0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli

(eBook)

Studium przypadków

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marcin Rojek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 21,45 zł
19,31 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli

Główną inspiracją do napisania tej książki była jedna z tez współczesnej pedeutologii mówiąca, że nie jest możliwe pełne przygotowanie zawodowe nauczyciela, ponieważ uczenie się nieustannie towarzyszy wykonywaniu tego zawodu.
Dotąd prowadzone były badania nad wzajemnym uczeniem się nauczycieli, ich wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym i międzypokoleniowym uczeniem się, ale nie zajmowano się problematyką międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli w środowisku szkoły, która jest miejscem pracy większości z nich. Autor publikacji podjął więc próbę ukazania dotychczasowego stanu wiedzy na temat międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli oraz przedstawił koncepcję i wyniki własnych badań w tym zakresie.
Odmienność doświadczeń wywoływała wzajemne zaciekawienie i sprzyjała międzypokoleniowemu uczeniu się. Badani nauczyciele, wypowiadając się na temat ich międzypokoleniowego uczenia się, podkreślali, że w relacjach z nauczycielami z innych pokoleń uczyli się „interpretować szkołę z perspektywy ucznia” oraz postrzegać ją z szerszej temporalnej perspektywy niż tylko zakreślonej przez czas ich pracy w placówce. Poznając minione już uwarunkowania pracy w zawodzie nauczyciela, mogli lepiej i bardziej krytycznie rozumieć siebie i świadomiej antycypować przyszłość zawodową.
Z Zakończenia

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-013-6
  • ISBN druku: 978-83-8142-012-9
  • Liczba stron: 248
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I. Uczenie się	13
Wprowadzenie	13
1. Pojęcie „uczenie się” i rola uczenia się w edukacji	14
2. Podstawowe założenia wybranych teorii uczenia się	23
2.1. Behawiorystyczna teoria uczenia się  	25
2.2. Poznawcze ujęcie uczenia się	30
2.3. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury	34
2.4. Andragogiczna teoria uczenia się w ujęciu Malcolma S. Knowlesa	39
2.5. Transformatywne uczenie się według Jacka Mezirowa	43
2.6. Uczenie się jako element kultury edukacji Jeromego Brunera	47
2.7. Teoria trzech wymiarów uczenia się Knuda Illerisa	56
Podsumowanie	75

Rozdział II. Nauczyciel w szkole jako dorosły uczący się w miejscu pracy	77
Wprowadzenie	77
1. Nauczyciel jako zawód	78
1.1. Zawód nauczyciela w ujęciu normatywnym	79
1.2. .Zawód nauczyciela w ujęciu empirycznym	84
1.3. Zawód nauczyciela w ujęciu humanistycznym	88
2. Uczenie się nauczycieli w miejscu pracy	91
3. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli	97
Podsumowanie	104

Rozdział III. Podstawy metodologiczne badań własnych	107
Wprowadzenie	107
1. Przyjęty cel badań i jego uzasadnienie 	108
2. Przedmiot badań i problematyka badawcza	110
3. Jakościowe podejście badawcze	111
4. Dobór próby badawczej	112
5. Organizacja i przebieg badań	114
Podsumowanie	115

Rozdział IV. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli w szkole podstawowej i gimnazjum	117
Wprowadzenie	117
1. Ogólna charakterystyka badanych	118
2. Sylwetki nauczycieli	119
2.1. Przypadek 1 (P1) – Piotr Brzeziński	119
2.2. Przypadek 2 (P2) – Agnieszka Tomczak	122
2.3. Przypadek 3 (P3) – Elżbieta Szymańska	126
2.4. Przypadek 4 (P4) – Anna Kruszyńska	131
2.5. Przypadek 5 (P5) – Marta Świeboda	135
2.6. Przypadek 6 (P6) – Michał Mistrzak	140
2.7. Przypadek 7 (P7) – Lidia Zamborska	144
2.8. Przypadek 8 (P8) – Beata Nowicka	148
2.9. Przypadek 9 (P9) – Krystyna Kaczmarek	153
3. Wymiary międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli	158
3.1. „Uczyłam się tego, czego mi brakowało” – poznawczy wymiar międzypokoleniowego uczenia się	158
3.2. „Młodzi mnie ożywiają, dodają energii” – emocjonalny wymiar międzypokoleniowego uczenia się	165
3.3. „Poczucie przynależności do środowiska nauczycielskiego, bezpieczeństwo, osadzenie w szkolnej rzeczywistości i pewność działania…” – społeczny wymiar międzypokoleniowego uczenia się	171
4. Międzypokoleniowo nabywane i rozwijane kwalifikacje nauczycieli	176
4.1. Kwalifikacje intelektualne	177
4.2. Kwalifikacje percepcyjne	180
4.3. Kwalifikacje w zakresie samokontroli	187
4.4. Kwalifikacje indywidualizacyjne	194
4.5. Kwalifikacje społeczne	201
4.6. Kwalifikacje motywacyjne	208
5. Podsumowanie wyników badań	217
6. Wnioski dla praktyki oświatowej	227

Zakończenie	231
Bibliografia	235
Spis rycin i tabel	247

Inni Klienci oglądali również

36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Współpraca i uczenie się nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły

Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się.
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Nauczyciel Sztuki

Nauczyciel Sztuki to krwista i przewrotna powieść płaszcza i szpady, ale także coś więcej. To spotkanie z prawdziwym mistrzem – takim, o jakiego spotkaniu marzymy przez całe życie. To wciągający labirynt przygód i intryg, w których ...
80,99 zł 89,99 zł
Do koszyka

Uczenie maszynowe na Raspberry Pi

Rozwijaj i replikuj interesujące eksperymenty uczenia maszynowego (ML) przy użyciu kamery Pi Camera i płytki Raspberry Pi. Niniejsza książka zapewnia solidny przegląd technik uczenia maszynowego i niezliczonych zagadnień leżących u jego podstaw, zachęc...
9,45 zł 10,50 zł
Do koszyka

Słownik biograficzny uczonych Żydów Polskich XVI, XVII i XVIII wieku

Ze wstępu: Praca niniejsza zawiera życiorysy uczonych Żydów urodzonych w Polsce lub też w dawnej Polsce zamieszkałych w XVI, XVII i XVIII wieku. Wątpimy, czy należy bliżej uzasadniać potrzebę i korzyści tego rodzaju dzieła, które jedynie ...
12,29 zł 13,65 zł
Do koszyka

Młodzież, dorośli i seniorzy w procesie całożyciowego uczenia się. Tradycja i współczesność

Niniejsza publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich prezentuje ewolucję idei całożyciowego uczenia się na przestrzeni dziejów, począwszy od starożytności aż po XX wiek. W kolejnym rozdziale przestawiono krótką ch...
31,32 zł 34,80 zł
Do koszyka

Nauczyciel języków obcych i jego niepełnosprawni uczniowie

          Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!