0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Mosty stalowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2024

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Henryk Zobel, Thakaa Al-Khafaji

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 249,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 174,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

174,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Mosty stalowe

W książce zawarto aktualny stan wiedzy na temat mostów stalowych. Przedstawione zostały zasady kształtowania, konstruowania, a także analizy statycznej, dynamicznej i wytrzymałościowej z uwzględnieniem sposobu zapewnienia trwałości. Zaprezentowano również procedury obliczeniowe oparte na Eurokodach i scharakteryzowano modele obciążeń normowych, wybierając z norm tylko te, które bezpośrednio dotyczą mostów. Uwzględnione zostały również inne przepisy obowiązujące w tej materii w Polsce, jak na przykład wprowadzone w latach 2022–2023 Wzorce i Standardy w Budownictwie Drogowym.

Książka skierowana jest do jest do wszystkich uczestników budowlanego procesu inwestycyjnego w odniesieniu do mostów, tj. projektantów i wykonawców, inwestorów, służb nadzoru oraz służb zajmujących się utrzymaniem tych obiektów. Będzie również cennym podręcznikiem dla studentów wydziałów inżynierii lądowej oraz uczniów budowlanych szkół średnich, ze szczególnym wskazaniem specjalizacji „Mosty i budowle podziemne”.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-23422-5
  • ISBN druku: 978-83-01-23109-5
  • Liczba stron: 1190
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa     17

1. Wstęp     21
	1.1. Krótka historia mostów stalowych     22
	1.2. Kryteria klasyfikacji     33
	1.3. Zakres stosowania mostów stalowych     35
	1.4. Normy i inne przepisy     36

2. Stal mostowa     43
	2.1. Wytwarzanie stali     44
	2.2. System oznaczeń i gatunki stali     53
	2.3. Dobór stali     57
	2.4. Asortyment wyrobów stalowych     58
	2.5. Właściwości stali     62
	2.6. Konstrukcyjna stal nierdzewna     73

3. Oddziaływania na mosty     77
	3.1. Wstęp     78
	3.2. Oddziaływania i wpływy środowiskowe     79
		3.2.1. Rodzaje oddziaływań     79
		3.2.2. Wartości charakterystyczne oddziaływań     80
		3.2.3. Inne wartości reprezentatywne oddziaływań zmiennych     81
		3.2.4. Oddziaływania zmęczeniowe     81
		3.2.5. Oddziaływania dynamiczne     81
		3.2.6. Oddziaływania geotechniczne     82
		3.2.7. Wpływy środowiskowe     82
	3.3. Właściwości materiałów i wyrobów     82
	3.4. Dane geometryczne     83
	3.5. Obciążenia drogowe     83
		3.5.1. Wprowadzenie     83
		3.5.2. Pionowe obciążenia zmienne – wartości charakterystyczne     84
		3.5.3. Siły poziome – wartości charakterystyczne     90
	3.6. Obciążenia kładek dla pieszych i rowerzystów     91
	3.7. Obciążenia kolejowe     91
		3.7.1. Wprowadzenie     91
		3.7.2. Obciążenia pionowe – wartości charakterystyczne     92
		3.7.3. Siły hamowania i przyspieszenia     102
		3.7.4. Wspólna odpowiedź konstrukcji i toru na oddziaływania zmienne     102
		3.7.5. Siły odśrodkowe     105
		3.7.6. Uderzenia boczne     109
		3.7.7. Obciążenia związane z wykolejeniem pociągu     109
	3.8. Obciążenia wiatrem     110
		3.8.1. Wprowadzenie     110
		3.8.2. Zasady określania oddziaływania wiatru     112
		3.8.3. Oddziaływanie wiatru na mosty     119
	3.9. Oddziaływania termiczne     149
		3.9.1. Wprowadzenie     149
		3.9.2. Składowa równomierna temperatury     150
		3.9.3. Składowe różnicy temperatury na wysokości przekroju poprzecznego mostu     154
		3.9.4. Składowa pozioma temperatury     157
		3.9.5. Jednoczesność występowania składowej równomiernej i różnicy temperatury na wysokości przęsła belkowego     157
	3.10. Kombinacje obciążeń     158
		3.10.1. Wprowadzenie     158
		3.10.2. Reguły kombinacji w przypadku mostów drogowych     159
		3.10.3. Reguły kombinacji w przypadku kładek dla pieszych     160
		3.10.4. Reguły kombinacji w przypadku mostów kolejowych     160
		3.10.5. Kombinacje oddziaływań w wyjątkowych (niesejsmicznych) sytuacjach obliczeniowych     161
		3.10.6. Wartości współczynników ψ     161
		3.10.7. Stany graniczne nośności     165

