0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Neuropsychologia kliniczna (eBook)

Od teorii do praktyki

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2014

  • Autor: Bożydar L.J. Kaczmarek, Juri D. Kropotov, Maria Pąchalska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Neuropsychologia kliniczna

Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki. Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-19148-1
  • ISBN druku: 978-83-01-17841-3
  • Liczba stron: 568
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O AUTORACH     V

PRZEDMOWA XI

WSTĘP XVI

Nowy paradygmat badawczy w neuropsychologii   XVIII
Co zaprezentowano w podręczniku?            XIX
Ilustracje w podręczniku                       XXV
Dla kogo jest ten podręcznik?                   XXV
Podziękowania                               XXV

1. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 1

1.1. Informacje ogólne                       2
1.2. Status neuropsychologii klinicznej         4
1.3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii – początki neuropsychologii procesu      4
1.4. Neuropsychologia procesu na świecie       9
1.5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu   10
1.6. Polska szkoła neuropsychologii procesu     15
1.7. Podsumowanie                         17

2. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU 19

2.1. Informacje ogólne                       20
2.2. Anatomia funkcjonalna mózgu          21
2.3. Struktury układu nerwowego             31
2.4. Modele mózgu                         52
2.5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu   59
2.6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania            62
2.7. Podsumowanie                         62

3. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO? 64

3.1. Informacje ogólne                       65
3.2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności                        67
3.3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia                      75
3.4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu                86
3.5. Podsumowanie                         95

4. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA 97

4.1. Informacje ogólne                       98
4.2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu                     99
4.3. Technika fMRI w badaniach naukowych  102
4.4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs)         120
4.5. Podsumowanie                         128

5. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 129

5.1. Informacje ogólne                       130
5.2. Co to jest objaw?                       130
5.3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu                   141
5.4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta   142
5.5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg   151
5.6. Podsumowanie                         152

6. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 154

6.1. Informacje ogólne                       155
6.2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu                               155
6.3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem  161
6.4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości                        162
6.5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu    163
6.6. Neuropsychologiczna względność czasu     166
6.7. Czas a samoorganizujący się umysł         170
6.8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł                           177
6.9. Podsumowanie                         185

7. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 188

7.1. Informacje ogólne                       189
7.2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości      195
7.3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości                     198
7.4. Spektrum zaburzeń świadomości        200
7.5. Spektrum zaburzeń samoświadomości    211
7.6. Podsumowanie                         229

8. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 231

8.1. Informacje ogólne                       232
8.2. Definicja uwagi                         233
8.3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi                              235
8.4. Systemowy model procesów uwagi         236
8.5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej                           240
8.6. Neurofizjologia procesów uwagi           243
8.7. Mikrogenetyczna teoria uwagi             253
8.8. Podsumowanie                         260

9. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA 262

9.1. Informacje ogólne                       263
9.2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii 264
9.3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji      266
9.4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych 267
9.5. Neuropsychologiczne podstawy emocji    277
9.6. System nagrody                      289
9.7. Badania emocji technikami neuroobrazowania 289
9.8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny                           290
9.9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne           291
9.10. Mikrogenetyczny model emocji          298
9.11. Podsumowanie                         300

10. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA 302

10.1. Informacje ogólne                       303
10.2. Systemy sensoryczne                  305
10.3. Złudzenia świadomości bodźców        305
10.4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt)                            312
10.5. Twórczy charakter percepcji            318
10.6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych                 323
10.7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych                  331
10.8. System somatosensoryczny               340
10.9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian         341
10.10. Mikrogenetyczny model percepcji        347
10.11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców                            349
10.12. Podsumowanie                         351

11. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU 352

11.1. Informacje ogólne                       353
11.2. Rozważania historyczne                353
11.3. Istota pamięci                        356
11.4. Pamięć jako proces w neuropsychologii     361
11.5. Genetyczne podstawy pamięci             366
11.6. Neuronalne podstawy pamięci             366
11.7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii 368
11.8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci       375
11.9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym                     375
11.10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii                      380
11.11. Podsumowanie                         394

12. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA 396

12.1. Informacje ogólne                       397
12.2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych   398
12.3. System wykonawczy                  405
12.4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych                         406
12.5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych                         420
12.6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym                  429
12.7. Podsumowanie                         435

13. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA 437

13.1. Informacje ogólne                       438
13.2. Język – mowa – porozumiewanie się      438
13.3. Mikrogenetyczny model komunikacji       443
13.4. Składowe procesu komunikacji          445
13.5. Język a myślenie                      451
13.6. Język a percepcja                       454
13.7. Język a pamięć                         460
13.8. Język jako proces                       460
13.9. Pragmatyka komunikacyjna               462
13.10. Podsumowanie                         470

14. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH 471

14.1. Informacje ogólne                       472
14.2. Nowe i nienowe „odkrycia” naukowe       472
14.3. Układ stanu spoczynku                472
14.4. Spory dotyczące plastyczności mózgu       474
14.5. Spory dotyczące natury mózgu          479
14.6. Stereotypy w nauce                     480
14.7. Niepewność wiedzy                     481
14.8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych                483
14.9. Podsumowanie                         494

15. SŁOWNIK TERMINÓW 495

16. LITERATURA      500

Inni Klienci oglądali również

0,01 zł
Niedostępny

Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej

„Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej” jest przykładem opracowania unikalnego w skali kraju w tym temacie. Uwzględniono wszystkie elementy, których znajomość konieczna jest dla poznania zarówno fizjologii, patologii i kliniki oraz orzecznict...
0,01 zł
Niedostępny

Postępy reumatologii klinicznej. Rozdział 23-25

Rozdziały 23-25 z publikacji pt. "Postępy reumatologii klinicznej", redakcja naukowa: Irena Zimmermann-Górska. Rozdział 23. Fibromialgia Rozdział 24. Regionalne zespołu bólowe Rozdizał 25. Addendum. Niesteroidowe leki przeciwzap...
0,01 zł
Niedostępny

Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej. Część V

Część V z publikacji pt. "Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej" redakcja naukowa: Maciej Banach, Elżbieta Biernacka, Wojciech Braksator. Kardiologia sportowa w praktyce klinicznej jest przykładem opracowania unikalnego w skali kraju w tym temacie...
0,01 zł
Niedostępny

Analiza przypadków klinicznych w alergologii

Jest to wysokospecjalistyczna publikacja, w której zebrano interesujące przypadki leczenia farmakologicznego, pozostające w kręgu zainteresowań zarówno alergologa, jak i lekarza rodzinnego, dermatologa czy pediatry. W książce uwzględniono...
0,01 zł
Niedostępny

Postępy reumatologii klinicznej. Rozdział 15-16

Rozdziały 15-16 z publikacji pt. "Postępy reumatologii klinicznej", redakcja naukowa: Irena Zimmermann-Górska. Rozdział 15. Zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa Rozdział 16. Łuszczycowe zapalenie stawów Osiągnięcia ...
0,01 zł
Niedostępny

Miłość kliniczna

Autorka książki napisała „Samotność robi ze mnie pieprzonego poetę, a natchnienie przychodzi do mnie, kiedy przeczytam coś dobrego, a słowa same układają mi się w głowie. Wtedy chcę opowiedzieć własną historię. Jak zabrać głos w dyskusji. Być w c...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.