0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Najem i użyczenie egzemplarzy utworu jako odrębne pola eksploatacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Jerzy Szczotka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Najem i użyczenie egzemplarzy utworu jako odrębne pola eksploatacji

Książka stanowi pierwsze monograficzne opracowanie instytucji najmu i użyczenia egzemplarzy utworu jako odrębnych pól eksploatacji dzieł chronionych na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.






Pierwsza część pracy poświęcona została ukazaniu przesłanek, genezy i efektów normatywnego wyodrębnienia najmu i użyczenia jako oddzielnych pól eksploatacji utworu z uwzględnieniem międzynarodowych umów z zakresu prawa autorskiego, unijnej dyrektywy dotyczącej tego zagadnienia oraz ustawodawstwa polskiego.






Część druga zawiera prezentację najmu i użyczenia egzemplarzy utworu w świetle obecnie obowiązujących w Polsce przepisów. Przedstawiono tu najważniejsze z merytorycznego punktu widzenia aspekty tej materii, tj.:


praktycznie istotne zagadnienie dozwolonego korzystania z wynajętych i użyczonych egzemplarzy utworu,
problematykę podmiotu autorskiego prawa do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu oraz
kwestię charakteru, treści i ograniczenia tego prawa.


Adresaci:

Książka adresowana jest zarówno do prawników praktyków (sędziów, radców prawnych, adwokatów), jak i do przedstawicieli nauki oraz studentów prawa.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5450-9
  • ISBN druku: 978-83-264-4142-4
  • EAN: 9788326454509
  • Liczba stron: 532
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 
 str. 11

Uwagi wstępne 
 str. 15

Część pierwsza
Normatywne wyodrębnienie najmu i użyczenia egzemplarzy utworu jako pól eksploatacji 
 str. 21

Rozdział I
Przesłanki i geneza wyodrębnienia najmu i użyczenia egzemplarzy utworu jako pól eksploatacji 
 str. 23

1. Pola eksploatacji utworu w zakresie autorskich praw majątkowych 
 str. 23

2. Wyodrębnienie najmu egzemplarzy utworu jako pola eksploatacji 
 str. 31

2.1. Przesłanki wyodrębnienia 
 str. 31

2.2. Najem egzemplarzy utworu a wyczerpanie prawa autorskiego 
 str. 33

2.2.1. Wyczerpanie prawa - geneza i charakter instytucji 
 str. 33

2.2.2.Wyczerpanie w prawie Unii Europejskiej 
 str. 41

2.2.3. Normatywne ujęcie instytucji wyczerpania i prawa najmu egzemplarzy utworu 
 str. 44

3. Wyodrębnienie użyczenia egzemplarzy utworu jako pola eksploatacji 
 str. 50

3.1. Przesłanki wyodrębnienia 
 str. 50

3.2. Prawo publicznego użyczania (public lending right) 
 str. 51

3.2.1. Pojęcie i geneza instytucji 
 str. 51

3.2.2. Regulacja prawna 
 str. 53

Rozdział II
Najem i użyczenie egzemplarzy utworu w międzynarodowym prawie autorskim 
 str. 57

1. Wypożyczanie fonogramów i wideogramów - inicjatywy rozwiązania problemu 
 str. 57

2. Wiążące Polskę umowy w dziedzinie prawa autorskiego 
 str. 63

3. Najem i użyczenie w Konwencji berneńskiej i Konwencji powszechnej 
 str. 67

4. Najem i użyczenie w Porozumieniu TRIPS 
 str. 73

5. Najem i użyczenie w Traktacie WIPO o prawie autorskim 
 str. 82

Rozdział III
Dyrektywa 2006/115/WE w sprawie najmu i użyczenia 
 str. 89

1. Geneza i cele dyrektywy 2006/115/WE w sprawie najmu i użyczenia 
 str. 89

2. Treść dyrektywy 2006/115/WE 
 str. 97

2.1. Autorskie prawo najmu i użyczenia 
 str. 97

2.2. Ograniczenia autorskiego prawa publicznego użyczenia 
 str. 109

2.3. Przedmiot autorskiego prawa najmu i użyczenia 
 str. 118

2.4. Podmiot autorskiego prawa najmu i użyczenia 
 str. 125

2.5. Wynagrodzenie autorskie 
 str. 129

3. Zasady implementacji dyrektywy 2006/115/WE 
 str. 133

4. Implementacja dyrektywy w zakresie prawa użyczenia. Raport Komisji Europejskiej 
 str. 137

Rozdział IV
Najem i użyczenie egzemplarzy utworu w polskich ustawach o prawie autorskim (zarys rozwoju) 
 str. 147

