• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Informacja środowiskowa oparta na ocenie cyklu życia w zarządzaniu produktami (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Poznań, 1, 2021

  • Autor: Joanna Witczak

  • Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
34,50 zł
31,05 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,45 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Informacja środowiskowa oparta na ocenie cyklu życia w zarządzaniu produktami

Monografia przedstawia nowe spojrzenie na jakość produktu, które dzięki uwzględnieniu myślenia kategoriami cyklu życia wychodzi poza dotychczasowe, techniczne rozumienie tego pojęcia. Pokazano możliwości wykorzystania informacji pozyskanych dzięki ocenie cyklu życia do komunikowania środowiskowej efektywności produktów, przez co opisano nowe podejście oraz zastosowanie środowiskowej oceny produktu, LCA (life cycle assessment). Celem podjętych działań jest ocena potencjału przekazywania komunikatów o efektywności środowiskowej produktów ich nabywcom i konsumentom. Jak dotąd nie zweryfikowano bowiem możliwości wykorzystania jednolitego systemu pozwalającego na przekazywanie takich informacji o różnych rodzajach produktów oferowanych na rynku. Brakuje opracowania zawierającego ocenę możliwości wykorzystania jednolitego systemu znakowania środowiskowego produktów. Obecnie istnieje prawie 500 różnego typu znaków środowiskowych informujących o różnych aspektach związanych ze środowiskiem. Są one wykorzystywane do znakowania różnego typu produktów, jednak najczęściej jeden znak może być wykorzystywany wyłącznie do oznaczania jednej konkretnej kategorii bądź znajduje zastosowanie w przypadku kilku wybranych. Aktualnie na rynku nie istnieje znak ekologiczny, który miałby zastosowanie dla wszystkich kategorii produktowych, co w połączeniu z mnogością oznaczeń powoduje, że społeczna znajomość znaków ekologicznych jest wciąż na niskim poziomie. Konsumenci mają problemy nie tylko z ich rozpoznawaniem, ale również z interpretacją przekazywanych przez nie treści. Skutkuje to brakiem zaufania do produktów ekologicznych, co znajduje odzwierciedlenie w ich raczej niskim popycie i udziale w rynku. Konieczne jest więc zwiększanie zaufania społecznego do znakowania ekologicznego produktów, które w przyszłości mogłoby przyczynić się do rozwoju rynku zrównoważonych dóbr i usług. Potrzebne jest również zwiększenie świadomości nabywców dotyczącej oceny produktów przez pryzmat ich oddziaływania na środowisko. W monografii przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego wśród konsumentów. Dotyczyło ono jednolitego systemu znakowania produktów etykietami środowiskowymi opartymi na wynikach analizy cyklu życia. Jego wyniki pokazują, że jest możliwe wykorzystanie tego kanału komunikacji do przekazywania informacji o efektywności środowiskowej produktów. Etykiety zawierające informacje środowiskowe pozwolą w przyszłości na oznaczenie w ten sam rozpoznawalny sposób różnego typu produktów dostępnych na rynku, a także na proste porównywanie efektywności środowiskowej w ramach jednej kategorii produktowej. Zaletą wykorzystania takiego systemu jest zniwelowanie szumu komunikacyjnego wynikającego z mnogości stosowanych obecnie deklaracji i znaków ekologicznych oraz przyczynienie się do zwiększenia świadomości i zainteresowania tematyką środowiskową przez szersze grono konsumentów. Znajdujące zastosowanie w odniesieniu do wszystkich produktów ujednolicone etykiety, zawierające informacje pozyskane z analizy cyklu życia produktu, mogłyby również w przyszłości uzupełnić bądź też całkowicie zastąpić obecnie wykorzystywane systemy ekologicznego znakowania produktów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8211-040-1
  • ISBN druku: 978-83-8211-018-0
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
1. Perspektywy rozwoju rynku produktów ekologicznych
1.1. Postrzeganie produktów ekologicznych przez konsumentów
1.2. Praktyki i inicjatywy kształtujące rynek produktów ekologicznych
1.3. Stan obecny oraz potencjał rozwoju rynku produktów ekologicznych
1.4. Istota i definiowanie rynku produktów ekologicznych
2. Rola i znaczenie informacji środowiskowej w komunikacji marketingowej
2.1. Istota i pojęcie komunikacji marketingowej
2.2. Reklama jako źródło informacji środowiskowej
2.3. Wybrane środowiskowe kampanie reklamowe
2.4. Postrzeganie informacji na temat oddziaływania produktów na środowisko
2.5. Etykieta jako główne źródło informacji środowiskowej o produkcie
3. Myślenie kategoriami cyklu życia w kształtowaniu jakości produktów
3.1. Kształtowanie efektywności środowiskowej produktów
3.2. Jakość jako determinanta postrzegania produktów
3.3. Jakość produktu w myśleniu kategoriami środowiskowej oceny cyklu życia
4. Wpływ etykiet środowiskowych opartych na ocenie cyklu życia na postrzeganie produktów
4.1. Wykorzystywanie wyników badań LCA w komunikacji środowiskowej
4.2. Metodyka badania własnego dotyczącego etykiet środowiskowych
4.3. Etykiety środowiskowe oparte na ocenie cyklu życia produktu i ich postrzeganie
4.4. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na opakowaniu płynu do prania na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
4.5. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na opakowaniu mięsa do prania na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
4.6. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na telewizorze na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
4.7. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na T-shircie na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
5. Znaczenie informacji środowiskowej w budowaniu konkurencyjności
5.1. Zrównoważona marka jako czynnik przewagi konkurencyjnej
5.2. Cele przedsiębiorstwa w kontekście zrównoważonego rozwoju
5.3. Wyzwania i perspektywy rozwoju marketingowej komunikacji środowiskowej

