0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Nowy odbiorca?

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Kowalska

  • Wydawca: Oficyna Naukowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,25 zł
26,33 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Nowy odbiorca?

Książka zawiera krytyczny przegląd teorii kultury współczesnej z perspektywy przemian modelu odbiorcy i odbioru ? od klasycznych koncepcji kultury masowej z lat pięćdziesiątych XX wieku po najnowsze prace poświęcone kulturze uczestnictwa. Koncentracja na odbiorcy i jego podmiotowości staje się dla autorki sposobem na pisanie społecznej teorii mediów, powiązanej z kulturową transformacją systemów komunikacji społecznej. Wnikliwej analizie poddaje ona ukryte założenia na temat rozumienia zarówno samej kultury, jak i koncepcji jednostki jako jej uczestnika. Przedstawia również praktyczne wymiary odkrywania odbiorcy przez teorie, a przede wszystkim problem kompetencji medialnych publiczności oraz projektów edukacji medialnej. W centrum zainteresowania sytuuje wnikliwą i zarazem wszechstronną refleksję semiotyczną dotyczącą współczesnych przemian odbiorcy kultury. Mamy tu do czynienia z refleksją o charakterze systemowym, z istoty swej interdyscyplinarną. Jej podstawę metodologiczną stanowi nowocześnie uprawiana socjologia kultury.

Współczesny i zarazem na wskroś nowoczesny charakter refleksji badawczej, jaką prezentuje autorka, czyni jej książkę tytułem bez precedensu na naszym rynku wydawniczym. Nie mieliśmy dotąd w rodzimej literaturze naukowej podobnego syntetycznego opracowania, które obejmowałoby rozległą całość przemian modelu odbioru i odbiorcy, a jednocześnie przedstawiało bogaty repertuar zagadnień związanych z tą złożoną, niełatwo poddającą się refleksji naukowej tematyką.

Autorka nie tylko referuje klasyczne koncepcje teoretyczne, lecz również wielokrotnie przywołuje w swoich rozważaniach literaturę nową i najnowszą, powołując się na prace Manuela Castellsa, Lva Manovicha, Andrew Keena, Henry'ego Jenkinsa, Jamesa Gee, Paula Levinsona, Pierre'a Levy'ego, Sonii Livingstone i wielu innych badaczy tej złożonej problematyki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-64363-60-3
  • ISBN druku: 978-83-64363-06-1
  • Liczba stron: 259
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

 

Wprowadzenie /9

Rozdział I. Odbiorca nieobecny /13
Teorie kultury masowej /13
 
Teorie kultury masowej a tradycja selektywnych ujęć kultury /15
 
„Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej” /18
 
Elitarne koncepcje kultury vs teorie kultury masowej /21
 
Postulaty, oceny, emocje /23
 
Model komunikowania i model artykulacji kultury a nieobecność odbiorcy /29
 
Koncepcja społeczeństwa masowego w służbie ideologii kultury masowej /31
 
Odbiorca we wczesnych badaniach empirycznych /34
 
Widownia jako „masa społeczna” /35
 
Dominujący paradygmat teoretyczny i badawczy w badaniach  nad komunikowaniem masowym a badania nad odbiorcami /40
 
Stopniowe przemiany w sposobach rozumienia odbiorcy w komunikacji masowej /43
 
Ponowne odkrycie małych grup społecznych /44
 
Teoria użytkowania i korzyści /46

Rozdział II. Odbiorca odnaleziony /50
Brytyjskie studia kulturowe /50
 
Problem rozumienia kultury /51
 
Podstawowy układ odniesienia dla kształtującego się w studiach kulturowych rozumienia kultury /51
 
Kultura jest zwyczajna /53
 
Kulturalizm /55
 
„Ojcowie założyciele” w roli ludzi marginalnych (marginal men) /58
 
Dziedzictwo kulturalizmu /60
 
Kultura i polityka /61
 
Problem ideologii /64
 
Próba zerwania z opozycją kultura wysoka–kultura niska /67
 
Kultura popularna /67
 
Kultura współczesna /70
 
Stuart Hall. Kodowanie i dekodowanie /73

Rozdział III. Wspólnoty interpretacyjne /78
David Morley i dostrzeżenie roli kontekstu dekodowania / 78
 
Heterogeniczność publiczności /80
 
Kultura robotnicza /81
 
Subkultury /83
 
Pojęcie subkultury /84
 
Polityka stylu /86
 
„Publiczność kobieca” i feministyczne badania nad odbiorem / 90
 
Problem reprezentacji /91
 
Odbiorca aktywny /95
 
Rasa i etniczność /99
 
Problem stereotypizacji mniejszości /100
 
Rola przynależności etnicznej, narodowej i rasowej /102
 
Metodologia badań nad odbiorcami /106

Rozdział IV. Edukacja medialna /111
Dostrzeżenie roli kompetencji odbiorców kultury /111
 
