Osa
Poeta zaprasza w świat na pozór dawno miniony, pulsujący rytmami przedawnionych dylematów miłości i śmierci, ujawniając jego zdumiewającą aktualność w uniwersalnej perspektywie egzystencji, którą niezmiennie wyznaczają Eros i Tanatos. Kunszt frazy i wiersza oddala nas od codzienności kolokwialnego języka, otwierając pokryte rdzą bramy doniosłego sensu.
Można tę fascynującą przygodę ze słowem, zarówno pisanym, jak potem czytanym, porównać z doświadczeniem odkrywcy, ale wyprawy Bogusława Kierca wiodą w nieznane; są poszukiwaniem, zamiast odpowiedzi, nieoczywistości.
Czasoprzestrzenne ramy akcji lirycznej wyznaczają: najpierw szpital, potem camping, wreszcie pejzaż morskiego wybrzeża – prawdopodobnie miejsca rekonwalescencji i sanatorium; ale realne Tu i Teraz rozmywają senne marzenia (także w narkozie), wzbierająca w stanach kryzysu pamięć i pobudzona wyobraźnia. Poetycki pamiętnik choroby notuje bezpośrednie doznania ciała, ale akompaniuje mu literacki teatr spotkań miłości z umieraniem, pełen barokowych konceptów grozy i groteski, paradoksów i oksymoronów.
z posłowia Piotra Michałowskiego
1. Ta prześliczna dziewczyna, co mi się przyśniła
Ta prześliczna dziewczyna, co mi się przyśniła
Osa
Popielec
Łódka
Zaćmienie
Po lepszej stronie
Elegia dla Julii
Kryska
Ta
Było nie było
A mnie już tutaj nie ma
Do
2. Camping
Camping
Bądź co bądź
Nieobecność
Żebyś to mogła widzieć
Może
Piorun z jasnego nieba
Oblicze
Z Szekspira
Rozdwojony
3. Oddział dziecięcy
Oddział dziecięcy
Liczba mnoga
Aktorzy
Dla Miłka
Ten sam
Miejsce
4. Niewinny
Niewinny
Wiersz
Szaty
Niedziela
Modlitwa
Nowe szaty króla
Sandro Penna
Przy morzu
Z Schuberta
Chciałbym
Zdaje się że umieram
Ciało i tętno wiersza (Piotr Michałowski)