1. Najem i użyczenie egzemplarzy utworu w ustawie o prawie autorskim z 1926 r. 
 str. 147

1.1. Autorskie prawa majątkowe na polu najmu i użyczenia 
 str. 147

1.2. Dozwolony użytek publiczny w zakresie najmu i użyczenia 
 str. 152

2. Najem i użyczenie egzemplarzy utworu w ustawie o prawie autorskim z 1952 r. 
 str. 155

2.1. Autorskie prawa majątkowe na polu najmu i użyczenia 
 str. 155

2.2. Wypożyczanie egzemplarzy utworu 
 str. 158

3. Najem i użyczenie egzemplarzy utworu w ustawie o prawie autorskim z 1994 r. - charakterystyka ogólna 
 str. 162

3.1. Regulacja prawna najmu i użyczenia 
 str. 162

3.1.1.Najem i dzierżawa - wersja pierwotna 
 str. 162

3.1.2. Zmiany regulacji 
 str. 172

3.2. Pojęcie egzemplarza i oryginału utworu 
 str. 180

3.2.1. Pojęcie egzemplarza utworu 
 str. 180

3.2.2.Oryginał utworu jako jego egzemplarz 
 str. 189

3.3. Pojęcie najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 197

Część druga
Najem i użyczenie egzemplarzy utworu w ustawie o prawie autorskim z 1994 r. 
 str. 207

Rozdział V
Podmiot autorskiego prawa do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 209

1. Twórca i współtwórcy utworu podmiotami autorskiego prawa do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 209

1.1. Twórca utworu 
 str. 209

1.2. Współtwórcy utworu 
 str. 212

2. Inny niż twórca podmiot autorskiego prawa do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 216

2.1. Wydawca lub producent utworu zbiorowego 
 str. 216

2.2. Pracodawca 
 str. 217

2.3. Instytucja naukowa 
 str. 225

2.4. Uczelnia 
 str. 235

3. Podmiot praw autorskich na polu najmu i użyczenia egzemplarzy utworu audiowizualnego 
 str. 240

3.1. Producent utworu audiowizualnego 
 str. 240

3.2. Współtwórcy jako uprawnieni do wynagrodzenia z tytułu najmu egzemplarzy 
 str. 252

Rozdział VI
Autorskie prawo do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 261

1. Charakter i treść autorskiego prawa do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 261

2. Autorskie prawo do korzystania z utworu na polu najmu i użyczenia jego egzemplarzy 
 str. 263

2.1 Treść autorskiego prawa do korzystania z utworu na polu najmu i użyczenia 
 str. 263

2.2. Umowa najmu i użyczenia egzemplarzy utworu jako instrument wykonywania uprawnienia autora 
 str. 268

2.3. Status prawny autora jako wynajmującego w świetle kodeksu cywilnego 
 str. 270

2.3.1 Autor jako strona umowy najmu egzemplarzy utworu 
 str. 270

2.3.2. Prawa i obowiązki autora jako wynajmującego egzemplarze utworu 
 str. 278

2.4. Status prawny autora jako użyczającego w świetle kodeksu cywilnego 
 str. 284

3. Prawo do rozporządzania utworem na polu najmu i użyczenia jego egzemplarzy 
 str. 291

3.1 Ustawowe zasady wykonywania prawa do rozporządzania utworem na polu najmu i użyczenia 
 str. 291

3.1.1 Umowy uprawniające do najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 291

3.1.2. Pactum de non cedendo 
 str. 296

3.1.3. Ustawowy wymóg specyfikacji pól eksploatacji utworu 
 str. 299

3.2. Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi na polu najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 312

3.2.1 Status prawny organizacji zbiorowegozarządzania 
 str. 312

3.2.2. Stosunek prawny twórcy z organizacją zbiorowego zarządzania 
 str. 318

3.2.3. Domniemanie uprawnienia organizacji zbiorowego zarządzania z art. 105 pr. aut. 
 str. 322

3.2.4. Właściwa organizacja zbiorowego zarządzania na polu najmu egzemplarzy utworu audiowizualnego 
 str. 328

3.3. Rozporządzanie utworem audiowizualnym na polu najmu jego egzemplarzy 
 str. 332

4. Prawo do wynagrodzenia z tytułu najmu i użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 334

4.1. Pojęcie i charakter prawa do wynagrodzenia 
 str. 334

4.2. Wykonywanie prawa do wynagrodzenia 
 str. 342

4.2.1. Zasady ogólne 
 str. 342

4.2.2. Wykonywanie prawa do wynagrodzenia przez organizację zbiorowego zarządzania 
 str. 345

5 Dozwolony najem i użyczenie egzemplarzy utworu - ograniczenia praw autorskich 
 str. 355

5.1. Istota dozwolonego użytku utworu w zakresie najmu i użyczenia jego egzemplarzy 
 str. 355

5.2. Dozwolony użytek publiczny w zakresie najmu egzemplarzy utworu 
 str. 361

5.3. Dozwolony użytek publiczny w zakresie użyczenia egzemplarzy utworu 
 str. 366

Rozdział VII
Dozwolone korzystanie z wynajętych i użyczonych egzemplarzy utworu 
 str. 376

