• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. Praktyka lekarza rodzinnego (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Ludmiła Marcinowicz, Sławomir Chlabicz

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
69,00 zł
41,40 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 27,60 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. Praktyka lekarza rodzinnego

Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega praca lekarza skoncentrowanego na pacjencie. W publikacji opisano m.in. modele konsultacji lekarskiej, przebieg wizyty lekarskiej, komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych i gdy występują u niego niewyjaśnione objawy (ang. MUS – medically unexplained syndroms), dziecko jako pacjent (rozmowa, budowanie zaufania, problem dziecka pokrzywdzonego) oraz zasady przekazywania informacji w stanach nagłych i zagrożeniach życia. Dobra relacja z pacjentem umożliwia postawienie trafnej diagnozy i zrozumienie przez pacjenta wyjaśnień lekarza. Książka jest doskonałym uzupełnieniem obowiązkowych szkoleń dla pracowników służby zdrowia dotyczących pracy z pacjentem trudnym i rozwiązywania konfliktów w relacji lekarz–pacjent.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Medycyna rodzinna
  • Redakcja: Ludmiła Marcinowicz, Sławomir Chlabicz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-4822-3
  • ISBN druku: 978-83-200-4718-9
  • Liczba stron: 188
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Autorzy II
Przedmowa V

Rozdział 1. Istota pracy lekarza rodzinnego - Sławomir Chlabicz    1
Umiejętność komunikowania się z pacjentem  3
Wiedza i umiejętności kliniczne    3

Rozdział 2. Konsultacja lekarska - Alicja Małgorzata Ołtarzewska    7
	Konsultacja lekarska – wyjaśnienie terminu  7
	Powody zgłaszania się pacjenta do lekarza rodzinnego  8
	Cele konsultacji lekarskiej    11
	Etapy konsultacji lekarskiej w gabinecie lekarza rodzinnego  14
		Moment wejścia pacjenta do gabinetu  14
		Przerwa między wizytami pacjentów  15
		Nawiązanie kontaktu z pacjentem    15
		Ustalenie przyczyny/przyczyn przybycia pacjenta  16
		Wywiad lekarski    20
		Zapisywanie danych w dokumentacji  24
		Badanie fizykalne    24
		Diagnoza i budowanie planu postępowania z pacjentem  25
		Udzielanie informacji pacjentowi    28
		Zamknięcie konsultacji    29

Rozdział 3. Rozmowa z pacjentem - Ludmiła Marcinowicz    31
	Przywitanie lekarza z pacjentem    32
	Zadawanie pytań pacjentowi    33
	Umiejętność słuchania    36
	Empatia      39
	Informowanie pacjenta    39
	Włączenie pacjenta do planu postępowania  41
	Zadawanie pytań przez pacjenta    42
	Wykorzystanie poczucia humoru    43
	Komunikowanie niewerbalne    44
	Efektywne wykorzystywanie ciszy    46
	Zakłócenia rozmowy    47
	Obawy i oczekiwania pacjentów    48
	Budowanie zaufania    49
	Wiedza zdrowotna pacjenta    50
	Zakończenie rozmowy    50

Rozdział 4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych - Anna Ratajska      53
	Wprowadzenie    53
	Sytuacja trudna    54
	Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta  55
	Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?  59
	Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza  61
		Presja czasu    61
		Pacjent niezadowolony    62
		Pacjent agresywny, gwałtowny    63
		Postępowanie w sytuacjach konfliktowych  68
		Umiejętność asertywnej odmowy    69
		Pacjent, który nie chce opuścić gabinetu  72

Rozdział 5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami - Sławomir Czachowski    77
	Zaburzenia psychosomatyczne w podstawowej opiece zdrowotnej – wyjaśnienie pojęć    77
	Pacjenci z MUS u lekarza rodzinnego    80
	Wpływ i konsekwencje MUS na relacje lekarz – pacjent  80
	Przebieg konsultacji pacjenta z MUS    82
	Strategie postępowania lekarza rodzinnego  85