4. Podstawy projektowania konstrukcji nośnej mostów stalowych     171
	4.1. Wprowadzenie     172
	4.2. Założenia do projektowania mostów stalowych     172
	4.3. Terminy i symbole     173
		4.3.1. Wspólne określenia stosowane w PN EN 1990–1999     173
		4.3.2. Określenia dotyczące ogólnie projektowania     173
		4.3.3. Określenia dotyczące oddziaływań     175
		4.3.4. Określenia dotyczące właściwości materiału i wyrobu     177
		4.3.5. Określenia dotyczące wielkości geometrycznych     177
		4.3.6. Określenia dotyczące analizy konstrukcji     178
	4.4. Projektowany okres użytkowania     179
	4.5. Podstawowe informacje dotyczące stanów granicznych projektowania     179
		4.5.1. Postanowienia ogólne     179
		4.5.2. Sytuacje obliczeniowe     182
		4.5.3. Stany graniczne nośności (SGN)     182
		4.5.4. Stany graniczne użytkowalności (SGU)     182
		4.5.5. Sprawdzanie stanów granicznych     183
	4.6. Modele konstrukcji mostowych     184
		4.6.1. Wprowadzenie     184
		4.6.2. Model mostu blachownicowego     185
		4.6.3. Model mostu skrzynkowego     187
		4.6.4. Model mostu rusztowego     188
		4.6.5. Model mostu kratownicowego     188
		4.6.6. Model mostu łukowego     191
		4.6.7. Model mostu podwieszonego     193
	4.7. Sprawdzanie metodą współczynników cząstkowych     194
		4.7.1. Wprowadzenie     194
		4.7.2. Wartości obliczeniowe oddziaływań     195
		4.7.3. Wartości obliczeniowe efektów oddziaływań     195
		4.7.4. Wartości obliczeniowe właściwości materiału lub wyrobu     196
		4.7.5. Wartości obliczeniowe danych geometrycznych     196
		4.7.6. Nośność obliczeniowa     197
	4.8. Stany graniczne nośności     198
		4.8.1. Wprowadzenie     198
		4.8.2. Sprawdzenie równowagi statycznej i nośności     198
		4.8.3. Kombinacja oddziaływań (z wyłączeniem zmęczenia)     199
	4.9. Stany graniczne użytkowalności     200
		4.9.1. Wprowadzenie     200
		4.9.2. Kryteria użytkowalności     200
		4.9.3. Kombinacje oddziaływań     200
		4.9.4. Współczynniki częściowe dla materiałów     201
	4.10. Uwzględnianie efektów dynamicznych działania obciążeń     202
		4.10.1. Wprowadzenie     202
		4.10.2. Czynniki wpływające na odpowiedź dynamiczną mostu kolejowego     203
		4.10.3. Kryteria oceny konieczności przeprowadzania bądź nieprzeprowadzania analizy dynamicznej     203
		4.10.4. Wymagania wobec analizy dynamicznej     210
		4.10.5. Efekty dynamiczne w konstrukcji mostowej generowane przez pociąg     211
		4.10.6. Klasyczne sformułowanie równań ruchu obciążenia kolejowego po konstrukcji     212
		4.10.7. Zakres analiz dynamicznych     215
		4.10.8. Analiza modalna – określenie drgan własnych konstrukcji     216
		4.10.9. Modele obciążeń dynamicznych     219
		4.10.10. Analiza czasowa – odpowiedź dynamiczna układu     222
		4.10.11. Model tłumienia     223
		4.10.12. Modelowanie obciążenia w analizie czasowej     227
		4.10.13. Porównanie wyników analizy dynamicznej i statycznej     228
		4.10.14. Drgania wieszaków w mostach z cięgnami     229
	4.11. Specyfika analizy pracy konstrukcji mostów stalowych     229
		4.11.1. Postanowienia ogólne     229
		4.11.2. Klasyfikacja przekrojów poprzecznych     231
		4.11.3. Stany graniczne nośności     234
		4.11.4. Ścianki podłużne nieużebrowane     246
		4.11.5. Ścianki podłużne użebrowane     250
		4.11.6. Obliczanie naprężeń krytycznych ścianek użebrowanych     269
		4.11.7. Blachownice z falistymi środnikami     274
		4.11.8. Stany graniczne użytkowalności     277
	4.12. Trwałość konstrukcji mostowych     288
		4.12.1. Wprowadzenie     288
		4.12.2. Starzenie się konstrukcji mostowej     289
		4.12.3. Czynniki wpływające na trwałość mostów     291
		4.12.4. Uproszczona metoda określania trwałości mostów     293
		4.12.5. Zwiększanie trwałości obiektu mostowego na etapie projektowania, budowy i eksploatacji     299
	4.13. Uwzględnianie efektów zmęczeniowych     302
		4.13.1. Opis zjawiska     302
		4.13.2. Określenia i metody oceny zmęczenia     312
		4.13.3. Wyznaczanie parametrów obciążeń zmęczeniowych     316
		4.13.4. Naprężenia od obciążeń zmęczeniowych     317
		4.13.5. Wytrzymałość zmęczeniowa     319
		4.13.6. Sprawdzanie nośności ze względu na zmęczenie     323
	4.14. Projektowanie mostów z uwagi na zmęczenie     347
		4.14.1. Wymagania dotyczące oceny zmęczenia     347
		4.14.2. Obciążenia zmęczeniowe     348
		4.14.3. Analiza zmęczenia     367

