Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Kiedy ludzie nie mają wyboru, życie jest wręcz nie do zniesienia. Ponieważ ilość dostępnych wyborów wzrasta – tak, jak w naszej kulturze konsumpcjonizmu – autonomia, kontrola oraz wyzwolenie wniesione przez tę różnorodność są potężne i pozytywne. Ale, ponieważ ilość wyborów ciągle rośnie, zaczynają pojawiać się negatywne aspekty posiadania wielości wyborów. Kiedy ilość możliwości dalej wzrasta, te negatywy eskalują, aż w końcu jesteśmy nim przeciążeni. W tym miejscu, wybór wcale już nie uwalnia, ale osłabia. Można nawet rzec, że tyranizuje.
(Fragment książki)
Każdy z nas, każdego dnia konfrontuje się z trudną do oszacowania liczbą mniej lub bardziej istotnych dylematów. Stojąc na rozdrożu, analizujemy alternatywy i wcześniej czy później decydujemy się na wybór jednej opcji, odrzucając pozostałe. Czy jest to wybór najlepszy z możliwych? Czy wzięliśmy pod uwagę dostateczną liczbę alternatyw? Czy czegoś nie przeoczyliśmy? Te i inne pytania drążą umysł przeciętnego decydenta nie tylko przed dokonaniem wyboru, ale także po podjętej decyzji. Nierzadko towarzyszy temu obniżenie nastroju, uczucie rozczarowania i żalu. Czasem wewnętrzne głosy wyrażające wątpliwości nie milkną nawet po wielu latach. Dlaczego tak jest i jak możemy sobie z tym poradzić? Właśnie na tych kwestiach skupił się w Barry Schwartz w swojej książce "Paradoks wyboru". Autor w przystępny sposób wprowadza Czytelnika w meandry psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, dowodząc, że głównym źródłem trosk i napięć jest nadmiar możliwości wyboru. Z żelazną konsekwencją wykazuje, że aby zwiększyć osobistą satysfakcję związaną z procesem decyzyjnym, należy ograniczać zbiór rozważanych opcji. Książka jest godna polecenia zarówno osobom pasjonującym się psychologią, jak i specjalistom z dziedzin pokrewnych, a więc ekonomistom, socjologom czy badaczom rynku.
(Z recenzji dr Pawła Fortuny)
Podziękowania 7 Prolog. Paradoks wyboru: mapa drogowa 11 CZĘŚĆ I. KIEDY DOKONUJEMY WYBORU 19 Rozdział 1. Idziemy na zakupy 21 Rozdział 2. Nowe wybory 36 CZĘŚĆ II. JAK DOKONUJEMY WYBORU 61 Rozdział 3. Podejmowanie decyzji i dokonywanie wyboru 63 Rozdział 4. Kiedy tylko najlepsze ma rację bytu 96 CZĘŚĆ III. DLACZEGO CIERPIMY 117 Rozdział 5. Wybór i szczęście 119 Rozdział 6. Utracone możliwości 139 Rozdział 7. „Gdyby tylko…”: problem żalu 172 Rozdział 8. Dlaczego decyzje rozczarowują: problem adaptacji 193 Rozdział 9. Dlaczego przy porównaniu wszystko traci 208 Rozdział 10. Czyja to wina? Wybór, rozczarowanie i depresja 231 CZĘŚĆ IV. CO MOŻEMY ZROBIĆ 251 Rozdział 11. Co zrobić z wyborem 253 PS. DODATKI 271 O Autorze 272 Pytania i odpowiedzi 274 Dalsza lektura 284 O książce 287