1. Dozwolone korzystanie z utworu przy użyciu egzemplarza wynajętego i użyczonego 
 str. 376

1.1. Podstawy dozwolonego korzystania z chronionego utworu 
 str. 376

1.2. Umowna modyfikacja przepisów o dozwolonym użytku chronionych utworów 
 str. 378

1.3. Przesłanki dozwolonego korzystania z chronionego utworu według art. 34 i 35 pr. aut. 
 str. 382

2. Dozwolony użytek osobisty utworu utrwalonego na egzemplarzu wynajętym lub użyczonym 
 str. 386

2.1. Pojęcie i zakres dozwolonego użytku osobistego 
 str. 386

2.1.1. Pojęcie dozwolonego użytku osobistego 
 str. 386

2.1.2. Zakres dozwolonego użytku osobistego 
 str. 391

2.2. Ustawowe ograniczenia dozwolonego użytku osobistego określonych kategorii utworów 
 str. 401

2.2.1 Utwory architektoniczne i architektoniczno-urbanistyczne 
 str. 401

2.2.2. Elektroniczne bazy danych 
 str. 402

2.2.3. Programy komputerowe 
 str. 414

2.3. Odpłatne zwielokrotnianie utworu dla własnego użytku osobistego 
 str. 426

2.4. Zwielokrotnienie utworu dla użytku osobistego w ramach działalności gospodarczej 
 str. 436

3. Dozwolony użytek publiczny utworu utrwalonego na egzemplarzu wynajętym lub użyczonym 
 str. 437

3.1. Pojęcie dozwolonego użytku publicznego 
 str. 437

3.2. Treść dozwolonego użytku publicznego 
 str. 439

4. Status prawny najemcy egzemplarza utworu w świetle kodeksu cywilnego 
 str. 450

4.1. Najemca egzemplarza utworu 
 str. 450

4.2. Prawa i obowiązki najemcy egzemplarza utworu 
 str. 452

4.2.1. Zapłata czynszu 
 str. 452

4.2.2. Sposób używania egzemplarza i jego zwrot 
 str. 454

4.2.3.Wady egzemplarza najętego 
 str. 461

5. Status prawny biorącego egzemplarz utworu w użyczenie w świetle kodeksu cywilnego 
 str. 466

5.1. Osoba biorąca egzemplarz utworu w użyczenie 
 str. 466

5.2 Prawa i obowiązki biorącego egzemplarz utworu w użyczenie 
 str. 467

Podsumowanie 
 str. 473

Źródła prawa 
 str. 491

Orzecznictwo sądowe 
 str. 495

Bibliografia 
 str. 507

Inni Klienci oglądali również

32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Jak osiągnąć sukces. Praktyczne podstawy komunikacji marketingowej dla mikroprzedsiębiorstw i ich właścicieli

Nikogo, kto prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, lub zatrudnia do pomocy jedną osobę, nie stać na takie zbytki. Dlatego w tej książce czytelnik znajdzie przede wszystkim takie rady i inspiracje, które sam w najbliższych dniach może zre...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Tradycje przedsiębiorczości w Polsce jako źródło kapitału kulturowego organizacji

Głównym celem pracy jest analiza użyteczności podejścia historycznego dla współczesnego zarządzania oraz rekonstrukcja polskiego wkładu do historii organizacyjnej. Najczęściej opisywane są i powielane, a przez to szerzej znane, historie o...
17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Widziałam, jak zabił

Młody autor kryminałów zarywa noc, pracując nad nową powieścią. Nad ranem budzi go telefon od starej ciotki. Kobieta prosi o wykupienie leków. Janusz przemierza Łódź, by pomóc schorowanej krewnej. Katarzyna jest po osiemdzie...
24,75 zł 27,50 zł
Do koszyka

Trzeci sort, czyli jak zakończyć wojnę polsko-polską

Wojny polsko-polskiej nie może zakończyć żadna z jej stron, chyba że przez wyeliminowanie wroga, a to jest niemożliwe. Tą grupą, która umiałaby zakończyć ten wyniszczający konflikt, może być tylko zewnętrzny w stosunku do tego konfliktu trzeci s...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Jak włamać się do serca

Lily Marchant zakrada się do domu księcia Khaleda w Londynie. Musi wykraść laptop, by znaleźć w nim dowód na niewinność swojego przybranego brata Nate’a. Nate, przyjaciel Khaleda i dyrektor jego fundacji, został niesłusznie posądzony o kra...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Jak zostać Wirtualną Asystentką?

Marzysz o pracy zdalnej? Chciałabyś znaleźć pracę online, która pozwoli Ci połączyć życie prywatne i zawodowe? Chcesz pracować, ale nie chcesz rezygnować z możliwości podróżowania? W takim razie powinnaś zainteresować się Wirtualną Asystą...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!