5. Mosty z dźwigarami pełnościennymi typu stal-beton     377
	5.1. Wstęp     378
	5.2. Kształtowanie mostów zespolonych – zasady ogólne     380
	5.3. Kształtowanie mostów zespolonych w kierunku podłużnym     383
	5.4. Kształtowanie mostów zespolonych w kierunku poprzecznym     386
	5.5. Stężenia     388
	5.6. Analiza statyczno-wytrzymałościowa belkowych mostów zespolonych     391
		5.6.1. Wprowadzenie     391
		5.6.2. Metoda analizy globalnej     391
		5.6.3. Liniowa analiza sprężysta     393
		5.6.4. Klasyfikacja przekrojów poprzecznych     398
		5.6.5. Stany graniczne nośności belek zespolonych     400
		5.6.6. Zwichrzenie belek zespolonych     405
		5.6.7. Zespolenie w belkach zespolonych     407
		5.6.8. Punktowe łączniki zespolenia     418
		5.6.9. Betonowa płyta pomostu     424
		5.6.10. Elementy rozciągane w mostach zespolonych     427
		5.6.11. Zmęczenie belek zespolonych     427
		5.6.12. Stany graniczne użytkowalności     432
		5.6.13. Zarysowanie elementów betonowych     433
	5.7. Łączniki listwowe     460
	5.8. Technologie VFT i VFT-WIB – połączenie typu „composite dowels” („zęby”)     465
	5.9. Prefabrykowane płyty pomostowe     474
	5.10. Płyta betonowa w poziomie pasa dolnego dźwigara     478
	5.11. Metody wykonywania betonowej płyty pomostu     479
		5.11.1. Wprowadzenie     479
		5.11.2. Szalunki stacjonarne     480
		5.11.3. Szalunki ruchome     483
		5.11.4. Betonowanie płyty pomostu skorelowane z nasuwaniem przęseł     485
	5.12. Sprężanie podłużne betonowej płyty pomostu     487
	5.13. Konstrukcje obetonowane     491
	5.14. Mosty zintegrowane     496

