Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym
menedżerem. Właściwe
zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czym przekonują nas krzykliwe tytuły książek zapełniających półki księgarskie, nie można zostać liderem w trzy dni czy też zdobyć wystarczających umiejętności negocjacyjnych trenując przez sen. Można natomiast uczyć się od najlepszych i poznać teoretyczne podstawy ich
sukcesu.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką i andragogiką.
Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język sprawiają, że po książkę sięgną czytelnicy zainteresowani tematyką zarządzania, przede wszystkim menedżerowie, słuchacze studiów podyplomowych, a także studenci.
Wstęp 9 Rozdział 1. Wszechstronni twórcy zarządzania 17 Rozdział 2. Motomanagement 51 2.1. Geniusz Forda 53 2.2. Fenomen Toyoty 62 2.3. Motomanagement 70 Rozdział 3. Management fiction 77 Rozdział 4. Globalizacja i interkulturowość w zarządzaniu 91 4.1. Globalizacja w kontekście zarządzania 92 4.2. Interkulturowość w globalnym zarządzaniu 105 4.2.1. Kultura jednostki a kultura organizacji 110 4.2.2. Interkulturowość organizacji 116 Rozdział 5. Model Markowa w zarządzaniu mobilnością wewnątrzorganizacyjną 121 5.1. Pojęcie i rodzaje intramobilności 122 5.2. Model Markowa w zarządzaniu intramobilnością 127 Rozdział 6. Kompetencje w zarządzaniu 136 6.1. Kompetencje indywidualne – definicje, podział 139 6.2. Kompetencje organizacyjne – definicje, podział 147 6.3. Zarządzanie kompetencjami a zarządzanie oparte na kompetencjach 152 6.4. Aplikacje Evolute jako narzędzia diagnozowania kompetencji indywidualnych i organizacyjnych 156 6.4.1. Podstawy teoretyczne 158 6.4.2. Zasady ewaluacji 163 6.4.3. Przykłady raportu wyników w wybranych aplikacjach Evolute 165 Rozdział 7. Przywództwo w modelu PMS (przedsiębiorca–menedżer–specjalista) 176 7.1. Model PMS a struktura organizacyjna 179 7.2. Model PMS a kreatywność 189 7.3. Model PMS a przywództwo 191 7.4. Stymulowanie ról w modelu PMS jako element zarządzania zasobami ludzkimi 194 Rozdział 8. Koło wiedzy i andragogika w zarządzaniu 197 8.1. Koło wiedzy w zarządzaniu 202 8.2. Andragogika w zarządzaniu 206 8.3. Nowoczesne wpływy w technikach trenerskich i edukacyjnych 225 8.3.1. Programowanie neurolingwistyczne 225 8.3.2. Sztuka w andragogice 232 8.3.3. Przestrzenie wirtualne 235 Zakończenie 239 Bibliografia 243 Indeks rzeczowy 250 Indeks nazwisk 253