0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Metody pomiaru i determinant jakości informacji w raportach spółek giełdowych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Jan Michalak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Metody pomiaru i determinant jakości informacji w raportach spółek giełdowych

Głównym celem monografii jest zdefiniowanie i kompleksowe zbadanie zagadnienia jakości informacji w raportach obowiązkowych i dobrowolnych sporządzanych przez spółki giełdowe. Przedstawiono w niej analizę determinant jakości informacji i konsekwencji wynikających z jej zróżnicowani a, a także charakterystykę i krytyczną ocenę naukowych metod badania jakości informacji finansowych i niefinansowych oraz formy ich prezentacji. Publikacja zawiera wyniki badań własnych autora na temat determinant kształtujących jakość informacji w raportach spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie z zastosowaniem trzech metod: nietypowych składników memoriałowych, wskaźnika jakości informacji niefinansowych o modelu biznesu i wskaźnika rozbieżności wykresów. Na podstawie rozważań i wyników analiz zasugerowano nowe kierunki badań. Ważnym aspektem pracy jest refleksja nad znaczeniem koncepcji modelu biznesu dla jakości raportów spółek giełdowych oraz jej konsekwencje dla systemu informacyjnego rachunkowości.
Książka jest skierowana do badaczy i studentów zainteresowanych zagadnieniem jakości informacji, a także do księgowych, specjalistów rachunkowości zarządczej, biegłych rewidentów, przedstawicieli instytucji stanowiących standardy sprawozdawczości i nadzorujących rynki finansowe, którzy na co dzień mają wpływ na jakość informacji zawartych w raportach przedsiębiorstw.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-396-0
  • ISBN druku: 978-83-8142-395-3
  • Liczba stron: 292
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów	7

Wstęp 	9

1.	Komunikowanie się spółek giełdowych z interesariuszami 	21
1.1.	Modele komunikowania spółek giełdowych z interesariuszami	21
1.2.	Teorie objaśniające komunikowanie spółek z interesariuszami	25
1.3.	System informacyjny rachunkowości w procesie komunikowania się spółek giełdowych z interesariuszami	31
1.4.	Zróżnicowanie raportów spółek giełdowych	37
1.4.1.	Raporty obowiązkowe	38
1.4.2.	Raporty dobrowolne	42
1.5.	Rola odwzorowania modelu biznesu w raportach spółek giełdowych dla jakości tych raportów	50
2.	Jakość informacji – istota, pożądane cechy jakościowe oraz typologia metod pomiaru	59
2.1.	Istota i cechy jakościowe informacji	59
2.2.	Ewolucja cech jakościowych informacji w założeniach koncepcyjnych i wytycznych sprawozdawczości	65
2.3.	Cechy jakościowe informacji w świetle badań empirycznych	78
2.4.	Jakość informacji a forma prezentacji raportów	88
2.5.	Inicjatywy służące zapewnieniu i poprawie jakości informacji w raportach spółek giełdowych	92
2.6.	Istota i typologia metod pomiaru jakości informacji w raportach spółek giełdowych	104
3.	Metody pomiaru jakości informacji finansowych	107
3.1.	Jakość informacji o wynikach finansowych	109
3.1.1.	Stabilność wyników finansowych	111
3.1.2.	Wielkość i rodzaj składników memoriałowych	112
3.1.3.	Gładkość wyników finansowych	116
3.1.4.	Asymetryczna terminowość i szybkie ujmowanie strat	117
3.1.5.	Porównanie z wartościami wzorcowymi	118
3.1.6.	Wielokryterialna metoda pomiaru jakości wyniku (dochodu) całościowego	120
3.2.	Reakcja rynków na informacje o wynikach finansowych	121
3.3.	Sygnały zewnętrzne słabej jakości informacji finansowych	123
3.4.	Wskaźnik jakości dezagregacji informacji w sprawozdaniach finansowych	125
3.5.	Analiza porównawcza metod pomiaru jakości informacji finansowych	128
4.	Metody pomiaru jakości informacji niefinansowych	133
4.1.	Ocena jakości informacji przez ekspertów	134
4.2.	Wskaźniki jakości ujawnianych informacji	136
4.3.	Metody analizy tematycznej	142
4.4.	Wskaźniki zrozumiałości (czytelności) tekstu	145
4.5.	Analiza porównawcza metod pomiaru jakości informacji niefinansowych	150
5.	Metody pomiaru jakości formy prezentacji informacji	153
5.1.	Wskaźnik rozbieżności wykresów	153
5.2.	Wskaźniki jakości formy elektronicznej raportów	156
5.3.	Analiza porównawcza metod pomiaru jakości formy prezentacji informacji	158
6.	Postrzeganie, determinanty i konsekwencje jakości informacji w raportach spółek giełdowych	161
6.1.	Jakość informacji w raportach spółek giełdowych z perspektywy interesariuszy	161
6.2.	Determinanty jakości informacji w raportach spółek giełdowych	167
6.3.	Konsekwencje ekonomiczne jakości informacji w raportach spółek giełdowych	173
6.4.	Jakość informacji w raportach spółek giełdowych a jakość audytu	176
7.	Jakość informacji w raportach spółek giełdowych notowanych na GPW w Warszawie – wyniki własnych badań empirycznych	181
7.1.	Przegląd wyników badań empirycznych w obszarze jakości informacji spółek notowanych na GPW w Warszawie 	181
7.2.	Badanie jakości informacji finansowych spółek notowanych na GPW w Warszawie	195
7.3.	Badanie jakości informacji o modelach biznesu w sprawozdaniach z działalności	212
7.4.	Badanie jakości formy graficznej informacji wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie	222
7.5.	Podsumowanie wyników badań empirycznych	233

Podsumowanie	237
Bibliografia	255
Spis rysunków	279
Spis tabel	281
Abstract	283
Od Redakcji	287

Inni Klienci oglądali również

74,10 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Znaczenie nowych technologii dla jakości systemu politycznego

Idea przygotowania oddanej do rąk Czytelników publikacji zrodziła się po konferencji poświęconej znaczeniu nowych technologii dla jakości systemu politycznego, zorganizowanej w maju 2019 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie przez Kat...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

W jakich terminach i jakimi metodami badać sprzęt ochronny dla elektryków

Dielektryczny sprzęt ochronny użytkowany podczas eksploatacji urządzeń elektrycznych powinien być odpowiedniej jakości i musi być okresowo poddawany oględzinom i próbom wytrzymałości elektrycznej. W ebooku opisano badania: gumowego sprzętu ochro...
57,60 zł 64,00 zł
Do koszyka

Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i zarządzaniu

We współczesnych naukach ekonomicznych modele formalne stanowią w zasadzie podstawowe narzędzia badań naukowych. Ich wykorzystanie nie pozwala oczywiście na rozwiązanie wszystkich problemów z jakimi borykają się zarówno mikropodmio...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Koherencja metod kreowania personelu sprzedaży i strategii marketingowej

Przedmiot zainteresowania monografii stanowi koherencja metod kreowania kapitału ludzkiego i strategii marketingowej. Nadając pracy charakter interdyscyplinarny, autorka określiła w niej m.in. rodzaje koherencji oraz jej rangę przy formułowaniu i wdraż...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Nadzór właścicielski spółek komunalnych o statusie podmiotu wewnętrznego

Monografia jest efektem wieloletnich zainteresowań autorów tematyką sektora komunalnego, a w szczególności efektywnością nadzoru właścicielskiego spółek komunalnych. Zagadnienia te stały się aktualne z uwagi na dynamikę przeobrażeń...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!