0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Mechanika nawierzchni drogowych w zarysie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Roman Nagórski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 89,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

62,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Mechanika nawierzchni drogowych w zarysie

Mechanika kubaturowych konstrukcji budowlanych (budynków, budowli przemysłowych, obiektów mostowych), czyli mechanika budowli będąca podstawą naukową ich analiz i projektowania, jest bogato opisana w literaturze. Jednak dominujące w mechanice budowli modele jednowymiarowe elementów konstrukcji nie są adekwatne do nawierzchni drogowych. Dlatego też powstała niniejsza książka, w której po raz pierwszy w kraju, w formie zwartej, przedstawiono całościowo zagadnienia mechaniki nawierzchni drogowych jako konstrukcji budowlanych.

W kolejnych rozdziałach zostały omówione następujące zagadnienia związane z nawierzchniami drogowymi:
§ model geometryczny i parametryzacja,
§ deformacje i kinematyka,
§ siły zewnętrzne i wewnętrzne działające na nawierzchnię drogową,
§ modele mechaniczne materiałów,
§ zagadnienia termiczne,
§ modele mechaniczne podłoża,
§ modele obciążenia pojazdami,
§ modele mechaniczne konstrukcji.
W ostatnim rozdziale (najobszerniejszym) są przedstawione przykłady rozwiązań zagadnień mechaniki nawierzchni drogowych.

Książka jest adresowana do wszystkich kadr technicznych drogownictwa, a w szczególności: do osób prowadzących badania i analizy nawierzchni drogowych (badania doświadczalne i analizy teoretyczne), projektantów i konsultantów w zakresie konstrukcji nawierzchni, inżynierów prowadzących budowę i przebudowę dróg – także oczywiście do studentów, doktorantów i młodych pracowników nauki specjalności drogowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Redakcja: Roman Nagórski
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-011-7467-5
  • ISBN druku: 978-83-011-7467-5
  • Liczba stron: 666
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa  IX
Oznaczenia  X
1. Wprowadzenie  1
2. Model geometryczny i parametryzacja nawierzchni drogowej  4
3. Deformacja i ruch nawierzchni drogowej – stan przemieszczenia i odkształcenia  13
	3.1. Deformacja nawierzchni drogowej   13
	3.2. Stan przemieszczenia nawierzchni drogowej   16
	3.3. Stan odkształcenia nawierzchni drogowej 20
	3.4. Kinematyka nawierzchni drogowej 30
4. Siły zewnętrzne i wewnętrzne działające na nawierzchnię drogową   37
	4.1. Charakterystyka i klasyfikacja ogólna sił 37
	4.2. Stan naprężenia w nawierzchni drogowej 49
	4.3. Siły bezwładności w nawierzchni drogowej   54
	4.4. Równania ruchu i naprężeniowe warunki brzegowe – równania równowagi 55
	4.5. Zasada prac wirtualnych 62
	4.6. Zasada zesztywnienia   65
5. Modele mechaniczne materiałów nawierzchni drogowych   68
	5.1. Modele fenomenologiczne materiałów – charakterystyka ogólna 69
	5.2. Modele fizyczne materiałów 74
		5.2.1. Wprowadzenie   74
		5.2.2. Materiał sprężysty – materiał liniowosprężysty Hooke’a, sprężysto-kruchy i sztywno-sprężysty 81
		5.2.3. Materiał lepki – materiał liniowolepki Newtona, lepko-kruchy i sztywno-lepki 85
		5.2.4. Materiał lepkosprężysty – materiał Kelvina–Voigta 94
		5.2.5. Materiał sprężystolepki – materiał Maxwella 105
		5.2.6. Materiał Bürgersa 118
		5.2.7. Materiał plastyczny – deformacje plastyczne 149
		5.2.8. Materiał plastyczny – plastyczne płynięcie 156
		5.2.9. Inne materiały   159
	5.3. Relacje konstytutywne materiału w dowolnym stanie naprężenia i odkształcenia 163
		5.3.1 Uwagi wstępne  163
		5.3.2. Materiał B¨urgersa – relacje konstytutywne elementów składowych i wynikowe równania konstytutywne   166
		5.3.3 Równania konstytutywne materiału liniowosprężystego 173
6. Zjawiska termiczne w nawierzchni drogowej 176
	6.1. Charakterystyka ogólna zjawisk termicznych w nawierzchni drogowej 176
	6.2. Odkształcenia termiczne 178
	6.3. Wpływ temperatury na właściwości mechaniczne materiałów drogowych   181
	6.4. Przepływ ciepła przez nawierzchnię drogową – rozkład temperatury 182
7. Modele mechaniczne podłoża nawierzchni drogowej 202
	7.1. Modele podłoży nawierzchni – charakterystyka ogólna 203
	7.2. Modele powierzchniowe podłoża typu Winklera   204
		7.2.1. Podłoże klasyczne Winklera 205
		7.2.2. Podłoże wielokierunkowe Winklera   206
		7.2.3. Podłoże nieliniowe Winklera  206
		7.2.4. Podłoże sprężysto-lepko-plastyczne Winklera 207
		7.2.5. Podłoże inercyjne Winklera 207
		7.2.6. Podłoże jednostronne Winklera 208
	7.3. Modele powierzchniowe podłoża typu Kerre’a 208
		7.3.1. Uogólnione podłoża sprężyste Winklera   208
		7.3.2. Podłoże sprężyste Kerre’a 213
		7.3.3. Uogólnienia podłoża Kerre’a – układ warstw typu SBS 215
	7.4. Modele przestrzenne podłoża  216
		7.4.1. Półprzestrzeń sprężysta – zagadnienie Boussinesqua   216
		7.4.2. Warstwa lub półprzestrzeń sprężysta z efektami inercyjnymi i reologicznymi  219
		7.4.3. Podłoże wielofazowe – konsolidacja podłoża 241
		7.4.4. Podłoże ziarniste typu Kandaurowa   249
	7.5. Modele trójwymiarowe podłoża zredukowane do modeli dwuwymiarowych 251
		7.5.1. Podłoże Własowa 251
		7.5.2. Zastępcze podłoże Winklera 256
8. Modele obciążenia nawierzchni drogowej pojazdami 259
	8.1. Modele obciążenia nawierzchni pojazdami – charakterystyka ogólna  259
	8.2. Oddziaływanie opony koła pojazdu na nawierzchnię 260
	8.3. Oddziaływanie koła i osi pojazdu na nawierzchnię  263
	8.4. Oddziaływanie pojazdu na nawierzchnię – obciążenie ruchem drogowym   271
9. Modele mechaniczne konstrukcji nawierzchni drogowej    277
	9.1. Modele matematyczno-fizyczne konstrukcji nawierzchni drogowych – charakterystyka ogólna    278
	9.2. Modele przestrzenne konstrukcji nawierzchni drogowej 281
	9.3. Modele powierzchniowe konstrukcji nawierzchni drogowej 298
		9.3.1. Model Kirchhoffa 299
		9.3.2. Model Hencky’ego–Mindlina  309
		9.3.3. Model układu warstw  322
10. Rozwiązywanie zagadnień mechaniki nawierzchni drogowych – przykłady  334
	10.1. Wprowadzenie  334
		10.1.1. Zagadnienia mechaniki nawierzchni drogowych – charakterystyka ogólna 334
		10.1.2. Metody rozwiązywania zagadnień mechaniki nawierzchni drogowych – charakterystyka ogólna    335
	10.2. Zastosowania metod analitycznych 337
		10.2.1. Deformacja stacjonarna półprzestrzennego układu warstw liniowosprężystych nawierzchni drogowej podatnej 337
		10.2.2. Deformacja quasi-stacjonarna półprzestrzennego układu warstwlepko-sprężystych liniowo i liniowosprężystych nawierzchni drogowej podatnej pod działaniem ruchomego obciążenia   370
		10.2.3. Deformacja dynamiczna nieograniczonego układu warstw liniowosprężystych nawierzchni drogowej podatnej – drgania i fale w nawierzchni 414
		10.2.4. Deformacja płytowa stacjonarna konstrukcji nawierzchni – ugięcia i sztywność układu warstw 433
	10.3. Zastosowania metod numerycznych 449
		10.3.1. Deformacja stacjonarna układu liniowosprężystych warstw nawierzchni drogowej podatnej – tworzenie modeli MES i ich weryfikacja   449
		10.3.2. Deformacja stacjonarna nawierzchni drogowej sztywnej. Zagadnienie Westergaarda   578
Dodatek. Zarys Metody Elementów Skończonych   587
	D.1. Wprowadzenie – charakterystyka ogólna MES    587
	D.2. Algorytm przemieszczeniowy MES w zagadnieniach liniowych  590
	D.3. Zagadnienia 3D w MES 607
	D.4. Zagadnienia płytowe 2D w MES   620
	D.5. Dokładność rozwiązań w MES 647
	D.6. Całkowanie numeryczne i kwadratury Gaussa – współrzędne barycentryczne 652
	D.7. Literatura MES 660
Literatura 662