6. Mosty z pomostem ortotropowym     511
	6.1. Wstęp     512
	6.2. Kształtowanie pomostu ortotropowego     513
	6.3. Konstruowanie i wykonywanie mostów drogowych z pomostem ortotropowym     519
		6.3.1. Postanowienia ogólne     519
		6.3.2. Płyta pomostu     520
		6.3.3. Podłużnice     523
		6.3.4. Poprzecznice     527
	6.4. Konstruowanie i wykonywanie mostów kolejowych z pomostem ortotropowym     528
		6.4.1. Postanowienia ogólne     528
		6.4.2. Wymiary płyty pomostu     528
		6.4.3. Połączenia belki poprzecznej z żebrami     529
		6.4.4. Tolerancje przygotowania i kontrola spoin     530
	6.5. Analiza statyczno-wytrzymałościowa pomostów ortotropowych     543
		6.5.1. Wprowadzenie     543
		6.5.2. Określenie obciążeń działających na pomost ortotropowy [PN EN 1993-2 – Załacznik E]     544
		6.5.3. Podstawy teorii płyt ortotropowych [6.2]     545
		6.5.4. Rozwiązania techniczne teorii płyt ortotropowych [6.2]     548
		6.5.5. Zasady sumowania naprężeń w elementach pomostu ortotropowego     557
	6.6. Metody fabrykacji mostów z pomostem ortotropowym     560

7. Mosty kratownicowe     565
	7.1. Wstęp     566
	7.2. Zasady kształtowania mostów kratownicowych     568
	7.3. Pręty i węzły kratownic – kształtowanie i połączenia     573
	7.4. Stężenia dźwigarów     579
	7.5. Długości wyboczeniowe elementów kratownic     580
	7.6. Mosty kratownicowe z pomostami zespolonymi     584
		7.6.1. Wprowadzenie     584
		7.6.2. Wpływ ugięcia kratownicy na naprężenia w pasie górnym     586
		7.6.3. Wpływ mimośrodowego położenia skosów płyty pomostu     587
		7.6.4. Wpływ międzywęzłowego obciążenia pasa górnego     589
		7.6.5. Obliczenie łączników w węźle     590
		7.6.6. Wpływ różnicy temperatury między płytą pomostu a kratownicą oraz skurczu betonu płyty     591
		7.6.7. Wpływ pełzania betonu płyty pomostu     592
	7.7. Zastosowanie elementów rurowych     593
		7.7.1. Wprowadzenie     593
		7.7.2. Charakterystyki mechaniczne okrągłych przekrojów rurowych     595
		7.7.3. Połączenia elementów rurowych o przekroju kołowym     612

8. Mosty łukowe     615
	8.1. Wstęp     616
	8.2. Klasyfikacja mostów łukowych     619
	8.3. Zasady kształtowania mostów łukowych     620
	8.4. Zasady konstruowania mostów łukowych     621
		8.4.1. Dźwigary łukowe     621
		8.4.2. Pomosty     622
	8.5. Stężenia     623
	8.6. Elementy łączące pomosty z dźwigarami łukowymi     627
	8.7. Analiza statyczno-wytrzymałościowa mostu łukowego     634
		8.7.1. Wprowadzenie     634
		8.7.2. Wybór rodzaju konstrukcji łuku     635
		8.7.3. Obliczanie sił wewnętrznych     636
		8.7.4. Wpływ rodzajów obciążeń na pracę mostu łukowego     637
	8.8. Wyboczenie dźwigarów łukowych     640
	8.9. Łukowe konstrukcje rurowe wypełnione betonem (CFST)     649
		8.9.1. Wprowadzenie     649
		8.9.2. Kształtowanie mostów CFST     650
		8.9.3. Nośność pojedynczego elementu CFST poddanego ściskaniu osiowemu     651
		8.9.4. Nośność długiego elementu CFST poddanego ściskaniu mimośrodowemu     652
		8.9.5. Nośność i stateczność łuków CFST według procedur chińskich     652
		8.9.6. Nośność i stateczność łuków CFST według procedur europejskich     656

