0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Ile gramatyki?

(eBook)

Wybieramy podręcznik do nauki języka niemieckiego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Katarzyna Malesa

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ile gramatyki?

Książka dotyczy miejsca i roli gramatyki w nauczaniu języków obcych (tu: języka niemieckiego). Autorka podejmuje w niej trudne zagadnienie, które dotyczy relacji występującej pomiędzy proponowanymi w procesie dydaktycznym materiałami glottodydaktycznymi i rozwijaniem autonomizacji ucznia, przy czym punkt wyjścia dla tych rozważań stanowi pomiar progresji materiału gramatycznego.

W książce przenalizowana została istotna rola nauczyciela oraz zakresy jego aktywności, które warunkują przygotowanie ucznia do samodzielnego uczenia się, co ma wpływ na relację pomiędzy nauczaniem gramatyki i rozwijaniem samodzielności uczenia się oraz związanej z tym samooceny ucznia. Porównano 3 podręczniki do nauki języka niemieckiego, dokonano analizy ćwiczeń w celu zbadania ich otwartości.

Celem pracy jest również rozpoznanie stosowanych przez uczniów gimnazjum i liceum strategii uczenia się materiału gramatycznego i dokonywanych przez nich wyborów podręcznika. Autorka pisze o wykorzystaniu nowych technologii w aktywizowaniu ucznia, rozwijaniu jego samodzielności uczeniowej, co może być z powodzeniem wykorzystywane w opracowywaniu propozycji dydaktycznych dla praktyki kształcenia językowego.

  • Kategorie:
    1. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język niemiecki
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-1234-9
  • ISBN druku: 978-83-235-0498-6
  • Liczba stron: 186
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9

1. Pojęcie i definicja progresji materiału gramatycznego   12

2. Gramatyka i progresja materiału gramatycznego w ujęciu różnych metod nauczania – rys historyczny   18

2.1 Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa   18
2.2 Metoda bezpośrednia   19
2.3 Metoda audiolingwalna   20
2.4 Metoda kognitywna   21
2.5 Metody alternatywne   21
2.6 Podejście komunikacyjne   23
2.7 Podejście integracyjno-selektywne   24

3. Podejście autonomizujące  25

3.1 Pojęcie osobistej kompetencji komunikacyjnej i uczeniowej   26
3.2 Strategie kompensacyjne   27
3.3 Strategie uczeniowe   28
3.4 Role nauczyciela i ucznia w podejściu autonomizującym   36
3.5 Nauczanie gramatyki a kształtowanie postaw autonomicznych   39
3.6 Rola samooceny ucznia w podejściu autonomizującym   40

4. Rola podręcznika w nauczaniu języka obcego   43

4.1 Rola podręcznika w podejściu autonomizującym   44
4.2 Materiał gramatyczny w podręczniku – sposób prezentacji i typy ćwiczeń   45
4.3 Rola podręcznika w kształtowaniu postaw autonomicznych uczniów   47

5. Metody badawcze   54

5.1 Hipotezy i narzędzia badawcze   54
5.2 Narzędzia badawcze i metoda pomiaru   55
5.3 Podobieństwa i różnice w układzie materiału gramatycznego w badanych podręcznikach   65

6. Kryteria pomiaru progresji materiału gramatycznego w podręcznikach do nauki języka niemieckiego   71

6.1 Rzeczowniki   71
6.2 Czasowniki   77
6.3 Przymiotniki   82
6.4 Liczebniki   83
6.5 Zestawienie kryteriów   84

7. Pomiar progresji materiału gramatycznego na przykładzie trzech podręczników do nauki języka niemieckiego   86

7.1 Progresja materiału gramatycznego w kategorii RZECZOWNIKI w podręczniku Themen neu   87
7.2 Progresja materiału gramatycznego w kategorii RZECZOWNIKI w podręczniku Delfin   89
7.3 Progresja materiału gramatycznego w kategorii RZECZOWNIKI w podręczniku Sowieso   90
7.4 Porównanie progresji materiału gramatycznego w kategorii RZECZOWNIKI – w podręcznikach: Themen neu, Delfin i Sowieso   92
7.5 Progresja materiału gramatycznego w kategorii CZASOWNIKI w podręczniku Themen neu   94
7.6 Progresja materiału gramatycznego w kategorii CZASOWNIKI w podręczniku Delfin   96
7.7 Progresja materiału gramatycznego w kategorii CZASOWNIKI w podręczniku Sowieso   98
7.8 Porównanie progresji materiału gramatycznego w kategorii CZASOWNIKI w podręcznikach: Themen neu, Delfin i Sowieso   99
7.9 Progresja materiału gramatycznego w kategorii PRZYMIOTNIKI w podręczniku Themen neu   101
7.10 Progresja materiału gramatycznego w kategorii PRZYMIOTNIKI w podręczniku Delfin   102
7.11 Progresja materiału gramatycznego w kategorii PRZYMIOTNIKI w podręczniku Sowieso   103
7.12 Porównanie progresji materiału gramatycznego w kategorii PRZYMIOTNIKI w podręcznikach: Themen neu, Delfin i Sowieso   105
7.13 Progresja materiału gramatycznego w kategorii LICZEBNIKI w podręczniku Themen neu   106
7.14 Progresja materiału gramatycznego w kategorii LICZEBNIKI w podręczniku Delfin   107
7.15 Progresja materiału gramatycznego w kategorii LICZEBNIKI w podręczniku Sowieso   108
7.16 Porównanie progresji materiału gramatycznego w kategorii LICZEBNIKI w podręcznikach: Themen neu, Delfin i Sowieso   109
7.17 Progresja materiału gramatycznego w podręczniku Themen neu – podsumowanie   110
7.18 Progresja materiału gramatycznego w podręczniku Delfin – podsumowanie   112
7.19 Progresja materiału gramatycznego w podręczniku Sowieso – podsumowanie   114
7.20 Progresja materiału gramatycznego w podręcznikach Themen neu, Delfin i Sowieso – podsumowanie – wykres słupkowy   116
7.21 Progresja materiału gramatycznego w podręcznikach Themen neu, Delfin i Sowieso – podsumowanie – wykres liniowy   117
7.22 Podsumowanie pomiaru progresji   119

