KIEROWANIE I ZARZĄDZANIE KLUBY ZDROWIA I FITNESS
Analiza strategii zarządzania przedsiębiorstwem i usługami klubów fitness Wraz ze wzrostem świadomości społecznej na temat korzyści płynących z uprawiania aktywności fizycznej, siłownie zaczęły inwestować w nowe techniki, aby zwiększyć liczbę osób zainteresowanych ich usługami.Celem badania jest zebranie informacji pozwalających na poznanie: 1) atrybutów udostępnianych przez siłownię; 2) otoczenia i kompetencji personelu; 3) innych atrybutów pomocniczych mających na celu zadowolenie klienta. Informacje te zostały zebrane za pomocą ankiet przeprowadzonych wśród organów zarządzających i użytkowników klubów zdrowia w Portugalii. Stwierdzono, że klienci preferują warunki czystości, życzliwość i kompetencje personelu, godziny otwarcia oraz otoczenie w siłowni. Menedżerowie muszą poprawić te warunki dla swoich klientów tak, że uczęszczają do klubu zdrowia częściej, a tym samym stają się lojalni przez więcej lat w swojej siłowni. Stwierdzono, że preferencje i stopień zadowolenia mogą zmieniać się w zależności od stażu klienta w Klubie Zdrowia.