Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
W roku 1995 Clifford Stoll obserwując niezwykły wzrost popularności Internetu, wieszczył, że ludzkość wkrótce zatonie w śmietnisku informacji. Nikt nie przewidział tylko skali tego zjawiska. Dziś bowiem możemy mówić nie tylko o śmietnisku informacji, ale o śmietnisku komunikacji w ogóle.
Ta książka ma być „kołem ratunkowym”, a jednocześnie „kursem pływania” dla ludzi, którzy nie chcą utonąć w potopie internetowych treści, ale ujarzmić je i efektywnie wykorzystać. Jak rzekł Jacob Nielsen jedyną stałą cechą Internetu jest jego zmienność (dodajmy: zmienność treści, ale i formy). Dlatego efektywne korzystanie z jego zasobów zależy od znajomości źródeł i umiejętności strategicznego poruszania się w dynamicznej sieci informacji. Tę wiedzę dostarcza niniejsza publikacja.
(Maciej Dutko, Magdalena Karciarz)
O autorach 7 Wstęp 9 Część I (Maciej Dutko) 11 Rozdział 1. Wikipedia – zagłada autorytetów? 11 1.1. Informacja w serwisach społecznościowych 11 1.2. Spór o web 2.0 17 1.3. Główny oskarżony: Wikipedia i próby ekspiacji 20 Rozdział 2. O akredytację informacji 32 2.1. Dyktatura autorytetów – media monologu 32 2.2. Informacja w czasach potopu, czyli komu wierzyć? 34 2.3. Rekomendacja medialna vs konsumencka 40 2.4. Test na wiarygodność strony WWW 43 Rozdział 3. Informacja a prawo 48 3.1. Kiedy informacja jest utworem? 48 3.2. Prawa autora a dozwolony użytek 52 3.3. Oryginał, kompilacja, plagiat – śliska granica 53 3.4. Domena publiczna – bierzcie z tego wszyscy 55 3.5. Informacja bez kajdan: open access i spółka 56 Część II (Magdalena Karciarz) 60 Rozdział 4. Informacja – waluta XXI wieku 60 4.1. Jak rozmnaża się informacja? 60 4.2. E-źródła i ich typy 63 4.3. Dla Ciebie – informacja dedykowana 66 4.4. RSS – wiadomości z dostawą do domu 69 Rozdział 5. Google – wierzchołek góry lodowej 73 5.1. Wyszukiwarki 74 5.2. Katalogi internetowe 80 5.3. Portale i wortale 84 5.4. Encyklopedie i słowniki 86 5.5. Bazy danych 90 5.6. E-czasopisma 103 Rozdział 6. Strategie wyszukiwawcze 106 6.1. Ukryte możliwości Google’a 108 6.2. Wieża Babel informacji 113 6.3. Nie wiesz? Zapytaj bibliotekarza! 117 6.4. Infobrokering – informacja nie tylko dla biznesu 123 Zakończenie 125 Dodatek: E-źródła – przybornik 127 Warto poczytać 133 Skorowidz 134