0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Fuzje uczelni

(eBook)

Czy w szaleństwie jest metoda?

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Łukasz Sułkowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 58,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

58,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Fuzje uczelni

Najnowsza książka prof. dr hab. Łukasza Sułkowskiego służy rozpoznaniu obszaru kształtowania się rynku uczelni i reformowania systemów nauki i szkolnictwa wyższego opartego na konsolidacjach. Obok doświadczeń międzynarodowych oraz analizy porównawczej fuzji uczelni, w publikacji zgłębiane są koncepcje, metody i przykłady zaczerpnięte z biznesu.
Książka prof. Łukasza Sułkowskiego jest niezwykle cenna i aktualna, ponieważ dzięki niej istnieje możliwość zmiany myślenia o przyszłości sektora uczelni wyższych. Ponadto jest niezwykłym osiągnięciem naukowym. Prof. Sułkowski to europejskiej klasy badacz szkolnictwa wyższego jako typu organizacji (najczęściej) publicznej, o ogromnym dorobku i doświadczeniu wyniesionym z badań sektora biznesowego. Autor trafia ze swoją wiedzą idealnie w taki moment historyczny – reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – w którym książka będzie budzić powszechne zainteresowanie. Jestem pełen podziwu wobec jej zakresu, sposobu wykorzystania materiału teoretycznego i zaplecza empirycznego, w tym własnych badań. Publikacja jest ogromnym krokiem naprzód wykonanym w ramach badań szkolnictwa wyższego jako ważnego segmentu stosowanych nauk. Prof. Sułkowski to chyba jedyna osoba w Polsce, która jest w stanie w nieszablonowy sposób połączyć doświadczenie wyniesione z badań organizacji biznesowych ze światową wiedzą płynącą z badań organizacji akademickich. Polska jest w książce najważniejszym punktem odniesienia, pomimo głębokiego osadzenia w literaturze światowej. I to jest jej największa zaleta. To pierwsza książka w ramach badań szkolnictwa wyższego (jako organizacji), która w momencie publikacji ma ogromny potencjał aplikacyjny.
Prof. dr hab. Marek Kwiek
Centrum Studiów nad Polityką Publiczną
Katedra UNESCO Badań Instytucjonalnych
i Polityki Szkolnictwa Wyższego UAM w Poznaniu

Książka jako nowatorskie dzieło dotyczące problematyki fuzji uczelni, oparte na wyjątkowo bogatej literaturze przedmiotu, w zdecydowanej większości anglojęzycznej, ma wysokie walory poznawcze i aplikacyjne. Powinna się stać obowiązkową lekturą osób zajmujących się badaniami nad szkolnictwem wyższym, decydentów kształtujących polityki publiczne w obszarze szkolnictwa wyższego, a także władz uczelni akademickich i zawodowych oraz wszystkich zainteresowanych problematyką fuzji instytucji akademickich.
Prof. dr hab. inż. Krzysztof Leja
Katedra Zarządzania, Wydział Zarządzania i Ekonomii,
Politechnika Gdańska

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-19745-2
  • ISBN druku: 978-83-01-19702-5
  • Liczba stron: 512
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                             9

Rozdział 1. Konsolidacje uczelni wyższych                              21
1.1. Znaczenie konsolidacji, fuzji i przejęć uczelni                      21
1.2. Przyczyny i efekty procesów konsolidacyjnych                     29
1.3. Wpływ konsolidacji na pozycje uczelni w rankingach                43
1.4. Rodzaje konsolidacji uczelni                                     53
1.5. Modele kooperacji i konsolidacji akademickiej                      61
1.6. Etapy fuzji uczelni                                              75
1.7. Bariery fuzji uczelni a sukces konsolidacji                          93
1.8. Podsumowanie – sukces i ryzyko konsolidacji                     105

Rozdział 2. Perspektywa międzynarodowa fuzji uczelni                    109
2.1. Świat pełen fuzji uczelni                                        109
2.2. USA                                                         117
2.3. Chiny                                                        121
2.4. Republika Południowej Afryki                                  132
2.5. Finlandia                                                     145
2.6. Szwecja                                                      153
2.7. Norwegia                                                     157
2.8. Francja                                                       161
2.9. Rumunia                                                     165
2.10. Analiza porównawcza fuzji                                    168

Rozdział 3. Zarządzanie procesem konsolidacji w uczelniach wyższych      173
3.1. Strategie konsolidacji                                           173
3.2. Due diligence uczelni                                            186
3.3. Fuzje a restrukturyzacja uczelni                                  196
3.4. Fuzja jako zarządzanie procesowe i projektowe                    208
3.5. Przywództwo akademickie w czasie fuzji                          221
3.6. Marka i marketing uczelni                                      231
3.7. Przedsiębiorczość akademicka w czasie fuzji                      245
3.8 Podsumowanie – zarządzanie fuzją drogą do sukcesu               253

