0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Autor: Wojciech Kasprzak

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 43,53 zł
39,18 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Patologie gier cyfrowych. Studium z zakresu polityki kryminalnej

Niniejsza publikacja dotyczy zagadnień związanych z grami cyfrowymi,jako jednym z najbardziej popularnych mediów współczesnej rozrywki,w ujęciu kryminalistyki i kryminologii. Nowoczesne technologie kojarzone są najczęściej z postępem w rozwoju, nowymi narzędziami technicznymi, bardziej precyzyjnymi przyrządami, czy większą interakcją z cyberprzestrzenią. Nie inaczej jest w branży elektronicznej rozrywki, gdzie gry pierwotnie stanowiące zlepek pikseli, dziś przerodziły się w zaawansowane technologicznie programy symulujące wiele rzeczywistych czynników, np. fizykę obiektów. Niestety w parze z postępem idzie również zagrożenie związane z pojawieniem się nowych opcji interakcji ze światem wirtualnym. Mogą to być sytuacje wynikające z samego obcowania ze środowiskiem gry (np. uzależnienie od grania) lub działania wykorzystywane z premedytacją przez nieuczciwe osoby w złym celu (np. kradzież dóbr cyfrowych). Wiele z tych negatywnych aspektów związanych z grami cyfrowymi zostało opisane w niniejszej książce. Autor nie przedstawia samych gier jako źródła problemu, tylko wskazuje powiązania zachowań i sytuacji patologicznych na tle gier cyfrowych. W literaturze fachowej, publicystyce oraz w mediach telewizyjnych, a także internetowych, bardzo często spotykamy się z wybitnie krytycznym podejściem do omawianej problematyki, co jest wynikiem błędnych poglądów i staraniem wyjaśnienia wszystkich okoliczności przez określenie „bo gry są złe”. Problem natomiast najczęściej leży znacznie głębiej, i o ile gry cyfrowe jako rozrywka mogą być w pewnym stopniu odpowiedzialne za niektóre zachowania patologiczne, to nigdy nie są ich bezpośrednią przyczyną. Popularność zarówno gier konsolowych, jak i komputerowych jest bardzo duża, co skłania do zainteresowania ze strony nauk prawnych, takich jak kryminalistyka i kryminologia, gdyż nauki te są zainteresowane pojawianiem się licznych, nowych form patologicznych. Warto również zaznaczyć, że dostępna literatura na temat gier cyfrowych w ujęciu prawno-
-psychologicznym w Polsce jest niezwykle uboga i liczy zaledwie kilka publikacji monograficznych. Zdecydowana większość materiałów to powszechnie dostępne opracowania w formie artykułów elektronicznych. Na potrzeby pracy, przeprowadzona została również ankieta, która umożliwiła przeprowadzenie szczegółowej analizy opinii publicznej. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie najgroźniejszych zjawisk patologicznych towarzyszących grom cyfrowym i scharakteryzowanie przyczyn leżących u podstaw tych patologii. Wiele z omówionych w dalszych rozdziałach aspektów nie miało by szansy pojawiania się bez dynamicznego rozwoju elektronicznej branży gier. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców,
w szczególności: prawników (pracowników naukowych i praktyków), przedstawicieli organów ścigania, praktyków związanych z branżą elektroniczną, graczy i osób zainteresowanych współczesnymi zagrożeniami ze strony nowych technologii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7462-627-9
  • ISBN druku: 978-83-7462-626-2
  • Liczba stron: 320
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 5
1. Fenomen gier cyfrowych 7
1.1 Wprowadzenie 7
1.2 Wojna konsol 9
1.3 Kultura gier  53
1.4 Język popkultury graczy  60
1.5 Strona moderska 97
2. Charakterystyka gier cyfrowych 107
2.1 Gry cyfrowe znamieniem naszych czasów 107
2.2 Pojęcie i rodzaje gier cyfrowych 111
2.3 Pojęcie dobra komputerowego w grze 138
2.4 Prawne unormowanie gier 140
3. Mroczna strona gier cyfrowych 145
3.1 Farmy golda  146
3.2 Kradzież dóbr z gier cyfrowych 153
3.3 Zabójstwo na tle gier 158
3.4 E-doping 177
3.5 Szary rynek gier i polityka sprzedaży kluczy elektronicznych 185
3.6 Uzależnienie od gier 201
3.7 Agresja i cyberprzemoc 209
3.8 Ciemna strona crowdfundingu 221
3.9 Włamania, napady, naruszenie prywatności i inne negatywne aspekty gier terenowych, na przykładzie Pokemon Go  230
3.10 Narzędzia psychologiczne w grach 241
4. Kontrowersje związane z grami cyfrowymi 247
4.1 Najbardziej kontrowersyjne gry w historii 248
4.2 Cenzura gier i oznaczenia ostrzegawcze 268
5. Gry cyfrowe w opinii społecznej 281
5.1 Bibliografia 311