9. Mosty podwieszone     663
	9.1. Historia mostów podwieszonych     664
	9.2. Klasyfikacja mostów podwieszonych     667
	9.3. Zasady kształtowania mostów podwieszonych     670
		9.3.1. Materiały konstrukcyjne     670
		9.3.2. Liczba pylonów     671
		9.3.3. Systemy olinowania     674
		9.3.4. Pylony     676
		9.3.5. Pomosty     680
		9.3.6. Cięgna podwieszenia     682
	9.4. Specyfika analizy pracy mostów podwieszonych     699
		9.4.1. Wprowadzenie     699
		9.4.2. Analiza konstrukcji podwieszonej     700
		9.4.3. Stany graniczne nośności     703
		9.4.4. Siodła     704
		9.4.5. Zaciski     707
		9.4.6. Stany graniczne użytkowalności     708
		9.4.7. Zmęczenie     724
		9.4.8. Wymagania projektowo-wykonawcze dla cięgien     725
		9.4.9. Wymagania dotyczące badań     726
		9.4.10. Transport, przechowywanie i montaż cięgien     727

10. Mosty ruchome     729
	10.1. Wstęp     730
	10.2. Specyfika mostów ruchomych     731
	10.3. Zakres odpowiedzialności konstruktorów – mostowców     732
	10.4. Zakres odpowiedzialności mechaników     733
	10.5. Zakres odpowiedzialności elektryków     734
	10.6. Klasyfikacja mostów ruchomych     734
	10.7. Kryteria wyboru rodzaju mostu ruchomego     735
	10.8. Oddziaływania specyficzne dla mostów ruchomych     736
	10.9. Kształtowanie mostów ruchomych     737
	10.10. Podstawy analizy statycznej mostów ruchomych     737
	10.11. Specyficzne zagadnienia projektowania, budowy i eksploatacji mostów ruchomych     738
		10.11.1. Wprowadzenie     738
		10.11.2. Prędkość operacji otwierania i zamykania mostu     738
		10.11.3. Dostępność mostu dla ruchu     739
		10.11.4. Wybór systemu otwierania i zamykania mostu     739
		10.11.5. Zapewnienie prawidłowej pozycji konstrukcji mostu     740
		10.11.6. Zapewnienie bezpieczeństwa ruchu     741
		10.11.7. System obsługi ruchu na moście     742
		10.11.8. Specyfika budowy mostów ruchomych     742
		10.11.9. Monitoring pracy mostu ruchomego     742
		10.11.10. Eksploatacja mostu ruchomego     743
	10.12. Urządzenia i elementy konstrukcyjne specyficzne dla mostów ruchomych     743
		10.12.1. Wprowadzenie     743
		10.12.2. Urządzenia umożliwiające ruch     744
		10.12.3. Przeciwwagi     745
		10.12.4. Hamulce     746
		10.12.5. Urządzenia zabezpieczające     746
		10.12.6. Łożyska w mostach ruchomych     747
		10.12.7. Urządzenia dylatacyjne w mostach ruchomych     747
	10.13. Mosty obrotowe względem osi pionowej     749
	10.14. Mosty obrotowe względem osi poziomej     758
		10.14.1. Wprowadzenie     758
		10.14.2. Mosty obrotowe względem osi poziomej ze stacjonarną osią obrotu     759
		10.14.3. Mosty obrotowe względem osi poziomej tzw. Straussa     767
		10.14.4. Mosty obrotowe względem osi poziomej typu żurawiowego     772
		10.14.5. Mosty obrotowe względem stałej osi poziomej o konstrukcji nośnej w postaci kratownicy i pylonu     774
		10.14.6. Mosty obrotowe z poziomą ruchomą osią obrotu (tzw. Scherzera)     775
		10.14.7. Mosty obrotowe wokół osi poziomej usytuowanej prostopadle do przeszkody     776
	10.15. Mosty podnoszone     777
	10.16. Mosty przetaczane     779
	10.17. Mosty przewozowe     780
	10.18. Mosty lądownicze     781
	10.19. Mosty pływające     782
	10.20. Mosty unikalne     783

