Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Zbiór prób badawczych, które wspólnie tworzą oryginalną mapę najciekawszych stylów, idiolektów i praktyk językowych współczesnej literatury, istotnych w wymiarze zarówno artystycznym, jak i społeczno-politycznym. Książka została podzielona na 5 części poświęconych poszczególnym aspektom literackiej lingwistyki. Są to: Socjologie, Słowniki, Wcielenia, Liturgie i Kreacje.
Autorzy podejmują się interpretacji sposobów literackiego przemawiania, wypowiadania i opowiadania, czyniąc to na podstawie szeregu symptomatycznych utworów (m.in.: Miguela Ángela Asturiasa, Christiana Skrzyposzka, Zyty Rudzkiej czy Tomasza Pułki). Proponują również ujęcia szerokie, bardziej syntetyczne (np.: kultura literacka Żydów mizrachijskich, obecność litanii w polskiej poezji najnowszej i literaturoznawcze badania nad zaburzeniami mowy). Całość otwiera artykuł pełniący funkcję teoretycznego wprowadzenia do tematyki książki, który opisuje współczesne pole literackie w kategoriach filozofii Gilles’a Deleuze’a.
*********
Languages of Contemporary Literature
"Languages of Contemporary Literature" is a collection of studies which taken together comprise an original map of the most interesting styles, idiolects and language practices of contemporary literature that are of import in both artistic and socio-political terms. The five parts of the book, each devoted to a separate aspect of literary linguistics, are: Sociologies, Dictionaries, Incarnations, Liturgies, and Creations. The authors undertake to interpret ways of appealing, expressing and storytelling in literature, based on a number of emblematic works (by writers including Miguel Ángel Asturias, Christian Skrzyposzek, Zyta Rudzka, and Tomasz Pułka).
Jan Potkański Pomieszanie języków 7 SOCJOLOGIE Michał Trusewicz Zakłócona emisja głosu. Szara aureola Juliana Kawalca jako przykład zmagań z ludowym doświadczeniem politycznym po 1945 roku 47 Jowita Pańczyk Język i specyfika współczesnej poezji mizrachijskiej na przykładzie twórczości Roya Hasana 66 Hanna Gosk O tym, jak język traci/zmienia swą funkcję komunikacyjną. Pozwólcie pieskom przyjść do mnie Bolesława Chromrego, czyli jeden dobry przykład szerszego zjawiska 84 SŁOWNIKI Piotr Sadzik Pożytki z anachronizmu albo unisona polifonii. O Wolnej trybunie Christiana Skrzyposzka 101 Tomasz Wójcik Niskie języki, wysoka dykcja. Poeta Zbigniew Herbert wobec kultury popularnej 129 Mateusz Kaliński Widmowe ideologie i utopie w Wojnie polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną Doroty Masłowskiej 142 WCIELENIA Maciej Libich „Backspace jest moją ojczyzną”. Poetyka braku w Krótkiej wymianie ognia Zyty Rudzkiej w świetle poglądów krytycznoliterackich Henryka Berezy 159 Olga Osińska Fragmenty dyskursu logopedycznego. O zaburzeniach mowy w literaturoznawstwie 174 Zbigniew Jazienicki Anomia doświadczenia, nomos poezji. Klasycyzm katechontyczny Wojciecha Wencla 195 LITURGIE Irmina Szubert Echa wskrzeszonych głosów. O języku prozy poetyckiej Miguela Ángela Asturiasa 219 Adam Pietryga Profanacja jako strategia poetycka? Formy modlitewne w polskiej poezji współczesnej 240 Adam Partyka Nie tylko w swoim imieniu. Wiarygodność głosu w wierszach „poetów zaangażowanych” 264 KREACJE Krzysztof Sztafa Powstanie przeciw stabilizacji. Przyczynek do liryki horyzontalnej Tomasza Pułki 289 Tomasz Dalasiński Język (wobec) rzeczywistości. O niektórych aspektach reprezentacji w wierszach Adama Wiedemanna 309 Antoni Zając W poszukiwaniu nowego uniwersalizmu. O Czułym narratorze Olgi Tokarczuk i trzech pytaniach stawianych przez literaturę współczesną 326 Indeks osób 352