0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Joanna Wiśniewska, Krzysztof Janasz

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 53,00 zł
47,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami

W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez jakość, w której powin­ni brać udział wszyscy członkowie organizacji, ponieważ tylko wtedy można kształtować jakość i kierować określone działania na osiągnięcie długofalo­wego sukcesu. Należy stwierdzić, że dla podmiotu gospodarującego strategiczne znaczenie mają procesy zarządzania jakością oraz zarządzania inno­wacjami, które są składowymi ogólnej (globalnej) strategii, obejmującej inne dziedziny jego działania.


Istotnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem są działania modyfikacyjne, których celem jest ciągłe usprawnianie jakości i wprowadzanie innowa­cji. Bardzo ważne staje się zrozumienie określonych współzależności i różnic występujących w procesie tych zmian, co wymaga podejścia integralne­go. Zapotrzebowaniu temu wychodzi naprzeciw recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod redakcją naukową dr hab. prof. US Joanny Wiśniewskiej i dr. hab. prof. US Krzysztofa Janasza. Stanowi ono wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-po­znawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokal­nym (regionalnym) i ogólnopolskim.


Myślą przewodnią monografii jest stwierdzenie, że ciągłe doskonalenie innowacyjności i jakość wdrażana we wszystkich obszarach funkcjonowania, pozwalają organizacjom na osiąganie szeregu strategicznych korzyści, przez co możliwe jest nie tylko tworzenie, ale i skuteczne utrzymywanie przewa­gi konkurencyjnej.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Borowieckiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Hobby, czas wolny
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-359-1
  • ISBN druku: 978-83-7556-554-6
  • EAN: 9788375565546
  • Liczba stron: 249
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

 

Wstęp 7

Rozdział 1
Innowacyjność i jakość - wyzwania współczesnych organizacji - Joanna Wiśniewska 13

1.1. Strategiczny wymiar innowacji i jakości w gospodarce Unii Europejskiej 13
1.2. Jakość i innowacje jako źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 20
1.3. Komplementarność jakości i innowacji w organizacji 26

Rozdział 2
Wiedza w procesie innowacyjnym organizacji - Władysław Janasz 35
2.1. Pojęcie wiedzy jako zasobu organizacji 35
2.2. Warunki rozwoju kreatywnej i innowacyjnej organizacji 43
2.3. Modele zarządzania wiedzą 46
2.4. Zdolność organizacji do tworzenia i absorpcji wiedzy 48
2.5. Restrukturyzacja kreatywna 50
2.6. Zarządzanie wiedzą w procesie innowacji 53

Rozdział 3
System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - Roman Tylżanowski 59
3.1. Istota transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 59
3.2. Stymulatory w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 65
3.3. Bariery w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 69

Rozdział 4
System zarządzania jakością w organizacji i jego certyfikacja - Marian Gołębiowski 75
4.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania jakością 75
4.2. System zarządzania jakością według ISO 9001:2008 82
4.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością 93

Rozdział 5
Podnoszenie poziomu innowacyjności organizacji za pomocą metod i zasad projakościowych - Katarzyna Kozioł-Nadolna 105

5.1. Kaizen jako filozofia ciągłego doskonalenia 105
5.2. Metody kształtowania jakości w przedsiębiorstwie 110
5.3. Wybrane zasady i systemy projakościowe 115

Rozdział 6
Zarządzanie projektem innowacyjnym i jakościowym w organizacji - Krzysztof Janasz 123
6.1. Charakterystyka zarządzania projektami innowacyjnymi 123
6.2. Etapy zarządzania projektami innowacyjnymi i jakościowymi 131
6.3. Standardowe metody oceny projektów w organizacji 134
6.4. Znaczenie (zapewnienie) jakości w zarządzaniu projektem innowacyjnym 141
6.5. Ryzyko w zarządzaniu projektami innowacyjnymi i jakościowymi 144

Rozdział 7
Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej w organizacji - Krzysztof Janasz 153
7.1. Koncepcja kapitału w finansowaniu innowacji 153
7.2. Uwarunkowania finansowania projektów innowacyjnych w organizacji 157
7.3. Formy i modele finansowania działalności innowacyjnej 162

Rozdział 8
Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach przemysłowych w województwie zachodniopomorskim - wybrane charakterystyki - Katarzyna Szopik-Depczyń­ska 171
8.1. Charakterystyka województwa 171
8.2. Podstawowe charakterystyki przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalność innowacyjną 173
8.3. Procesy kooperacji przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalności innowacyjną 179

Rozdział 9
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych - Anna Bielawa 185
9.1. Istota jakości w usługach 185
9.2. Jakość usług w sektorze turystycznym 188
9.3. Jakość usług w opiece zdrowotnej 193
9.4. Jakość usług w sektorze motoryzacyjnym 197

Rozdział 10
Standardy jakości w bankach - Katarzyna Szopik-Depczyńska 207
10.1. Specyfika usług bankowych 207
10.2. Znaczenie klienta a jakość usług bankowych 209
10.3. Standardy bezpośredniej obsługi klienta 218
10.4. Rola personelu w kreowaniu jakości 221
10.5. Modele zachowań w bankach 226

Bibliografia 233
Netografia 243
Spis tabel 245
Spis rysunków 247

 

Inni Klienci oglądali również

57,60 zł 64,00 zł
Do koszyka

Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i zarządzaniu

We współczesnych naukach ekonomicznych modele formalne stanowią w zasadzie podstawowe narzędzia badań naukowych. Ich wykorzystanie nie pozwala oczywiście na rozwiązanie wszystkich problemów z jakimi borykają się zarówno mikropodmio...
80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Innowacje w zarządzaniu. Nowe ujęcie

Książka zawiera:bogaty przegląd definicji i modeli innowacji zarządczych i sposoby ich pomiaru,pierwszy tak obszerny przegląd kierunków badań dotyczących management innovation prowadzonych na świecie i ich wyniki,wyniki własnyc...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Organizacja pracy i nowe zadania JST .Tarcza antykryzysowa.Samorząd i administracja

"W ramach tarczy antykryzysowej przewidziano zmiany ważne dla samorządów. Przepisy mówią m.in. o tym:• Co robić w sytuacji, gdy prezydent, burmistrz lub wójt będą niezdolni do pracy?• Jak mogą obradować o...
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

Dotacje samorządowe udzielane na realizację zadań przez organizacje pozarządowe

Publikacja stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasadach i trybie dotowania organizacji pozarządowych z zasobów finansowych budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Praca w przystępny sposób wyjaśnia problematykę prawa dotacyjne...
63,00 zł 70,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorczość i innowacje w edukacji, biznesie i samorządzie

Monografia przedstawia problematykę przedsiębiorczości i innowacji w aspekcie trzech sektorów gospodarki: biznesu, edukacji i samorządu. Stanowi interesujące ujęcie problemów ekonomii i zarządzania w perspektywie turbulentnych zmian otocz...
3,83 zł 4,26 zł
Do koszyka

Doskonalenie jakości w bankach. Rozdział 1. Jakość jako podstawa reorganizacji firmy

Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!