0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną (Miękka)

Praktyka lekarza rodzinnego.

3.80  (13 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
59,00 zł
48,38 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 10,62 zł
Stan magazynowy:
Duża ilość
Wysyłka:
24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.
Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika.
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Cennik dostaw
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dla zamówień od 200 zł oferujemy dostawę GRATIS!
Płatność elektroniczna
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie8,99 zł
Kurier Poczta Polska10,99 zł
Paczkomaty InPost10,99 zł
Kurier15,99zł
Odbiór w księgarni PWNGRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty8,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie11,99 zł
Kurier Poczta Polska13,99 zł
Kurier18,99 zł
Dodaj do schowka

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną

Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega praca lekarza skoncentrowanego na pacjencie.
 
W publikacji opisano m.in. modele konsultacji lekarskiej, przebieg wizyty lekarskiej, komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych i gdy występują u niego niewyjaśnione objawy (ang. MUS – medically unexplained syndroms), dziecko jako pacjent (rozmowa, budowanie zaufania, problem dziecka pokrzywdzonego) oraz zasady przekazywania informacji w stanach nagłych i zagrożeniach życia.
 
Dobra relacja z pacjentem umożliwia postawienie trafnej diagnozy i zrozumienie przez pacjenta wyjaśnień lekarza.
 
Książka jest doskonałym uzupełnieniem obowiązkowych szkoleń dla pracowników służby zdrowia dotyczących pracy z pacjentem trudnym i rozwiązywania konfliktów w relacji lekarz–pacjent.
 

  • Kategorie:
    1. Psychologia »
    2. Psychologia społeczna
    1. Medycyna »
    2. Rehabilitacja medyczna
    1. Medycyna »
    2. Choroby wewnętrzne
  • Redakcja: Sławomir Chlabicz, Ludmiła Marcinowicz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320047189
  • EAN: 9788320047189
  • Liczba stron: 176
  • Wymiary: 14.0x20.5cm
  • Waga: 0.21kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Spis treści
 
 
Rozdział 1. Istota pracy lekarza rodzinnego – Sławomir Chlabicz
Umiejętność komunikowania się z pacjentem
Wiedza i umiejętności kliniczne
 
Rozdział 2. Konsultacja lekarska – Alicja Małgorzata Ołtarzewska
Konsultacja lekarska – wyjaśnienie terminu
Powody zgłaszania się pacjenta do lekarza rodzinnego
Cele konsultacji lekarskiej
Etapy konsultacji lekarskiej w gabinecie lekarza rodzinnego
Moment wejścia pacjenta do gabinetu
Przerwa między wizytami pacjentów
Nawiązanie kontaktu z pacjentem
Ustalenie przyczyny/przyczyn przybycia pacjenta
Wywiad lekarski
Zapisywanie danych w dokumentacji
Badanie fizykalne
Diagnoza i budowanie planu postępowania z pacjentem
Udzielanie informacji pacjentowi
Zamknięcie konsultacji
 
Rozdział 3. Rozmowa z pacjentemLudmiła Marcinowicz
Przywitanie lekarza z pacjentem
Zadawanie pytań pacjentowi
Umiejętność słuchania
Empatia
Informowanie pacjenta
Włączenie pacjenta do planu postępowania
Zadawanie pytań przez pacjenta
Wykorzystanie poczucia humoru
Komunikowanie niewerbalne
Efektywne wykorzystywanie ciszy
Zakłócenia rozmowy
Obawy i oczekiwania pacjentów
Budowanie zaufania
Wiedza zdrowotna pacjenta
Zakończenie rozmowy
 
Rozdział 4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych – Anna Ratajska
Wprowadzenie
Sytuacja trudna
Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta
Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?
Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza
Presja czasu
Pacjent niezadowolony
Pacjent agresywny, gwałtowny
Postępowanie w sytuacjach konfliktowych
Umiejętność asertywnej odmowy
Pacjent, który nie chce opuścić gabinetu
 
Rozdział 5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami – Sławomir Czachowski
Zaburzenia psychosomatyczne w podstawowej opiece zdrowotnej – wyjaśnienie pojęć
Pacjenci z MUS u lekarza rodzinnego
Wpływ i konsekwencje MUS na relacje lekarz – pacjent
Przebieg konsultacji pacjenta z MUS
Strategie postępowania lekarza rodzinnego
 