Rozdział 6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego - Dorota Emilia Bielska    91
	Prowadzenie rozmowy i zbieranie wywiadu  91
		Przywitanie i budowanie zaufania w kontakcie z dzieckiem  91
		Otoczenie    92
	Umiejętność rozmowy z dzieckiem i rodzicami  93
		Wstępny wywiad pediatryczny    94
		Zaangażowanie w rozmowę dziecka nieśmiałego, zbuntowanego, nadmiernie aktywnego  97
		Rozmowa z nastolatkami    100
		Budowanie dobrych relacji między lekarzem a młodym człowiekiem   101
	Wizyta patronażowa    105
		Sygnały przekazywane przez noworodka  109
		Znaczenie wizyty domowej w opiece nad dzieckiem  110
	Problem dziecka krzywdzonego    112

Rozdział 7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną - Aneta Domalewska    117
	Stan psychiczny człowieka w odpowiedzi na etapy nieuleczalnej choroby  117
	Wyobrażenie o chorobie    120
	Jakość życia, w tym uwarunkowana stanem zdrowia  121
	Rozpoznanie środowiska chorego    125
	Rola rodziny w obliczu nieuleczalnej choroby  127
	Funkcjonowanie rodziny w kryzysie    128
	Ekspresja uczuć jako warunek dobrej jakości życia  133
	Komunikacja lekarz – pacjent – rodzina   135
	Priorytety w komunikacji    136

Rozdział 8. Konsultacja telefoniczna - Sławomir Chlabicz    143
	Zasady udzielania porady telefonicznej   145
		Otoczenie    145
		Schemat rozmowy telefonicznej    146
		Elementy komunikowania, na które należy szczególnie
		zwrócić uwagę podczas porady telefonicznej  147

Rozdział 9. Pacjenci korzystający z Internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - Sławomir Chlabicz    149
	Możliwości postępowania    151

Rozdział 10. Nauczanie i uczenie się poprzez odgrywanie ról - Ludmiła Marcinowicz    153
	Nauczanie problemowe    154
	Odgrywanie ról    156
	Symulowany pacjent    157
	Wykorzystanie nagrań wideo    158
	Ocena konsultacji lekarskiej    160
	Korzyści i trudności    161
	Wirtualny pacjent    162

Aneks 165
Przewodnik obserwacji konsultacji lekarskiej według metody Calgary-Cambridge    165

Skorowidz      173

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Korekta dokumentacji ZUS i jej wpływ na rozliczenia płacowe

Publikacja omawia zasady korekty dokumentacji ZUS ze szczególnym uwzględnieniem nowych druków, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Szczegółowo i przystępnie przedstawione zostały w niej w zasady przeprowadzania korekty bł...
65,40 zł 109,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie każda...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Przenicowana rzeczywistość. Świat konsumpcji a etyka Immanuela Kanta

W polskiej literaturze naukowej na temat konsumpcji nie mamy zbyt wielu prac napisanych z perspektywy filozoficznej i etycznej. Praca sytuuje zjawisko konsumpcji w kontekście jednej z najgłębszych koncepcji etycznych wszech czasów – etyce ...
26,64 zł 29,60 zł
Do koszyka

Roar

1. tom cyklu ŁOWCY BURZ Aurora, jako jedyna dziedziczka królewskiego rodu Stormlingów, od dziecka jest przygotowywana do roli potężnej królowej. Inteligentna, odważna i uczciwa, nie ma jednak w sobie magii niezbędnej, by chronić kr...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Praktyki personalne w organizacji a poziom zaangażowania organizacyjnego, na przykładzie przedsiębiorstwa z branży kolejowej

Złożoność i dynamika współczesnej rzeczywistości implikują wyłanianie się nowego paradygmatu społeczno-kulturowego, a w istocie – nowych paradygmatów zarządzania organizacjami. Podstawą, na której się one opierają jest wiedza...
10,71 zł 11,90 zł
Do koszyka

(Nie)święci

(Nie)święci to wciągająca komedia, w której żart przeplata się z aforyzmem, sacrum z profanum, przeszłość z teraźniejszością. Przekonaj się, co mogłoby się stać, gdybyś przypadkiem spotkał świętego! Była sobie kawiarnia. Sara (feministka), Tomas...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.