0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Zbigniew Przygodzki

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach. Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty. Drugi obszar identyfikuje wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego, czyli odnosi się wyzwań rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Dotyczy możliwości efektywnego kształtowania i inwestowania w kapitał ludzki, dzięki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednocześnie immobilnego zasobu – kapitału społecznego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Zbigniew Przygodzki
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-044-2
  • Liczba stron: 253
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

I.	Adaptacja regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki	11

Rozdział I. Kapitał ludzki dla potrzeb innowacyjnej gospodarki. Nowe wyzwania wobec wyższych uczelni (Aleksandra Nowakowska) 	13

Wstęp 	13
1.	Ewolucja funkcji wyższych uczelni w kontekście przemian gospodarczych 	14
2.	Idea uniwersytetów III generacji 	17
3.	Kapitał ludzki dla procesów innowacji – ambitne wyzwanie dla wyższych uczelni  19
4.	Budowanie kapitału ludzkiego dla innowacyjnej gospodarki – polskie
doświadczenia 	22
Podsumowanie 	24

Rozdział II. Stan i kierunki zmian na rynku usług edukacyjnych. Przykład szkół wyższych regionu łódzkiego (Agnieszka Rzeńca) 	27

Wstęp 	27
1.	Polityka edukacyjna szkół wyższych regionu łódzkiego 	29
2.	Zasięg ekspansji szkół wyższych regionu łódzkiego 	36
3.	Wybrane przykłady dywersyfikacji oferty edukacyjnej szkół wyższych regionu łódzkiego 	39
4.	Edukacja i jej rola w realizacji Strategii Europa 2020.	42
5.	Bariery funkcjonowania szkoły wyższej oraz zagrożenia dla realizacji polityki edukacyjnej 	46
6.	Wyzwania dla polityki edukacyjnej szkół wyższych	48
Podsumowanie 	51

Rozdział III. Infrastruktura ICT jako element inwestycji w kapitał ludzki. Przykład szkół ponadgimnazjalnych województwa łódzkiego (Marcin Feltynowski) 	57

Wstęp 	57
1.	Komputeryzacja szkół ponadgimnazjalnych w województwie łódzkim	62
2.	Umiejętności w zakresie wykorzystania komputerów wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych 	65
3.	Zaplecze infrastrukturalne a umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania komputera i Internetu	69
Podsumowanie 	72

Rozdział IV. Dostępność systemu oświaty w województwie łódzkim w kontekście wzmacniania wartości kapitału ludzkiego w regionie (Marcin Feltynowski) 	75

Wstęp 	75
1.	System oświaty i jego dostępność w województwie łódzkim 	79
2.	Dostępność systemu oświaty na poziomie ponadgimnazjalnym w województwie łódzkim 	91
3.	Szkoły artystyczne w województwie łódzkim 	110
4.	Kształcenie nauczycieli w województwie łódzkim 	113
Podsumowanie 	114

II.	Wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego Rozdział V. Udział podmiotów trzeciego sektora w rozwoju kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Jacek Chądzyński) 	117

Wstęp – pojęcie, funkcje i cele trzeciego sektora 	119
1.	Trzeci sektor w Polsce 	122
2.	Założenia badawcze 	123
3.	Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego 	125
4.	Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego 	139
Podsumowanie 	151

Rozdział VI. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych i sieci społecznych w kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego (Ewelina Kina) 	155

Wstęp 	155
1.	Komplementarność i współzależność inwestycji w wartość kapitału ludzkiego i społecznego 	160
2.	Znaczenie sieci współpracy i zaufania w przepływie informacji i dyfuzji wiedzy w regionie 	171
3.	Narzędzia ICT w procesie budowania relacji społecznych i dyfuzji wiedzy (inwestycji w kapitał ludzki) 	180
Podsumowanie 	191

Rozdział VII. Wpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Ewelina Kina) 	201

Wstęp 	201
1.	Cele i metodyka badań 	202
2.	Wykorzystanie portali społecznościowych przez organizacje pozarządowe w zakresie wzmacniania wartości kapitałów ludzkiego i społecznego 	207
Wnioski i rekomendacje 	220

Rozdział VIII. Audyt przestrzeni publicznych jako narzędzie monitorowania i kreowania przestrzeni atrakcyjnych dla rozwoju kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki)	225

Wstęp – kreatywność a innowacyjność	225
1.	Właściwości przestrzeni jako determinanty aktywności kapitału ludzkiego	226
2.	Konstrukcja karty audytu przestrzeni publicznych	231
Podsumowanie	234

Rozdział IX. Kreowanie atrakcyjnych przestrzeni pracy na rzecz wzmocnienia efektywności kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki, Jakub Zasina)	239

Wstęp	239
1.	Metodyka badań oceny atrakcyjności przestrzeni pracy przez pracownika naukowego	240
2.	Funkcje i percepcja przestrzeni w pracy naukowca	243
3.	Przestrzeń publiczna a dyfuzja wiedzy cichej	247
4.	Afirmacja przestrzeni pracy	249
Podsumowanie	251

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Edukacja przedszkolna

Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu...
49,41 zł 54,90 zł
Do koszyka

Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką

Hiszpania to niezwykle fascynujący tygiel kultur i języków, choć z perspektywy państwa unitarnego nie do końca zdajemy sobie sprawę z tej różnorodności. Hasłem, które wskazuje jednak na pewien stopień odstępstw od stereotypowego po...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Prawo z ludzką twarzą

Założeniem strukturalnym książki jest wyróżnienie trzech zasadniczych części Obywatel (I); Państwo i prawo (II); Unia Europejska (III). Ten podział ma jednak walor wyłącznie porządkujący i umowny, ...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Polska Ludowa w edukacji historycznej

Praca stanowi połączenie rozważań teoretycznych i propozycji praktycznych rozwiązań, dotyczących okresu Polski Ludowej, przydatnych w procesie szkolnej i pozaszkolnej edukacji historycznej. W tomie przedstawiono sposób wykorzystania różno...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Media w edukacji

Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot – edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów i hipermediów ma dominujące znaczenie w dokonujących się kulturowo przemianach....
34,53 zł 38,37 zł
Do koszyka

Przestrzeń czasu - 2

Zapach czekoladowej kawy rozpościerał się po biurowym gabinecie. Lucia sprawdzała ostatnie dokumenty, związane z firmą, analizowała dotychczasową sytuację i popijała gorącą pachnącą kawę. Lucia to jej nowe imię, które nadał jej Chris.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!