Rozdział 6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego – Dorota Emilia Bielska
Prowadzenie rozmowy i zbieranie wywiadu
Przywitanie i budowanie zaufania w kontakcie z dzieckiem
Otoczenie
Umiejętność rozmowy z dzieckiem i rodzicami
Wstępny wywiad pediatryczny
Zaangażowanie w rozmowę dziecka nieśmiałego, zbuntowanego, nadmiernie aktywnego
Rozmowa z nastolatkami
Budowanie dobrych relacji między lekarzem a młodym człowiekiem
Wizyta patronażowa
Sygnały przekazywane przez noworodka
Znaczenie wizyty domowej w opiece nad dzieckiem
Problem dziecka krzywdzonego
 
Rozdział 7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną – Aneta Domalewska
Stan psychiczny człowieka w odpowiedzi na etapy nieuleczalnej choroby
Wyobrażenie o chorobie
Jakość życia, w tym uwarunkowana stanem zdrowia
Rozpoznanie środowiska chorego
Rola rodziny w obliczu nieuleczalnej choroby
Funkcjonowanie rodziny w kryzysie
Ekspresja uczuć jako warunek dobrej jakości życia
Komunikacja lekarz – pacjent – rodzina
Priorytety w komunikacji
 
Rozdział 8. Konsultacja telefoniczna – Sławomir Chlabicz
Zasady udzielania porady telefonicznej
Otoczenie
Schemat rozmowy telefonicznej
Elementy komunikowania, na które należy szczególnie zwrócić uwagę podczas porady telefonicznej
 
Rozdział 9 Pacjenci korzystający z internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych – Sławomir Chlabicz
Możliwości postępowania w takich sytuacjach (Ahluwalia et al. 2010)
 
Rozdział 10. Nauczanie i uczenie się poprzez odgrywanie ról – Ludmiła Marcinowicz
Nauczanie problemowe
Odgrywanie ról
Symulowany pacjent
Wykorzystanie nagrań wideo
Ocena konsultacji lekarskiej
Korzyści i trudności
Wirtualny pacjent
 
Aneks
Przewodnik obserwacji konsultacji lekarskiej według metody Calgary-Cambridge
 
Skorowidz
 
 

Polecamy

Tab1

    Inni Klienci oglądali również

    27,16 zł 39,99 zł
    Do koszyka

    Nie ma się czego bać

    Rozmowy ze starymi ludźmi są fascynujące. Ponieważ starzy ludzie są szczerzy - uważa Justyna Dąbrowska. Niczego nie rozgrywają, walą prosto z mostu. A ja pytam o sprawy fundamentalne. O miłość, nadzieję, wiarę, sens życia. O to co jest warte starania, ...
    75,65 zł 89,00 zł
    Do koszyka

    Psychologia rodziny

    Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione – dobre lub złe – wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji...
    9,06 zł 12,99 zł
    Do koszyka

    The Hive Ul Wysportowana pszczółka Książka z naklejkami i nie tylko

    The Hive. Ul - ulubiona bajka z telewizora!Bzyczek trenuje biegi przed Dniem Sportu. Czy przeziębienie przeszkodzi mu w wyścigu?Pobaw się z Bzyczkiem, Barnabim i ich przyjaciółmi. Rozwiązuj zagadki, łamigłówki, łącz elementy, ...
    41,41 zł 44,00 zł
    Do koszyka

    WHIPLASH Metoda badania i terapii ukierunkowana na pacjenta

    Nowatorska publikacja, dzięki której leczenie pacjentów z objawami powstałymi na skutek urazu odgięciowego kręgosłupa szyjnego stanie się skuteczniejsze!„Książka niniejsza stanowi najbardziej aktualne kompendium wiedzy dotyczą...
    31,41 zł 34,90 zł
    Do koszyka

    Sulejman II Wspaniały i jego czasy

    Osmański padyszch Sulejman II (1520-1566)był jednym z najwybitniejszych władców ery nowożytnej. Jego panowanie odcisnęło piętno na olbrzymim terytorium Europy i Azji, ponieważ za sprawą wielu zwycięskich kampanii wojennych, był on władcą imperiu...
    25,68 zł 37,90 zł
    Do koszyka

    Każdy jej strach

    Kate przeprowadza się na pół roku do Bostonu – zamieniła się na mieszkania ze swoim kuzynem Corbinem. On służbowo przenosi się do Anglii, ona w Stanach ma ukończyć kurs grafiki komputerowej, a przede wszystkim dojść do siebie Od dzieciństwa walczy z...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.