0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Beata Stępień

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 47,90 zł
43,11 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy

Książka ta zawiera wszechstronną analizę teoretyczną i empiryczną charakteru powiązań kooperacyjnych między przedsiębiorstwami oraz ich wpływu na efektywność gospodarowania i konkurencyjność, zwłaszcza w odniesieniu do lokalnych podmiotów zaangażowanych w taką działalność.
Autorzy zbadali i dogłębnie przeanalizowali: naturę kooperacji oraz stopień jej terminologicznej zbieżności z innymi formami współdziałania gospodarczego; postrzeganie przyczyn, przejawów i zróżnicowanych efektów kooperacji przez różne nurty nauk, głównie ekonomicznych; charakter, skalę i rozwój kooperacyjnych form współdziałania gospodarczego na arenie międzynarodowej; uwarunkowania instytucjonalne i kulturowe rozwoju oraz skuteczności kooperacji o charakterze międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem polskiego rynku; charakter kooperacyjnych powiązań gospodarczych przedsiębiorstw międzynarodowych z podmiotami polskimi.
Książka może przyczynić się do lepszego zrozumienia nie tylko charakteru czy korzyści powiązań kooperacyjnych w skali międzynarodowej, ale także wielu mankamentów i pułapek, jakie niosą ze sobą trwałe relacje z podmiotami o silniejszym potencjale i pozycji.
Monografia jest adresowana do: studentów kierunków ekonomicznych, praktyków gospodarczych oraz teoretyków nauk ekonomicznych, dla których może stać się źródłem inspiracji czy też okazją do zainicjowania twórczej polemiki naukowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Beata Stępień
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2170-3
  • ISBN druku: 978-83-208-1989-2
  • Liczba stron: 276
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
1. Powiązania kooperacyjne — wstępna charakterystyka relacji
1.1. Kooperacja gospodarcza — trudności definicyjne
1.2. Znaczenie pojęcia kooperacji przyjęte w tej książce
1.3. Kooperacja a inne terminy określające współdziałanie gospodarcze
1.3.1. Kooperacja a współpraca, współdziałanie
1.3.2. Kooperacja jako forma świadczenia usług
1.3.3. Kooperacja a outsourcing i offshoring
1.3.4. Kooperacja a kooperencja
1.4. Spektrum gospodarczych relacji współpracy
 
2. Kooperacja gospodarcza w wybranych ujęciach teoretycznych
2.1. Kooperacja w nowej ekonomii instytucjonalnej
2.2. Kooperacja a teorie sieciowe
2.3. Kooperacja w ujęciu teorii zasobowej i teorii zależności zasobowej
2.4. Kooperacja w ujęciu teorii gier
 
3. Warunki skuteczności i efekty kooperacji gospodarczej
3.1. Cele, potencjał i strategie podmiotów gospodarujących a skuteczność kooperacji
3.2. Cechy otoczenia a skuteczność kooperacyjna podmiotów
3.3. Zaufanie — warunek, czynnik napędowy i rezultat kooperacji
3.3.1. Zaufanie — problemy definicyjne, rodzaje zaufania
3.3.2. Źródła zaufania
3.3.3. Zaufanie a wzrost lub spadek kosztów kooperacji
3.4. Efekty kooperacji gospodarczej — ujęcie teoretyczne
 
4. Międzynarodowa kooperacja gospodarcza — przyczyny i uwarunkowania instytucjonalne i kulturowe
4.1. Internacjonalizacja i globalizacja działalności gospodarczej — uwagi wstępne
4.2. Przyczyny podejmowania międzynarodowej współpracy gospodarczej — ujęcie teoretyczne
4.2.1. Teorie handlu zagranicznego
4.2.2. Teorie produkcji międzynarodowej
4.2.3. Teorie procesu internacjonalizacji
4.3. Wpływ instytucji i kultury rynków na przebieg i efekty międzynarodowej kooperacji gospodarczej
4.3.1. Instytucjonalne uwarunkowania międzynarodowej kooperacji gospodarczej
4.3.2. Kulturowe determinanty skutecznej międzynarodowej kooperacji gospodarczej
 
5. Formy i rozwój międzynarodowej współpracy gospodarczej 
5.1. Formy internacjonalizacji a międzynarodowa kooperacja gospodarcza
5.1.1. Klasyczne (podstawowe) formy handlu zagranicznego a kooperacja międzynarodowa
5.1.2. Specyficzne formy transakcji handlu zagranicznego — transakcje hybrydowe a kooperacja międzynarodowa
5.2. Przejawy i rozwój współpracy międzynarodowej o cechach kooperacji
5.3. Rezultaty międzynarodowej współpracy gospodarczej — korzyści i mankamenty
 