Studia kulturowe jako inspiracja i teoretyczna baza projektów edukacji medialnej /115
 
Społeczne zaangażowanie studiów kulturowych /115
 
Pojmowanie roli intelektualisty w brytyjskich studiach kulturowych /117
 
Kulturowa polityka różnicy w praktyce /119
 
Studia kulturowe i ich dalsze interpretacje. Potencjał pedagogiczny / 123
 
Związki między pedagogiką krytyczną a studiami kulturowymi / 126
 
Źródła projektów edukacji medialnej /129
 
Co to jest edukacja medialna? Problem kompetencji medialnych /131
 
Media jako forma pedagogiki i socjalizacji /135
 
Protekcjoniści kontra zwolennicy edukacji medialnej /136
 
Edukacja medialna. Między teorią a praktyką /140
 
Critical media literacy. Teoria w praktyce /143
 
Krytyczna edukacja medialna /144
 
Studia kulturowe w szkole /148

Rozdział V. Rewolucja cyfrowa? /150
Najnowsze ujęcia kultury /150
 
„Choroba natychmiastowości” /153
 
Retoryka „wielkiego zerwania” /154
 
Postmodernistyczny nihilizm /156
 
W drodze do przełamania impasu teoretycznego /156
 
Kategoria kultury raz jeszcze /156
 
Kumulatywny charakter sceny komunikacyjnej /159
 
Teoria miękkiego determinizmu /160
 
Perspektywa długiego trwania /162
 
Rola analogowej fazy audiowizualności w kształtowaniu się „cyfrowego przewrotu”. Potencjał badań studiów kulturowych /166
 
Publiczność subkulturowa /169
 
Fani /174
 
Kultura fanów /178
 
„Awangarda” kultury uczestnictwa /182
 

Rozdział VI. Kultura uczestnictwa /185
Problem interaktywności /185
 
Socjologiczne ujęcia interaktywności /192
 
Interaktywność i uczestnictwo /193
 
Społeczna historia najnowszych technologii /194
 
Aktywiści sieciowi /196
 
Śmierć autora? /197
 
Społeczne i kulturowe protokoły kultury uczestnictwa /199
 
Internet Web 2.0 /200
 
Media społeczne /202
 
Kultura uczestnictwa czy kult amatora? /204
 
Społeczna przestrzeń Internetu /206
 
Cyfrowy podział /207
 
Cyfrowy podział w Polsce /210
 
Luka uczestnictwa /212
 
Edukacja medialna 2.0 /215
 
Edukacja medialna 2.0 w praktyce /216
 
Edukacja medialna 2.0 w szkole. Trudności i ograniczenia 219
 
Edukacja nieformalna. „Wspólnoty przyciągania” /221
 
Społeczności kreatywne /222

Zakończenie /225

Indeks osób /232

Indeks rzeczowy /237

Bibliografia /241

Podziękowania / 256

Inni Klienci oglądali również

264,60 zł 294,00 zł
Do koszyka

Nowa ustawa - Prawo zamówień publicznych. Praktyczny przewodnik dla zamawiającego i wykonawcy (e-book z suplementem elektronicznym)

Celem uchwalenia nowej ustawy – Prawo zamówień publicznych, która wejdzie w życie 1 stycznia 2021 r., jest uproszczenie zasad udzielania zamówień publicznych, a także poprawa pozycji wykonawców i podwykonawców j...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Gala w Nowym Orleanie

Victoria Calder chce odzyskać rodzinną firmę, którą straciła przez swą naiwność. Obecnym właścicielem jest Rosjanin Dymitri Markin, playboy o złej reputacji. Victoria proponuje Dymitriemu, by się z nią zaręczył, bo to poprawi jego wizerunek. Wsp...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Organizacja pracy i nowe zadania JST .Tarcza antykryzysowa.Samorząd i administracja

"W ramach tarczy antykryzysowej przewidziano zmiany ważne dla samorządów. Przepisy mówią m.in. o tym:• Co robić w sytuacji, gdy prezydent, burmistrz lub wójt będą niezdolni do pracy?• Jak mogą obradować o...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Młoda Polska w najnowszych badaniach

Książka prezentuje najnowsze prace poświęcone Młodej Polsce. Studia tu zamieszczone dotyczą zagadnień ogólnych (tematologia, witraż, „mapa modernizmu”, ironia), jak też zagadnień szczegółowych, jak powinowactwo sztuk, tematyka...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Nowi barbarzyńcy

Jak możliwy był globalny tryumf populistycznej prawicy? „Nowi barbarzyńcy” to książka, która próbuje odpowiedzieć na to pytanie poza kanonem zużytych diagnoz: „ciemnego ludu”, „buntu mas” i „odkle...
55,30 zł 79,00 zł
Do koszyka

Człowiek istota społeczna. Wydanie nowe

Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!