Rozdział 4. Kulturowe uwarunkowania konsolidacji uczelni                 259
4.1. Kulturowe aspekty fuzji uczelni                                 259
4.2. Modele kultury w M&A                                        263
4.3. Typy kultur a procesy fuzji                                      268
4.4. Ewolucja i rewolucja w kulturach akademickich                    273
4.5. Kultura kontroli współczesnej uczelni                            276
4.6. Kontekst kulturowy fuzji uczelni                                280
4.7. Składniki kultur uczelni                                        284
4.8. Metody zmian kulturowych w procesach fuzji                     290
4.9. Tożsamość organizacyjna w procesie fuzji uczelni                  298
4.10. Fuzja jako integracja                                          302
4.11. Zmiany kultur uczelni publicznych                              306
4.12. Podsumowanie – wielość perspektyw zmiany kulturowej w konsolidacjach uczelni                                       313

Rozdział 5. Zarządzanie kapitałem ludzkim w procesach fuzji uczelni        319
5.1. Cele zarządzania ludźmi w uczelniach                            319
5.2. Obszary zarządzania kapitałem ludzkim w uczelniach              322
5.3. Strategia personalna w fuzjach uczelni                            335
5.4. Struktura realizacji funkcji kadrowej w fuzjach                     342
5.5. Rekrutacja i derekrutacja pracowników                           345
5.6. Motywowanie, ocena i rozwój kadr uczelni                        350
5.7. Kapitał ludzki w fuzjach uczelni publicznych                      355
5.8. Zarządzanie talentami w procesie fuzji                           359
5.9. Społeczno-psychologiczne aspekty fuzji                          364
5.10. Podsumowanie – fuzja jako restrukturyzacja zarządzania kapitałem ludzkim                                                     369

Rozdział 6. Procesy konsolidacji uczelni w Polsce                        371
6.1. Rozproszenie sektora szkolnictwa wyższego w Polsce              371
6.2. Przyczyny potencjalnych konsolidacji w Polsce                    377
6.3. Doświadczenia konsolidacyjne uczelni publicznych w Polsce        383
6.4. Fuzje uczelni niepublicznych w Polsce                            385
6.5. Prawne możliwości konsolidacji w Polsce                         390
6.6. Konsolidacje w projektowaniu nowego ładu akademickiego w Polsce   399
6.7. Podsumowanie – perspektywy konsolidacji w Polsce               409

Rozdział 7. Analiza porównawcza studiów przypadku fuzji uczelni           411
7.1. Metodyka badań                                               411
7.2. Reintegracja Akademii Medycznej im. Mikołaja Kopernika z Uniwersytetem Jagiellońskim                414
7.3. Akademia Medyczna w Łodzi + Wojskowa Akademia Medyczna = Uniwersytet Medyczny                      429
7.4. Konsolidacja strategiczna i powstanie Université Grenoble Alpes (UGA) „Fuzja strategiczna”             436
7.5. Analiza porównawcza studiów fuzji uczelni                        443
7.6. Wnioski i dobre praktyki                                       443

Podsumowanie                                                    461
Bibliografia                                                        472

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Nowe media w komunikacji wewnętrznej uczelni publicznych.

Niniejsza książka podejmuje zagadnienie związane z komunikacją wewnętrzną w publicznych uczelniach akademickich. Głównym jej celem jest próba określenia zasadności i sposobu stosowania mediów społecznościowych w komunikacji w...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Media studenckie a wizerunek uczelni

„Recenzowana praca doktorska podejmuje problematykę, która nie doczekała się jak dotąd tak dogłębnej analizy w polskiej literaturze przedmiotu, zarówno o charakterze teoretycznym jak i empirycznym. Z pełnym przekonaniem można powied...
39,85 zł 44,28 zł
Do koszyka

Wybrane problemy zarządzania w Unii Europejskiej

Problemy zarządzania kryzysowego w Unii EuropejskiejKONTROLA PRZESTRZENI POWIETRZNEJ NA OBSZARZE UNII EUROPEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE WYKORZYSTANIA BEZZAŁOGOWYCH APARATÓW LATAJĄCYCH W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZWIĄZANYCH Z ZAGROŻENIEM TERRO...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Statystyczna analiza systemów bonus-malus w ubezpieczeniach komunikacyjnych

Książka wypełnia lukę w publikacjach poświęconych tematyce wykorzystania metod statystycznych i aktuarialnych w modelowaniu systemów bonus-malus stosowanych w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Jest zaadresowana do szerokiego grona odbiorcó...
54,00 zł 60,00 zł
Do koszyka

Controlling we wspomaganiu zarządzania uczelnią niepubliczną funkcjonującą w Polsce

Książka wypełnia istniejącą lukę, jako źródło informacji o możliwościach zastosowania controllingu w tak specyficznych jednostkach, jak uczelnie niepu­bliczne. Zawarte w niej wnioski mogą posłużyć jako zalecenia i rekomendacje dla osó...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Program Uczelnia Liderów jako narzędzie wsparcia procesów zarządzania jakością kształcenia i relacjami z otoczeniem w szkole wyższej

Monografia stanowi próbę syntetycznego opisania jednego z elementów systemu akredytacji środowiskowej funkcjonującego w Polsce, którym jest Ogólnopolski Program Certyfikacji Szkół Wyższych „Uczelnia Lideró...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!