PMO w biznesie
Jak stworzyć prawdziwe
biuro projektów w firmie?
Jak nim zarządzać i skutecznie rozwiązywać problemy?
Jakie są najpoważniejsze błędy popełniane przez menedżerów?
Jak podają liczne organizacje badawcze i źródła branżowe, większość PMO jest zamykana po dwóch latach działania. Dlaczego tak się dzieje? Problemem jest przepaść, jaka dzieli teoretyczne strategie napędzane standardami wiedzy i praktyczne zastosowania doskonalone przez wymierne osiągnięcia. Trzeba zatem znaleźć sposób na zmniejszenie tej luki i zmienić spojrzenie na sposób działania biur projektów.
Książka PMO w
biznesie. Wskazówki, techniki, historie sukcesów została napisana przez kilkudziesięciu specjalistów z całego świata, m.in. z firm takich, jak Thomson Reuters, Ericsson, Fujitsu, ING. W ten sposób powstało unikatowe źródło wiedzy na temat biur projektów, zawierające aż 27 historii sukcesów z największych światowych projektów i organizacji.
W książce zawarto cenne wskazówki, techniki i narzędzia biznesowego
Project Management Office, które będą pomocne zarówno dla poszukujących wiedzy studentów, jak i praktyków PMO. Czytelnik dowie się, jak radzić sobie z wyzwaniami PMO w różnego rodzaju instytucjach, a także jak sprawić,
by zarządzane przez niego biuro projektów funkcjonowało z powodzeniem i osiągało jeszcze lepsze wyniki.
Mark Price Perry – badacz, wykładowca, szkoleniowiec. Specjalizuje się w tematyce Project Management Office.
Słowo wstępne 9
Podziękowania 11
O Autorze 13
Współpracownicy 15
Przedmowa 17
Wprowadzenie 21
CZĘŚĆ 1 Spostrzeżenia i techniki PMO zorientowanego na potrzeby biznesu 27
Sekcja 1 Mandat PMO 29
ROZDZIAŁ 1 Przyczyny niepowodzenia PMO 31
ROZDZIAŁ 2 Wyniki badań nad PMO 37
ROZDZIAŁ 3 Całkowicie błędne nastawienie środowiska zarządzania projektami 47
ROZDZIAŁ 4 Studium przypadku: porażka PMO 55
ROZDZIAŁ 5 Techniki tworzenia mandatu PMO 65
Sekcja 2 Żyłka do interesów PMO 73
ROZDZIAŁ 6 Zmysł projektowy (project acumen) 75
ROZDZIAŁ 7 Wyczucie portfela 85
ROZDZIAŁ 8 Zmysł kokpitu menedżerskiego 93
ROZDZIAŁ 9 Zmysł metodyczny 103
ROZDZIAŁ 10 Zmysł dojrzałości 119
Sekcja 3 Przyszłość PMO 133
ROZDZIAŁ 11 Punkty widzenia na dziedzinę PMO 135
ROZDZIAŁ 12 Perspektywy ścieżek kariery kierownika PMO 143
CZĘŚĆ 2 Historie sukcesu PMO ukierunkowanego na biznes 149
Historia sukcesu PMO nr 1 Strategiczne PMO przy biurze premiera Grecji 151
Historia sukcesu PMO nr 2 e-Rząd 159
Historia sukcesu PMO nr 3 Thomson Reuters Aranzadi 167
Historia sukcesu PMO nr 4 British American Tobacco 173
Historia sukcesu PMO nr 5 Amerykańska Organizacja Administracji Świadczeniami 179
Historia sukcesu PMO nr 6 SIVECO Romania SA 185
Historia sukcesu PMO nr 7 Amerykańskie przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe 195
Historia sukcesu PMO nr 8 IFMA (International Facility Management Association) 203
Historia sukcesu PMO nr 9 Firma Global 10 i skonsolidowane PMO 209
Historia sukcesu PMO nr 10 Urząd ds. Dróg i Transportu w Dubaju 217
Historia sukcesu PMO nr 11 Baker Hughes Incorporated 225
Historia sukcesu PMO nr 12 Ustanawianie ładu biznesowego 239
Historia sukcesu PMO nr 13 Nigeryjska firma telekomunikacyjna 243
Historia sukcesu PMO nr 14 Tyco Flow Control 247
Historia sukcesu PMO nr 15 Biuro Projektów Ericsson Korea 255
Historia sukcesu PMO nr 16 RACE Consulting LP 261
Historia sukcesu PMO nr 17 Południowoafrykańskie przedsiębiorstwo finansowe 273
Historia sukcesu PMO nr 18 ABS Nautical Systems 279
Historia sukcesu PMO nr 19 ON Semiconductor 285
Historia sukcesu PMO nr 20 Fujitsu Sweden 293
Historia sukcesu PMO nr 21 National Insurance Company 299
Historia sukcesu PMO nr 22 120. Oddział IBM 305
Historia sukcesu PMO nr 23 ING Central and the Rest of Europe 311
Historia sukcesu PMO nr 24 Konsulting w ramach branży farmaceutycznej 317
Historia sukcesu PMO nr 25 NAVMISSA 321
Historia sukcesu PMO nr 26 Globalny dostawca i serwisant oprogramowania i sieci protokołów internetowych 327
Historia sukcesu PMO nr 27 PartnerRe 333
Epilog 341
Indeks 345