• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Perspektywa jakości w szkolnictwie wyższym (eBook)

O modelu QualHE

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2022

  • Autor: Piotr Grudowski

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
59,90 zł
53,91 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,99 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Perspektywa jakości w szkolnictwie wyższym

Kategoria jakości w szkolnictwie wyższym, choć tak ważna dla zapewnienia oczekiwanego tempa rozwoju państw i społeczeństw, ciągle jeszcze nie znajduje odpowiadającego jej randze odzwierciedlenia w pracach przedstawiających tę problematykę w sposób holistyczny, w odniesieniu do stale zmieniających się możliwości i wyzwań. Oddawana do rąk Czytelników monografia wnosi wkład w wypełnianie wspomnianej luki, przede wszystkim poprzez: • przedstawienie szerokiego kontekstu ogólnoświatowego dyskursu dotyczącego kategorii jakości w szkolnictwie wyższym w ujęciu teoriopoznawczym i w wynikach badań empirycznych; • określenie potencjału i uwarunkowań aplikacyjnych dotyczących takich koncepcji jak TQM Lean Management, Six Sigma czy Lean Six Sigma; • przedstawienie aktualnych trendów w zarządzaniu usługami publicznymi jako zbioru impulsów do zmian oraz tła dla projakościowej transformacji uczelni; • wskazanie możliwości wykorzystania opracowanych przez ISO najnowszych normatywnych systemów zarządzania; • zaakcentowanie roli kultury jakości jako elementu determinującego powodzenie wszelkich inicjatyw związanych z doskonaleniem procesów uczelni; • przedstawienie wyników kompleksowych badań interesariuszy polskiego systemu szkolnictwa wyższego na temat całokształtu projakościowych regulacji i zmian w uczelniach; • odniesienie perspektyw i wyzwań dotyczących zmian w szkolnictwie wyższym do koncepcji Przemysłu 4.0 i Jakości 4.0. Zaproponowany w książce oryginalny model systemu zarządzania jakością na uczelni – QualHE – odnosi się do wymienionych elementów, pokazując ich wzajemne relacje i dynamiczny charakter. Książka jest adresowana do badaczy zainteresowanych funkcjonowaniem systemów szkolnictwa wyższego, uczelni i poszczególnych jednostek organizacyjnych oraz kierunkami ich modernizacji. Powinna też spotkać się z zainteresowaniem praktyków – przedstawicieli kadry kierowniczej oraz pracowników działów jakości, coraz powszechniej tworzonych w strukturach uczelni. Może także stanowić kompendium wiedzy i inspirację do identyfikacji działań związanych z doskonaleniem organizacji dla osób reprezentujących różne grupy interesariuszy szkół wyższych, np. studentów, absolwentów, pracowników uczelni czy pracodawców.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2504-6
  • ISBN druku: 978-83-208-2410-0
  • Liczba stron: 396
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
 
1. Szkolnictwo wyższe. Wybrane zagadnienia międzynarodowe i krajowe
 
1.1. Szkolnictwo wyższe w ujęciu globalnym
1.2. Szkolnictwo wyższe w Unii Europejskiej
1.2.1. Wybrane historyczne modele europejskiego szkolnictwa wyższego
1.2.2. Proces boloński
1.3. Polskie szkolnictwo wyższe
1.3.1. Stan obecny i ważniejsze reformy w latach 1989–2014
1.3.2. Ustawa 2.0 — Konstytucja dla Nauki
1.3.3. Zmiany w systemie — rewolucja czy ewolucja?
 
2. Problematyka jakości. Ewolucja i rola w rozwoju społeczno-gospodarczym
 
2.1. Wielowymiarowość pojęcia jakości
2.2. Pomiar jakości
2.3. Satysfakcja oraz lojalność interesariuszy jako kluczowe miary jakości
2.4. Ewolucja podejścia do jakości i zarządzania tą kategorią
2.4.1. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) jako główny nurt rozwojowy zarządzania projakościowego
2.4.2. Kultura organizacji ukierunkowana na jakość
2.4.3. Modele doskonałości organizacyjnej
2.5. Normatywne podejście do zarządzania jakością
2.5.1. Normy ISO serii 9000
2.5.2. Inne normatywne systemy zarządzania
2.5.3. Wdrażanie i certyfikacja normatywnych systemów zarządzania a kultura jakości 
2.6. Najważniejsze współczesne koncepcje zarządzania jakością związane z TQM
2.6.1. Rola zarządzania ukierunkowanego na procesy
2.6.2. Koncepcja Lean Management
2.6.3. Koncepcja Six Sigma
2.6.4. Koncepcja Lean Six Sigma
 