11. Łożyska i urządzenia dylatacyjne     789
	11.1. Wstęp     790
	11.2. Zadania łożysk     790
	11.3. Kryteria doboru łożysk     790
	11.4. Wyznaczanie przemieszczeń termicznych i temperatury montażu konstrukcji nośnej mostu     797
	11.5. Orientacja i lokalizacja łożysk     802
	11.6. Wpływ różnych czynników na rozkład temperatury w moście     802
	11.7. Składowe różnicy temperatury między różnymi elementami konstrukcji mostu     808
	11.8. Przejmowanie przez łożyska odkształceń termicznych oraz wywołanych przez inne siły działające na konstrukcję nośną mostu     809
		11.8.1. Wprowadzenie     809
		11.8.2. Łożyskowanie mostów prostych     810
		11.8.3. Łożyskowanie mostów w skosie     816
		11.8.4. Łożyskowanie mostów zakrzywionych w planie     821
		11.8.5. Łożyskowanie mostów z cięgnami     828
		11.8.6. Zasady łożyskowania wspólne dla wszystkich rodzajów konstrukcji mostowych     828
		11.8.7. Ustawianie przęseł na łożyskach     830
		11.8.8. Ustawianie łożysk na podporach     830
		11.8.9. Zakotwienie łożysk     832
		11.8.10. Plan łożysk     832
		11.8.11. Określanie obliczeniowych wartości oddziaływań na łożyska i przesunięcia łożysk     836
	11.9. Urządzenia dylatacyjne     840
		11.9.1. Urządzenia dylatacyjne w mostach drogowych     840
		11.9.2. Urządzenia wyrównawcze w mostach kolejowych i tramwajowych     856
		11.9.3. Odbojnice     866

12. Łączniki i rodzaje połączeń     871
	12.1. Wstęp     872
	12.2. Podstawy projektowania połączeń     876
		12.2.1. Wymagania ogólne     876
		12.2.2. Nośność węzłów     876
		12.2.3. Założenia projektowe     876
		12.2.4. Mimośrody w węzłach     877
		12.2.5. Analiza globalna węzłów     877
		12.2.6. Analiza dźwigarów kratownicowych     879
		12.2.7. Klasyfikacja węzłów     881
	12.3. Połączenia nitowane     883
	12.4. Połączenia śrubowe     884
		12.4.1. Wprowadzenie     884
		12.4.2. Śruby, nakrętki i podkładki     886
		12.4.3. Kategorie połączeń śrubowych     886
		12.4.4. Rozmieszczenie otworów na śruby i nity     888
		12.4.5. Nośność obliczeniowa pojedynczych łączników     889
		12.4.6. Grupy łączników     893
		12.4.7. Złącza długie     894
		12.4.8. Połączenia cierne na śruby     894
		12.4.9. Nośność przekrojów z otworami na łączniki     897
		12.4.10. Siły efektu dźwigni     899
		12.4.11. Rozkład sił na łączniki w stanie granicznym nośności     900
		12.4.12. Połączenia na sworznie     900
		12.4.13. Kształtowanie połączeń punktowych (na nity i śruby)     902
		12.4.14. Obliczenia wytrzymałościowe połączeń na nity i śruby     903
	12.5. Połączenia spawane     903
		12.5.1. Metody spawania stosowane w mostownictwie     903
		12.5.2. Spawalność stali     904
		12.5.3. Techniki spawalnicze     906
		12.5.4. Materiały spawalnicze     908
		12.5.5. Rodzaje spoin i ich kształtowanie     909
		12.5.6. Spoiny czołowe     910
		12.5.7. Spoiny pachwinowe     911
		12.5.8. Przygotowanie elementów łączonych do położenia spoiny     912
		12.5.9. Kształtowanie połączeń spawanych     914
		12.5.10. Nośność obliczeniowa spoin pachwinowych     915
		12.5.11. Nośność obliczeniowa spoin czołowych     923
		12.5.12. Złącza teowe na spoiny pachwinowe     923
		12.5.13. Obliczenia wytrzymałościowe złączy spawanych     924
		12.5.14. Węzły spawane konstrukcji z kształtowników rurowych     925