6. Warunki i charakter współpracy i kooperacji gospodarczej w Polsce 
6.1. Narodowy system gospodarowania w Polsce a skłonność do kooperacji — perspektywa instytucjonalna
6.2. Polska jako kraj głębokich przeobrażeń w warstwie instytucji nieformalnych i kultury — implikacje dla charakteru gry kooperacyjnej
6.3. Kooperacja gospodarcza z polskimi podmiotami — wyniki opublikowanych badań empirycznych
6.3.1. Rodzaje więzi gospodarczych określanych jako kooperacja w opublikowanych badaniach obcych
6.3.2. Motywy i warunki nawiązywania współpracy gospodarczej w świetle opublikowanych badań obcych .
6.3.3. Bariery i mankamenty współpracy gospodarczej z perspektywy badań
6.3.4. Rezultaty współpracy gospodarczej w świetle opublikowanych badań obcych
 
7. Charakter kooperacji polskich podmiotów z przedsiębiorstwami międzynarodowymi — opis własnych badań empirycznych.
7.1. Przedmiot i cel badania
7.2. Opis grupy badawczej i zastosowanej metody
7.3. Charakterystyka profilu kooperacyjnego polskich przedsiębiorstw
7.4. Profil i zakres kooperacji stosowany przez badane filie przedsiębiorstw międzynarodowych
7.5. Charakter i częstotliwość współpracy badanych podmiotów
 
8. Blaski i cienie kooperacji — opinie badanych podmiotów, rekomendacje
8.1. Warunki skutecznej kooperacji w opinii badanych podmiotów
8.2. Ocena przebiegu i efektów kooperacji przez badane podmioty
8.2.1. Niekorzystne aspekty kooperacji
8.2.2. Ocena partnerów kooperacji przez badane podmioty
8.2.3. Korzyści i rezultaty kooperacji
8.3. Konkluzje i rekomendacje
 
Podsumowanie
Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

25,52 zł 28,35 zł
Do koszyka

Sam początek Lata 1944-1948 w literaturze okresu Polski Ludowej

Używając instrumentów współczesnego literaturoznawstwa kulturowego, antropologii, socjologii, nowej historiografii, książka ta podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, jakie wyobrażenie o początkach Polski powojennej literatura publi...
26,96 zł 29,95 zł
Do koszyka

Polskie dziennikarstwo wojenne

W monografii, każdorazowo kreśląc tło polityczno-historyczne wojen, przeanalizowano ponad czterdzieści dziennikarskich sprawozdań wojennych, wydanych w formie książkowej, z dziewięciu wojen prowadzonych od 1918 roku do początku XXI wieku w różny...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Polska Jasienicy

„Nie można już wątpić, że system komunistyczny osiągnąłby znacznie więcej i funkcjonował bez porównania lepiej, gdyby nie metoda trzymania «myśli w obcęgach»” – pisał Jasienica w Pamiętniku. Leon Lech Beynar –...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

W poszukiwaniu numinosum. Jan od Krzyża w polskiej kulturze XX wieku

Książka Marleny Krupy z jednej strony opisuje i analizuje obecność tekstów Jana od Krzyża w polskiej kulturze XX wieku, a z drugiej – jak pisze prof. dr hab. Beata Baczyńska w recenzji wydawniczej – „dotyka istoty ontologii dzi...
24,71 zł 27,45 zł
Do koszyka

Wpływ regulacji kapitałowych i płynnościowych sektora bankowego na wzrost gospodarczy Polski

W publikacji podjęto oryginalną i udaną próbę prezentacji oceny skutków regulacji Bazylei III na działalność sektora bankowego i wzrost polskiej gospodarki w oparciu o zaawansowane modele ekonometryczne. Ta cenna pozycja książkowa jest ad...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Fragmenty lunarne. Szkice o obecności księżyca w poezji polskiej od schyłku XIX do początku XXI wiek

Księżyc towarzyszy poetom od wieków. Czy znaczy to, że należy już tylko do muzeum wyobraźni, że stał się nieważnym ornamentem, zużytym symbolem? Marian Stala odpowiada przecząco na to pytanie, analizując w pierwszej części swej książki lunarne ś...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!