Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
Wstęp 7 Rozdział 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w gospodarce globalnej w uwarunkowaniach cyfrowej transformacji 11 1.1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa – formy i fazy procesu internacjonalizacji – oraz jego związki z globalizacją i liberalizacją gospodarki 11 1.2. Czynniki ograniczające internacjonalizację przedsiębiorstw w obecnych realiach gospodarczych 15 1.3. Internacjonalizacja a czynniki współtworzące obraz współczesnej gospodarki światowej 19 1.4. Internacjonalizacja w warunkach gospodarki cyfrowej 23 Rozdział 2. Istota i czynniki wpływające na procesy innowacyjne oraz ich związek z internacjonalizacją przedsiębiorstwa 29 2.1. Definicja i koncepcja innowacji 29 2.2. Analiza poziomu innowacyjności Polski i innych krajów UE 32 2.3. Czynniki wpływające na innowacyjność przedsiębiorstwa 39 2.3.1. Zewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność 40 2.3.2. Wewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność 45 2.4. Wspieranie transferu wiedzy, innowacja a internacjonalizacja 48 2.5. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstwa 54 2.6. Analiza zależności między internacjonalizacją przedsiębiorstwa a innowacjami 56 Rozdział 3. Determinanty procesów internacjonalizacji gospodarki Polski 61 3.1. Geograficzne determinanty lokalizacji Polski a procesy innowacyjne w gospodarce 61 3.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w Polsce a eksport innowacji 63 3.3. Determinanty regulacyjne wpływające na proces internacjonalizacji polskiej gospodarki 67 Rozdział 4. Wskaźniki internacjonalizacji a skala innowacji w krajach UE w świetle badań statystycznych 71 4.1. Wskaźniki internacjonalizacji a percepcja sukcesu innowacji 71 4.2. Korelacje na poziomie pierwszym między internacjonalizacją a innowacjami 80 4.3. Korelacja na poziomie drugim między internacjonalizacją a innowacjami 83 4.4. Korelacja na poziomie trzecim między internacjonalizacją a innowacjami 87 4.5. Wyniki badań statystycznych 92 Podsumowanie 95 Bibliografia 97 Załączniki 103 Notka biograficzna 125