0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2011

  • Autor: Jacek Borzyszkowski

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 43,00 zł
38,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce

W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktu­ry krajowe, regionalne oraz lokalne.

Zaprezentowano w niej:
- współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką,
- zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce,
- stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym,
- otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce.

Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców, w tym:
- studentów kierunku „Turystyka i rekreacja" i innych, na których realizowane są specjalności o profilu turystycznym lub wybrane treści programowe z zakresu turystyki,
- praktyków, zajmujących się problematyką promocji i rozwoju funkcji turystycznej.

Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.

„(...) Książka powinna zainteresować (...) z wielu powodów. Najważniejszym z nich jest całościowe spojrzenie na poruszaną problematykę, które obej­muje wszystkie szczeble systemu organizacji i zarządzania turystyką w Polsce, wraz z jego uwarunkowaniami zewnętrznymi (międzynarodowymi)."
z recenzji dr. hab. W. Alejziaka

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-247-1
  • ISBN druku: 978-83-7556-389-4
  • EAN: 9788375563894
  • Liczba stron: 145
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Spis zastosowanych akronimów 7

Wprowadzenie 11

Rozdział 1
Zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką
w Polsce do 2000 r. 13
1.1. Turystyka w strukturach organizacyjnych do 1918 r. 14
1.2. Organizacja i zarządzanie turystyką w okresie międzywojennym 15
1.3. Organizacja i zarządzanie turystyką w latach 1945-1999 20

Rozdział 2
Współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką 25
2.1. Destination Marketing (Management) Organisations (DMO) - nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce 26
2.2. Charakterystyka zadań i kompetencji najważniejszych podmiotów tworzących współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką 29

Rozdział 3
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu ogólnokrajowym 35
3.1. Turystyka w strukturze administracji i zarządzania państwem 36
3.2. Narodowa administracja turystyczna (NTA) 38
3.3. Narodowa organizacja turystyczna (NTO) 44
3.4. Organizacje samorządu gospodarczego i stowarzyszenia turystyczne 52

Rozdział 4
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu regionalnym 57
4.1. Turystyka w wojewódzkich jednostkach samorządu terytorialnego 57
4.2. Regionalne organizacje turystyczne (ROT) 63
4.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu regionalnym 71

Rozdział 5
Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu lokalnym 75
5.1. Turystyka w powiatowych i gminnych jednostkach samorządu terytorialnego 76
5.2. Lokalne organizacje turystyczne (LOT) 82
5.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu lokalnym 88

Rozdział 6
Otoczenie międzynarodowe i jego wpływ na system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce 93
6.1. Globalizacja a współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką 93
6.2. Rola i wpływ organizacji międzynarodowych na system zarządzania turystyką 95

Rozdział 7
Polski model organizacji i zarządzania turystyką na tle rozwiązań stosowanych w innych krajach europejskich 103
7.1. Region Skandynawski 104
7.2. Region Bałtycki 107
7.3. Region Wysp Brytyjskich 108
7.4. Region Zachodnioeuropejski 110
7.5. Region Alpejski 114
7.6. Region Środkowoeuropejski 115
7.7. Region Wschodnioeuropejski 117
7.8. Region Czarnomorski 117
7.9. Region Śródziemnomorski 118
7.10. Kierunki zmian w systemach organizacji i zarządzania turystyką - analiza porównawcza 123

Zakończenie 129

Bibliografia 131

Spis tabel 141

Spis rysunków 143

Inni Klienci oglądali również

31,19 zł 34,65 zł
Do koszyka

Upodmiotowienie samorządu lokalnego w okresie transformacji systemowej w Polsce

Celem prezentowanej monografii jest identyfikacja przeszkód związanych z kształtowaniem się podmiotowości samorządu lokalnego w Polsce. Wiąże się to z problemem ustalenia znaczenia lokalnego potencjału społecznego, a także z oceną jakości funkcj...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-k...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Menedżer uczy się od koni. Innowacyjne zarządzanie inspirowane Horse Assisted Education

Książka opisuje doświadczenia z programów rozwojowych z końmi (Horse Assisted Education), w których – w ciągu ostatnich 10 lat – wzięli udział menedżerowie z kilkuset polskich i zagranicznych firm najróżniejszych bran...
14,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Nauka o stosunkach międzynarodowych i studia europejskie w Polsce

Ważna książka dla obecnych i przyszłych pokoleń studiujących stosunki międzynarodowe i integrację europejską. Pokazuje rozwój tych dwóch dyscyplin w Polsce i w innych krajach. Zawiera pogłębioną analizę historyczną i empiryczną. Ma dobrą ...
33,30 zł 37,00 zł
Do koszyka

Organizacja systemu rozpoznania zagrożeń państwa

Prezentowana monografia zawiera dziewięć rozdziałów powiązanych ze sobą tematycznie i metodycznie, w których zespół autorski odnosi się do kwestii organizacji systemu rozpoznawania państwa.W zamyśle autorów publikacja ...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Inwazyjne gatunki z rodzaju rdestowiec Reynoutria spp. w Polsce – biologia, ekologia i metody zwalczania

„Celem opracowania jest zebranie wiedzy dotyczącej występowania na terenie Polski inwazyjnych gatunków roślin obcego pochodzenia z rodzaju rdestowiec Reynoutria spp. (= Fallopia spp.): rdestowca ostrokończystego (Reynoutria japonica), rdes...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!