13. Fabrykacja mostów stalowych     941
	13.1. Wytwarzanie w wytwórni konstrukcji stalowych
	13.2. Tolerancje geometryczne     942
		13.2.1. Tolerancje podstawowe     945
		13.2.2. Tolerancje funkcjonalne     947
	13.3. Transport na budowę     971

14. Metody budowy     973
	14.1. Wstęp     974
	14.2. Budowa na rusztowaniach przy użyciu dźwigu     974
	14.3. Montaż dźwigiem bez zastosowania rusztowań     976
	14.4. Montaż z użyciem barek     978
	14.5. Metoda nasuwania podłużnego     981
	14.6. Metoda wspornikowa (nawisowa)     988
	14.7. Metoda nasuwania poprzecznego     991
	14.8. Specyficzne metody budowy mostów łukowych     992
	14.9. Specyficzne metody budowy mostów podwieszonych     995
		14.9.1. Wprowadzenie     995
		14.9.2. Budowa pylonów     995
		14.9.3. Technologie stosowane przy wznoszeniu ustrojów nośnych     1000
		14.9.4. Techniki montażu olinowania     1013

15. Eksploatacja i utrzymanie mostów     1017
	15.1. Wprowadzenie     1018
	15.2. Zasady utrzymania mostów     1018
	15.3. System przeglądów mostów     1019
	15.4. Schemat postępowania przy ocenie stanu technicznego obiektu mostowego     1027
	15.5. Monitoring mostów     1028

16. Uszkodzenia mostów stalowych     1039
	16.1. Wprowadzenie     1040
	16.2. Opis uszkodzeń     1041
		16.2.1. Uszkodzenia materiałowe stali konstrukcyjnej     1041
		16.2.2. Uszkodzenia połączeń nitowanych     1042
		16.2.3. Uszkodzenia połączeń na śruby     1045
		16.2.4. Uszkodzenia połączeń spawanych     1046

17. Zabezpieczenie antykorozyjne mostów stalowych     1057
	17.1. Wstęp     1058
	17.2. Zjawisko korozji stali     1059
	17.3. Kształtowanie przęsła mostowego jako element ochrony przed korozją     1065
	17.4. Aktywna ochrona przęseł mostów stalowych przed korozją     1077
		17.4.1. Wprowadzenie     1077
		17.4.2. Mechanizmy ochronne powłok     1077
		17.4.3. Podział powłok ze względu na ich rolę w systemie     1078
		17.4.4. Przygotowanie powierzchni elementów do położenia powłoki     1079
		17.4.5. Malowanie     1088
		17.4.6. Metalizacja     1090
		17.4.7. Zalecane systemy na nowe obiekty mostowe     1092

