0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Internet a konkurencyjność banków w Polsce (wyd. II). Rozdział 1. Podstawy konkurencyjności banku komercyjnego w kontekście formowania się gospodarki sieciowej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2007

  • Autor: Michał Kisiel

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 5,96 zł
5,36 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Internet a konkurencyjność banków w Polsce (wyd. II). Rozdział 1. Podstawy konkurencyjności banku komercyjnego w kontekście formowania się gospodarki sieciowej

Celem niniejszej książki jest nie tylko wskazanie możliwości wykorzystania Internetu w kształtowaniu konkurencyjności współczesnego banku w Polsce (głównie w obszarze bankowości detalicznej), ale przede wszystkim dobitne podkreślenie, iż sieć ma dla bankowości znaczenie pierwszoplanowe. Pa­trząc na Internet jak na „ogólnoświatową plątaninę kabli” traci się z oczu fakt, że globalna sieć już dawno stała się czymś więcej niż kolejną technolo­gią - stała się środowiskiem, do którego powoli, lecz nieuchronnie, przenosi się coraz większa część ludzkiej aktywności. Podjęty temat wydaje się i fra­pujący i przyszłościowy. Pozycja ta stanowi jedno z pierwszych w Polsce pionierskich kompleksowych opracowań dotyczących bankowości interneto­wej [...] jest dowodem odwagi jej Autora, który podjął problem nie uboczny, marginalny, przyczynkarski lecz pierwszorzędny w piśmiennictwie polskim i zagranicznym oraz publicystyce przełomu minionego i obecnego stulecia [...]. Analizuje z różnych punktów widzenia problematykę wykorzystania Inter­netu jako czynnika wpływającego na konkurencyjność banków komercyjnych w Polsce [...], fenomen znajdujący się nie tylko w Polsce in stotu nascen­di. Autor umiejętnie łączy rozważania teoretyczne z analizą empiryczną, wywody o charakterze akademickim ze spostrzeżeniami o wymiarze praktycz­no-aplikacyjnym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Hobby, czas wolny
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-142-9
  • EAN: 9788375560435
  • Liczba stron: 88
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Rozdział l
Podstawy konkurencyjności banku komercyjnego w kontekście formowania
się gospodarki sieciowej 11
1.1. Istota i przesłanki konkurencyjności banku komercyjnego w obszarze
bankowości detalicznej 11
1.1.1. Ogólna charakterystyka konkurencji na rynku usług bankowych 12
1.1.2. Pojęcie konkurencyjności i strategii konkurencyjnej 15
1.1.3. Model makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego banku 20
1.1.4. Istota i specyfika bankowości detalicznej 23
1.1.5. Podstawowe determinanty zmian w bankowości detalicznej 28
1.1.6. Źródła przewagi konkurencyjnej banku na rynku bankowości
detalicznej 31
1.2. Internet - geneza, właściwości, kierunki rozwoju 38
1.2.1. Geneza i rozwój Internetu 40
1.2.2. Główne właściwości Internetu 43
1.2.3. Przyszłość Internetu - podstawowe trendy 46
1.3. Internet jako czynnik zmiany w makrootoczeniu i otoczeniu
konkurencyjnym - kształotowanie się gospodarki sieciowej i społeczeństwa
informacyjnego 56
1.3.1. Gospodarka sieciowa i społeczeństwo informacyjne - charakterystyka
pojęć 57
1.3.2. Gospodarka sieciowa - wpływ Internetu na funkcjonowanie rynku
i procesy konkurencji 60
1.3.3. Wpływ Internetu na makrootoczenie - wybrane kierunki 67
1.3.4. Rola i funkcje banków w gospodarce sieciowej - próba identyfikacji
podstawowych wyzwań 69

Rozdział 2
Orientacja internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjności banku 79
2.1. Bankowość internetowa - charakterystyka, stan rozwoju w Polsce 79
2.1.1. Bankowość internetowa - definicja pojęcia, etapy rozwoju 80
2.1.2. Rozwój bankowości internetowej w Polsce - próba oceny 85
2.1.3. Modele umiejscowienia bankowości internetowej w działalności
banku komercyjnego 93
2.1.4. Główne kierunki rozwoju bankowości internetowej na świecie 97
2.2. Modele wykorzystania Internetu w działalności rynkowej banku
i ich wpływ na konkurencyjność 114
2.2.1. Wykorzystanie Internetu jako narzędzia komunikacji z rynkiem 116
2.2.2. Internet jako kanał dystrybucji - bankowość internetowa 120
2.2.3. Bank wirtualny - Internet jako tworzywo organizacji 130
2.3. Orientacja internetowa jako strategiczna odpowiedź banku na wyzwania
gospodarki sieciowej 133
2.3.1. Orientacja internetowa - prezentacja koncepcji, etapy implementacji
do praktyki 135
2.3.2. Strategie konkurencyjne oparte na orientacji internetowej -
modele 138
2.3.3. Wdrożenie orientacji internetowej do praktyki bankowej - rola
otoczenia zewnętrznego 147