Inni Klienci oglądali również

58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Zarys matematyki wyższej dla studentów. Część 3

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWNNiniejsza książka jest ostatnią z trzech części Zarysu matematyki wyższej dla studentów.W poszczególnych częściach zostały omówione:- część I: logika...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Zbiór zadań z podstaw mechaniki płynów w inżynierii chemicznej i procesowej

Książka zawiera zbiór 171 zadań z rozwiązaniami z takich działów mechaniki płynów, jak: statyka i kinematyka płynów, dynamika płynu doskonałego i rzeczywistego, opływ ciał, przepływy ściśliwe, pomiary lepkości i wydatku płyn...
60,30 zł 67,00 zł
Do koszyka

Prawo cywilne. Zarys części ogólnej

Podręcznik jest kontynuacją dzieła pióra Aleksandra Woltera, aktualizowanego początkowo przez Jerzego Ignatowicza i Krzysztofa Stefaniuka, a obecnie tylko przez tego ostatniego. Kolejne (czwarte) wydanie podręcznika uwzględnia zmiany Kodeksu cyw...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Przestępstwo wypadku drogowego w pytaniach i odpowiedziach

Opracowanie zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące odpowiedzialności za spowodowanie wypadków oraz sposobu zachowania w konkretnych – często skomplikowanych i niejednoznacznych pod względem prawnym – sytuacjach na drodze.
69,30 zł 99,00 zł
Do koszyka

Pomiary parametrów ruchu drogowego

Wzrost potrzeb transportowania oraz rozwój sieci dróg i środków transportu spowodował gwałtowny wzrost natężenia ruchu i potrzebę prowadzenia pomiaru jego parametrów. Potrzeba ta wynikała z przepisów zapewniających be...
72,80 zł 104,00 zł
Do koszyka

Wstęp do mechaniki kwantowej

„Można śmiało powiedzieć, że nikt nie rozumie mechaniki kwantowej” - zauważył Richard Feynman. I zapewne nie jest to przesadzone stwierdzenie. Teoria kwantowa jest nie tylko bogata koncepcyjnie, ale również trudna technicznie. Oznacz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!