3. Problematyka jakości usług ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego 
 
3.1. Uwarunkowania zarządzania jakością w odniesieniu do usług
3.1.1. Specyfika usług i oceny ich jakości
3.1.2. Total Quality Service Management
3.1.3. Lean Service
3.1.4. Six Sigma i Lean Six Sigma w usługach
3.2. Zarządzanie jakością usług publicznych
3.2.1. Ewolucja koncepcji zarządzania w sektorze publicznym
3.2.2. Uwarunkowania inicjatyw projakościowych w sektorze publicznym
3.2.3. Wspólna Metoda Oceny (CAF) — model doskonałości dla sektora publicznego
3.2.4. Normatywne systemy zarządzania w sektorze publicznym
3.2.5. Lean Management i Six Sigma w sektorze publicznym
 
4. Kategoria jakości w zarządzaniu szkołami wyższymi
 
4.1. Podstawy podejścia do jakości w szkolnictwie wyższym
4.1.1. Pojęcie jakości oraz jej ocena
4.1.2. Kategoria doskonałości
4.1.3. Nurt zapewnienia jakości
4.1.4. Kultura jakości
4.2. Koncepcje zarządzania projakościowego w szkolnictwie wyższym
4.2.1. Kompleksowe zarządzanie jakością jako podstawa zmian projakościowych
4.2.2. Lean Management
4.2.3. Six Sigma i Lean Six Sigma
4.2.4. Normatywne systemy zarządzania
 
5. Zarządzanie jakością w polskich uczelniach publicznych z perspektywy interesariuszy — badania i ich wyniki
 
5.1. Charakterystyka wybranych inicjatyw badawczych 
5.2. Dorobek zarządzania jakością a system regulacji prawnych oraz postawy interesariuszy w odniesieniu do zarządzania jakością w uczelniach
5.2.1. Charakterystyka projektu badawczego
5.2.2. Ocena systemu regulacji prawnych związanych z jakością
5.2.3. Opinie interesariuszy dotyczące zarządzania jakością w polskich uczelniach
5.3. Wyniki innych przedsięwzięć badawczych dotyczących problematyki jakości w szkolnictwie wyższym
 
6. QualHE — propozycja modelu systemu zarządzania jakością w szkołach wyższych i zalecenia jego implementacji
 
6.1. Inspiracje do budowy modelu QualHE
6.2. Struktura modelu QualHE
6.3. Implementacja modelu QualHE — podstawowe zalecenia
6.3.1. Wybór procesów kluczowych w relacji do strategii uczelni
6.3.2. Czynniki kształtujące kulturę jakości i jej diagnoza
6.3.3. Projakościowe zarządzanie systemem procesów
6.3.4. Zastosowania koncepcji Lean Management i Lean Six Sigma
6.3.5. Proces samooceny
6.3.6. Ocena skuteczności działań doskonalących
 
Podsumowanie
 
Załączniki
Załącznik 1
Załącznik 2
 
Bibliografia
 
Spis rysunków
 
Spis tablic

49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Inwestycje rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw. Perspektywa cyklu rozwoju organizacji i kapitału całkowitego

Dynamiczne zmiany występujące na rynkach powodują, że zarządzanie firmami z sektora MŚP jest w wielu przypadkach procesem ciągłego dostosowywania się do nowych warunków funkcjonowania i pokonywaniem pojawiających się zagrożeń. Osiągnięcie sukces...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Zofia Frączek: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskic...
1,79 zł 1,99 zł
Do koszyka

Antologia literacka. Przemiany, ekspansja i perspektywy gatunku. Seria pierwsza - 14 Dziennikarska „uwertura do życia” czy „literacka strawa przyszłości”? Antologie polskiego reportażu – rekonesans

„Epoka nasza jest epoką antologii” – teza Władysława Tatarkiewicza, wyartykułowana jeszcze na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku, nie straciła na aktualności. Antologia wydaje się jedną z form bloku silva o kapitalnym znaczeniu d...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Maria Kocór: Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego

Do rąk Czytelników kierujemy monografię „Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce”. Jest to kolejna książka, jaka powstała w ramach cyklicznych spotkań tatrzańskich „Edukacja jutra”, zawierająca zbiór tek...
69,30 zł 77,00 zł
Do koszyka

Mediacja w dochodzeniach policyjnych. Perspektywa teoretyczna i praktyczna

Wykaz skrótów Wstęp Rozdział 1 Zagadnienia wprowadzające 1.1. Koncepcja mediacyjnego rozwiązywania sporów 1.2. Metodyka badań Rozdział 2 Normatywny poziom gwarancji postępowania mediacyjnego Ustalenia terminologiczne 2.1. Instytucj...
56,12 zł 62,36 zł
Do koszyka

Nowe perspektywy teorii socjologicznej

Teorie socjologiczne interpretują i wyjaśniają ogólne procesy społeczne w oparciu o różne modele świata ludzkiego. W serii Współczesne Teorie Socjologiczne publikujemy najważniejsze dzieła reprezentujące te wizje rzeczywistości spo...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.