Rozdział 3
Zewnętrzene uwarunkowania implementacji orientacji internetowej w Polsce
- szansę i zagrożenia 149
3.1. Otoczenie ekonomiczne 149
3.1.1. Potencjał detalicznego rynku bankowego w Polsce 150
3.1.2. Zmiany popytu na detalicznym rynku bankowym w Polsce 154
3.1.3. Stan i perspektywy rozwoju gospodarki sieciowej w Polsce 158
3.1.4. Otoczenie ekonomiczne a orientacja internetowa banku - szansę
i zagrożenia. Podsumowanie 163
3.2. Otoczenie prawno-regulacyjne 167
3.2.1. Prawne regulacje uwierzytelniania i składania oświadczeń woli
w środowisku elektronicznym 168
3.2.2. Regulacje świadczenia usług bankowych w środowisku
elektronicznym 172
3.2.3. Pieniądz elektroniczny w polskim prawie 176
3.2.4. Regulacje nadzoru bankowego a bankowość internetowa 179
3.2.5. Pozostałe regulacje prawne - transgraniczne świadczenie
internetowych usług bankowych, outsourcing 181
3.2.6. Regulacje prawne a orientacja internetowa w działalności banku
- szansę i zagrożenia. Podsumowanie 184
3.3. Środowisko techniczno-technologiczne 187
3.3.1. Infrastruktura Internetu w Polsce i jej dostępność 187
3.3.2. Bezpieczeństwo komunikacji w Internecie - technologie
i zagrożenia 196
3.3.3. Infrastruktura i technologie w rozliczeniach bezgotówkowych
jako czynnik wspierający rozwój bankowości internetowej 204
3.3.4. Otoczenie techniczno-technologiczne a orientacja internetowa banku
- szansę i zagrożenia. Podsumowanie 210
3.4. Uwarunkowania psychospołeczne 213
3.4.1. Bankowość internetowa jako innowacja - model teoretyczny 214
3.4.2. Społeczna percepcja bankowości internetowej w świetle wyników
badań w Polsce i za granicą 219
3.4.3. Użytkownicy Internetu i bankowości internetowej w Polsce - profil
demograficzny i psychospołeczny w kontekście procesu akceptacji
innowacji 226
3.4.4. Wirtualne społeczności i ich wykorzystanie w działalności rynkowej
banków 234
3.4.5. Otoczenie psychospołeczne a orientacja internetowa banku - szansę
i zagrożenia. Podsumowanie 236
3.5. Otoczenie konkurencyjne 240
3.5.1. Sektor banków komercyjnych w Polsce - zakres pojęcia, struktura 241
3.5.2. Czynniki kształtujące natężenie konkurencji na rynku detalicznych
usług bankowych w Polsce w kontekście rozwoju gospodarki
sieciowej 245
3.5.3. Działanie sił konkurencji a orientacja internetowa banku.
Podsumowanie 265
Zakończenie 269
Bibliografia 273

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
14,39 zł 15,99 zł
Do koszyka

Pragnienie miłości

Namiętnością Angeliki jest praca. Nie interesują jej przelotne romanse, a na budowanie związku nie ma czasu ani ochoty. Jedyny mężczyzna, któremu zaufała, dotkliwie ją zranił. Aby odpocząć i odzyskać wewnętrzny spokój, wyjeżdża na wieś. U...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Terapia - kultura - życie

Współczesne nurty myślowe koncentrują się na rozważaniach w zakresie możliwości wykorzystania analizy, syntezy oraz bogactwa praktyki pedagogiczno-terapeutycznej w obszarze doskonalenia modelu skutecznego postępowania specjalizująco-pedagogiczno...
17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Bogacz

Najważniejszy człowiek w wiosce Marsilly to Victor Lecoin. Bo jest bogaty, ma hodowlę małży i ostryg. Z żoną, miejscową nauczycielką, łączy go jedynie siła przyzwyczajenia. Ma inne kobiety na zawołanie - na pięterku pobliskiej knajpy. Cierpi tylk...
45,45 zł 50,50 zł
Do koszyka

Modelowanie preferencji a ryzyko '12. SE 97

Niniejsza pozycja to kolejny tom prac naukowych związanych z optymalizacją decyzji, zatytułowanych Modelowanie Preferencji a Ryzyko. Monografia powstała na bazie prac zgłoszonych na konferencje naukową MPaR'12, która odbyła się w Ustroniu. Celem...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!