Wojciech Kasprzak

Wojciech Kasprzak jest specjalistą chorób wewnętrznych, balneoklimatologii i medycyny fizykalnej. Do 1991 roku był kierownikiem kliniki chorób wewnętrznych Instytutu Medycyny Uzdrowiskowej w Poznaniu oraz wicekonsultantem krajowym w dziedzinach balneoklimatologii oraz medycyny fizykalnej. W następnych latach Wojciech Kasprzak był ordynatorem oddziału pulmonologiczno-internistycznego w Wielkopolskim Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Poznaniu.

Od 2000 roku Wojciech Kasprzak jest profesorem uczelnianym Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu polskiej i zagranicznej medycyny uzdrowiskowej oraz turystyki zdrowotnej w aspekcie kompleksowej fizjoterapii, np. w ośrodkach typu SPA.

Prof. Wojciech Kasprzak jest autorem ponad 60 publikacji w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych oraz dysertacji habilitacyjnej przedstawionej w 1998 roku na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu, dotyczącej pogranicza chorób wewnętrznych oraz uzdrowiskowej i poza uzdrowiskowej fizjoterapii.

Prof. Wojciech Kasprzak wraz z prof. Tadeuszem Miką jest współautorem opublikowanego w 2000 roku w PZWL podręcznika „Fizykoterapia”, popularnego i wznawianego do dzisiaj.

Następne publikacje w PZWL powstawały przy współautorstwie dr Agaty Mańkowskiej: Fizykoterapia, medycyna uzdrowiskowa i SPA, monografia Fizjoterapia kliniczna (red. naukowa W. Kasprzak) oraz Fizjoterapia w kosmetologii i medycynie estetycznej.

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
40,49 zł 44,99 zł
Do koszyka

Niemieckie działa szturmowe II Wojny Światowej

W 1935 roku w niemieckich wojskach lądowych przystąpiono do tworzenia Sturmartillerie – jednostek artylerii szturmowej złożonych z oddziałów wozów pancernych i piechoty, zdolnych do przełamywania nieprzyjacielskich umocnień. Na ich ...
17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Morderca na plebanii czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie

W Wielmoży umiera starsza parafianka. Zwyczajna kolej rzeczy? A może... zabójstwo idealne? I co ma z tym wspólnego zbrodnia sprzed lat?Do akcji wkracza znana ze „Śledztwa od kuchni” wdowa po aptekarzu ze Skały, Karolina ...
8,01 zł 8,90 zł
Do koszyka

LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry

Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%.LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in. Zaklęcia i ...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Sędziowski stan spoczynku. Studium konstytucyjnoprawne

Monografia stanowi kompleksową analizę sędziowskiego stanu spoczynku na gruncie prawa konstytucyjnego. W pełny sposób omawia takie zagadnienia jak:urząd sędziego i jego rola w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości;współczesna ko...
7,11 zł 7,90 zł
Do koszyka

Ace Combat Zero: The Belkan War - poradnik do gry

Dzięki temu poradnikowi dowiecie się, co zrobić, gdy banda niewyżytych pilotów ma chrapkę na wasz skalp oraz jak przechodzić misje, by bezsensownie nie tracić czasu na cele, które ulegają ciągłemu odnowieniu. Ace Combat Zero: The Be...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!