0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Edukacja przedszkolna

(eBook)

W poszukiwaniu innych rozwiązań

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Małgorzata Karwowska-Struczyk

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Edukacja przedszkolna

Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych.

Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro.

Analysis of essential aspects of institutional preschool care and education for young children and presentation of selected conceptual solutions.

The author analyzes them against the background of two approaches: liberalism-based and "grass-roots experimenting" based on civic initiatives. He wonders about their characteristics, conditions and consequences, and the chances of their success. It indicates the open and hidden dangers that are associated with the breaking of solidarity and social unity, with the domination of individualism, rivalry and competition. Referring to theory and practice, he proposes examples of specific conceptual solutions (Reggio Emilia, High / Scope Program and diversified education) that fit into the space of civil society and fit into civic, community activity, dictated by concern for the common good.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-1376-6
  • ISBN druku: 978-83-235-0842-7
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania i inspiracje 9
Wstęp 13

Dlaczego napisałam tę książkę 13
Główne wątki w książce 18
Struktura książki 22

Część I. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji 33
Dziecko i jego edukacja – refleksja krytyczna 33
Publiczne i niepubliczne przedszkola 59
A co ze standardami w przedszkolu 68
Dlaczego o jakości edukacji przedszkolnej 73
Badania nad jakością edukacji przedszkolnej 82
Jakość edukacji dla małych dzieci – ujęcie współczesne 87
Jakość edukacji i wolny rynek edukacyjny 93
Model rynkowy i demokratyczny – próba charakterystyki 104
Główne założenia podejścia rynkowego 118
Podejście demokratyczne, czyli demokratyczne eksperymentowanie 132
Demokratyczne eksperymentowanie i rola państwa 134
Rola władz lokalnych 137
Rola instytucji 142
Kim jest nauczyciel 150
Podsumowanie 152

Część II. Od teorii do praktyki – trzy przykłady demokratycznego eksperymentowania 155
Program High/Scope Educational Research Foundation: Educating Young Children – pierwszy przykład z życia 155
Aktywne uczenie się 164
Cechy interakcji dorośli–dzieci 170
Tworzenie klimatu wsparcia 174
Kto ma kontrolę? Trzy różne klimaty społeczno-emocjonalne 177
Konsekwencje klimatu wsparcia dla dzieci i dorosłych 179
Organizacja dnia 185
Kluczowe doświadczenia – ich natura i konsekwencje edukacyjne 187
Współpraca z rodziną jako element konieczny do zrozumienia dziecka 198
Rodzice w programie High/Scope 202
Praca w zespole – wspołpraca między nauczycielami 209
Arkusz obserwacji dziecka, czyli ocena i dokumentowanie jego rozwoju 212
Program przedszkolny Reggio Emilia – drugi przykład z życia 219
Konstruowanie programu w Reggio Emilia 224
Główne zasady pracy metodą projektów 233
Rola nauczyciela i wspomagających go specjalistów 243
Rodzice w programie Reggio Emilia 249
Dokumentacja jako narzędzie konstrukcji i rekonstrukcji programu działania 255
Edukacja zróżnicowana ze względu na płeć – przykład z Polski 261
Rodzice w instytucjach „Sternika” 268
Zarządzanie instytucjami „Sternika” 272
Kim jest nauczyciel 274
Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego 276
Program wychowawczy 276
Program dydaktyczny 280

Zakończenie 288
Literatura 292

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Aktywność fizyczna – zdrowie – problematyka czasu wolnego

We współczesnym świecie obserwujemy fakt zacierania się różnic pomiędzy czasem wolnym a czasem, w którym człowiek spełnia swoje powinności. Stąd pojawia się trudność metodologiczna kategoryzacji, definicji i przed¬miotu badań...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania

Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia.Niebywałą zaletą proponowanej...
19,85 zł 22,05 zł
Do koszyka

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Aspekty organizacyjne i realizacyjne

Niniejsza pozycja, poruszająca zagadnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na pierwszym etapie edukacyjnym, składa się z czterech głównych rozdziałów, wprowadzenia, podsumowania, bibliografii oraz spisu tabel i rysunków. W rozd...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej Zeszyt ćwiczeń

W publikacji „Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń” logopedzi – wieloletni praktycy zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy – dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko – przy pom...
15,26 zł 16,95 zł
Do koszyka

Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

Humor w kulturze i edukacji

Niniejszy tom stanowi drugą część monografii zatytułowanej "Humor w perspektywie kulturowo-językowej", co nie wyklucza traktowania go jako odrębnej, autonomicznej całości. Rozpiętość tematów i zagadnień przedstawianych Czytelniczkom i ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!