia muzycznego w szkolnictwie powszechnym  351

JOSEF SULZ – Der Verlust der Stille. Soziologische Beobachtungen und musikpädagogische Konsequenzen  360
JOSEF SULZ – Utrata ciszy. Socjologiczne obserwacje i muzyczno-pedagogiczne konsekwencje  369

ANNA PIKAŁA – Rola międzykulturowej edukacji estetycznej w zakresie upowszechniania wartości ogólnoludzkich  378

VIOLETTA PRZEREMBSKA – Edukacja muzyczna a ideologia wychowawcza w Polsce w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości (po 1918 roku) 382
Słowa kluczowe: muzyka edukacja kulturowa

Inni Klienci oglądali również

32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Monografie Podatkowe. Działalność turystyczna, noclegowa i gastronomiczna jako przedmiot opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Wydanie 2022

Monografia podatkowa pod red. prof. dr hab. Witolda Modzelewskiego pt. „Działalność turystyczna, noclegowa i gastronomiczna jako przedmiot opodatkowania podatkiem od towarów i usług”, Wydawnictwo Instytutu Studiów Podatkowych,...
12,72 zł 14,13 zł
Do koszyka

Władimir Putin jako lider

Lider światowej polityki. Zarazem szpieg i wojskowy. Specjalista i sportowiec. Kim jest Władimir Putin? Jakie sekrety jeszcze skrywa, podejmując działania na rzecz przywrócenia należnego miejsca potędze Rosji?
33,21 zł 36,90 zł
Do koszyka

Matka niedostępna emocjonalnie. Jak rozpoznać i wyleczyć niewidzialne skutki zaniedbania w dzieciństwie

Dzięki praktycznym ćwiczeniom zawartym w książce możesz uzdrowić swoje wewnętrzne niekochane dziecko i stać się silnym a jednocześnie czułym dorosłym – uwierz, że ta droga jest warta przebycia!Mamo, gdzie byłaś?Patrzyłaś, ...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Dobry zysk. Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie

Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swojej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować zaró...
7,30 zł 8,11 zł
Do koszyka

Wojna i pokój. Tom 1-5 z 9

—Jedźże prędzej, do stu piorunów! Trzy ruble napiwku! — wrzeszczał Rostow jak opętany, o kilka kroków od pałacu, jak gdyby nie miał już nigdy dojechać. Sanie skręciły w prawo i zatrzymały się przed gankiem. Rostow poznał natyc...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Jak wystawiać faktury ustrukturyzowane i korzystać z KSeF

"Obecnie przepisy VAT przewidują możliwość wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych. Są to faktury wystawiane przy wykorzystaniu udostępnionego wzoru za pośrednictwem tzw. Krajowego Systemu e-Faktur (dalej KSeF). Wystawianie faktur ustrukturyzow...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!