8. Stopień sterowania ćwiczeń gramatycznych zawartych w podręczniku i ich znaczenie w podejściu autonomizującym   123

8.1 Stopień sterowania ćwiczeń gramatycznych w podręczniku Themen neu   126
8.2 Stopień sterowania ćwiczeń gramatycznych w podręczniku Delfin   132
8.3 Stopień sterowania ćwiczeń gramatycznych w podręczniku Sowieso   138

9. Organizacja procesu uczenia się – wyniki przeprowadzonej ankiety i ich analiza  144

9.1 Motywacja uczniów: pytanie 1 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   146
9.2 Kolejność uczenia się materiału gramatycznego: pytanie 2 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   147
9.3 Samokontrola w uczeniu się: pytanie 3 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   148
9.4 Stosowanie strategii w wyjaśnianiu niezrozumiałych zagadnień: pytanie 4 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   149
9.5 Stosowanie strategii wybiórczej uwagi: pytanie 5 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   150
9.6 Stosowanie poszczególnych kognitywnych strategii uczeniowych: pytanie 6 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   150
9.7 Monitorowanie wypowiedzi i samoocena: pytanie 7 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   152
9.8 Poprawianie popełnionych błędów: pytanie 8 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   152
9.9 Planowanie wypowiedzi: pytanie 9 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   153
9.10 Organizacja czasu i miejsca uczenia się języka niemieckiego: pytanie 10 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   154
9.11 Ilość jednostek podręcznika: pytanie 11 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   155
9.12 Powtórzenie materiałuw podręczniku: pytanie 12 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   156
9.13 Informacje o strategiach w podręczniku: pytanie 13 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   156
9.14 Zalety podręcznika: pytanie 14 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   157
9.15 Wady podręcznika: pytanie 15 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   158
9.16 Użyteczność podręcznika przy powtórzeniu materiału: pytanie 16 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   159
9.17 Wyjaśnianie gramatyki w podręczniku: pytanie 17 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   160
9.18 Gramatyka w podręczniku: pytanie 18 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   160
9.19 Nauka gramatyki: pytanie 19 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   161
9.20. Ćwiczenia gramatyczne: pytanie 20 – odpowiedzi uczniów i ich analiza   162

10. Wnioski z przeprowadzonych badań 163

10.1 Znaczenie pomiaru progresji materiału gramatycznego dla kształtowania postawy autonomicznej ucznia   166
10.2 Podręcznik a motywacja ucznia w kontekście autonomizacji   173
10.3 Relacja nauczyciel – uczeń w kontekście kształtowania postaw autonomicznych i realizacji materiału zawartego w podręczniku   173

11. Pomiar progresji materiału gramatycznego, kształtowanie postaw autonomicznych uczniów, e-learning – wzajemne powiązania i perspektywy badawcze   175

Zakończenie   178

Bibliografia   180

Inni Klienci oglądali również

20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Zarys gramatyki uogólnień na materiale aforyzmów (ujęcie polsko-rosyjskie)

Publikacja jest poświęcona opisowi najistotniejszych zagadnień dotyczących zdań ogólnych, omawianych na materiale aforyzmów. Analiza lingwistyczna miała na celu skatalogowanie polskich i rosyjskich wykładników generalizacji oraz pr...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Gramatyka opisowa języka łacińskiego

Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie kanonicznego podręcznika do gramatyki opisowej języka łacińskiego. Książka zapoznaje studentów między innymi z wiedzą dotyczącą istoty gramatyki opisowej łaciny, struktury łacińskiego systemu gramatyczn...
22,46 zł 24,95 zł
Do koszyka

Literatura w cieniu fabrycznych kominów / Literatur im Schatten der Fabrikschornsteine

Książka jest dwujęzyczną antologią kilkudziesięciu tekstów niemieckojęzycznych autorów z XIX i XX wieku, nieobecnych do tej pory w świadomości krytycznoliterackiej i czytelniczej, ale silnie zakorzenionych w łódzkiej tradycji. Reda...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Gramatyka języka angielskiego z praktycznymi przykładami

System gramatyczny języka angielskiego jest mało skomplikowany i dość regularny. Zawarte w książce objaśnienia zagadnień gramatycznych ograniczyliśmy do minimum i uzupełniliśmy je przejrzystymi tabelkami, które umożliwiają szybkie i łatwe zorien...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Angielski podstawy gramatyki

Angielski podstawy gramatyki jest podręcznikiem dla każdego, kto chce nauczyć się języka angielskiego. Przedstawia podstawy angielskiej gramatyki, uczy właściwego używania języka. Wszystkie rozdziały zawierają przykłady stosowania, danego zagadnienia, ...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Układ scalony Gramatyka faz i etykiet

Książka podejmuje zagadnienia gramatyki generatywnej określane współcześnie mianem „biolingwistyki”. Kluczowym elementem tego typu badań jest mechanizm syntaktyczny generujący struktury hierarchiczne charakteryzujące się dyskretną ni...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!