18. Naprawa, remont i przebudowa mostów stalowych     1095
	18.1. Uwagi ogólne     1096
	18.2. Uwarunkowania wykonywania napraw     1096
	18.3. Metody naprawy     1097
		18.3.1. Wprowadzenie     1097
		18.3.2. Wymiana całej konstrukcji lub jej elementów     1097
		18.3.3. Prostowanie mechaniczne elementów     1100
		18.3.4. Prostowanie termiczne elementów     1104
		18.3.5. Zakrzywianie termiczne     1117
		18.3.6. Likwidacja pęknięć     1120
	18.4. Przebudowa     1121
		18.4.1. Definicje     1121
		18.4.2. Wzmacnianie konstrukcji mostowych     1123
		18.4.3. Zmiana parametrów geometrycznych konstrukcji mostowej     1138

19. Nawierzchnie i izolacje na pomostach mostów stalowych     1145
	19.1. Drogowe nawierzchnie asfaltowe     1146
		19.1.1. Wprowadzenie     1146
		19.1.2. Konstrukcja drogowej nawierzchni mostowej     1147
		19.1.3. Charakterystyka warunków pracy drogowej nawierzchni mostowej     1150
		19.1.4. Rodzaje zniszczeń drogowej nawierzchni mostowej     1152
	19.2. Drogowe nawierzchnie betonowe     1157
		19.2.1. Wprowadzenie     1157
		19.2.2. Rodzaje nawierzchni betonowych na obiektach mostowych     1157
	19.3. Izolacje     1164
		19.3.1. Wprowadzenie     1164
		19.3.2. Asfaltowa izolacja arkuszowa     1166
		19.3.3. Izolacja powłokowa     1169
		19.3.4. Kryteria doboru izolacji mostowych     1178
		19.3.5. Izolacjo-nawierzchnie     1179
	19.4. Nawierzchnie kolejowe     1179
		19.4.1. Wprowadzenie     1179
		19.4.2. Nawierzchnia otwarta     1180
		19.4.3. Nawierzchnie podsypkowe     1182
		19.4.4. Nawierzchnie bezpodsypkowe     1184

Inni Klienci oglądali również

44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Innowacyjne węzły konstrukcji stalowych

Szybki postęp technologiczny nie omija także budownictwa stalowego. Dzięki nowym technologiom, dominujące dotychczas sposoby wykonywania węzłów tych konstrukcji, tj. spawanie i połączenia na śruby, stopniowo zostają zastępowane nowatorskimi &nda...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Kamienny most

„Wielki japoński mistrz zen Dogen oświadczył, że przed Chao-chou nie było Chao-chou, i po Chao-chou nie było Chao-chou. Wielki buddyjski autorytet D.T. Suzuki zwykł mówić, że ze wszystkich klasycznych tekstów zen, Powiedzenia Chao-c...
36,90 zł 41,00 zł
Do koszyka

Most Ikara

ILE JESTEŚ W STANIE ZAPŁACIĆ, ABY POZNAĆ SMAK WOLNOŚCI?Antek coraz wyraźniej odczuwa, że zbliża się moment, w którym będzie musiał zawalczyć o siebie. Wychowywany w tradycyjnej katolickiej rodzinie, gdzie od pokoleń panuje patriarcha...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Projektowanie konstrukcji stalowych

Należy zwrócić uwagę, że Profesor Jan Żmuda specjalista w dziedzinie konstrukcji stalowych, o dużym dorobku naukowym, ma też wiele osiągnięć na niwie inżynierskiej. Jako autor ponad 250 prac o charakterze wdrożeniowym, projektowym i ekspertyzowy...
58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Projektowanie stalowych słupów linii elektroenergetycznych

Każdy inżynier zajmujący się projektowaniem konstrukcji słupów i fundamentów napowietrznych linii elektroenergetycznych musi łączyć wiedzę z zakresu: niezawodności konstrukcji, metodologii określania oddziaływań, statyki konstrukcji, kszt...
8,01 zł 8,90 zł
Do koszyka

Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry

Poradnik do gry Need for Speed: Most Wanted zawiera dokładny opis ukończenia poszczególnych etapów kariery uwzględniając wyścigi z udziałem innych kierowców z „czarnej listy” oraz policyjne pościgi, a także cenne porady...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!