99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Dostęp do informacji publicznej w praktyce jednostek samorządu terytorialnego

W książce wyczerpująco opisano zagadnienia związane z udostępnieniem informacji publicznej na wniosek. Autorki przybliżyły takie zagadnienia jak: katalog podmiotów uprawnionych i zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej, zasady udost...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Styl cyklu opowiadań Na skalnym Podhalu Kazimierza Tetmajera

Z przedstawionego stanu badań wynika, że zainteresowanie stroną językową Tetmajerowskiego cyklu przyniosło skromny jak dotąd rezultat i że uwagę badaczy przykuwała niemal wyłącznie kwestia obecności gwary w utworach cyklu. Brak całościowego opracowania...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Standardy organizacyjne a rozwój obszarów wiejskich w kontekście zarządzania informacją i wiedzą

Monografia jest rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie wojew&oacu...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

WPŁYW REGULACJI UNIJNYCH NA FUNKCJONOWANIE POLSKIEGO RYNKU MOTORYZACYJNEGO Ocena skutków ekonomicznych i organizacyjnych zmian w skali mikro, makro. - Podsumowanie i wnioski z bibliografią

W dzisiejszej rzeczywistości rynkowej nikt nie ma już wątpliwości, ze sektor motoryzacyjny zaliczany jest do głównych działów unijnej gospodarki. Wartym podkreślenia jest fakt, że jeszcze na początku XXI wieku przemysł motoryzacyjny był p...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Odcienie bezpieczeństwa. Obszary badań, kierunki rozwoju - Zarys metodyki badań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy na przykładzie analizy wypadków przy pracy i oceny ryzyka zawodowego

Ogromna dynamika przemian, jako cecha charakterystyczna rozwoju współczesnych społeczeństw, obejmuje wszystkie sfery życia człowieka. Świat współczesny, w którym żyjemy, ulega tak dynamicznym przemianom, iż nie jesteśmy wstanie za ...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Edukacja i zdrowie w dobie globalizacji - EDUKACJA W KONTEKŚCIE ŻYCIA, ZDROWIA I GLOBALIZACJI

Skutki globalizacji noszą znamiona przełomu cywilizacyjnego, przenikając do wszystkich sfer aktywności współczesnego człowieka. Uwzględnianie kontekstu tego faktu w analizach procesów edukacji stało się więc nie tylko potrzebne, ale jest ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.