0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marcin Błażejowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 26,00 zł
23,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych

„Dotychczas modelowanie popytu w polskiej literaturze statystyczno-ekonometrycznej bazowało na danych przekrojowych i przekrojowo-czasowych [...]. Książka Marcina Blażejowskiego ma niewątpliwie nowatorski charakter na rynku polskim w zakresie ekonometrycznego modelowania popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych [...]. Wyniki prezentowane w recenzowanej pracy są przykładem rzetelnie przeprowadzonych badań, dociekliwości Autora, dbałości o wiarygodność i obiektywność rezultatów".
Fragment recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Marka Walesiaka

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2320-0
  • ISBN druku: 978-83-231-2320-0
  • Liczba stron: 298
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp / 9

Rozdział 1.  Teoretyczne aspekty analizy popytu konsumpcyjnego / 15
1.1.    Rys historyczny modelowania popytu / 15
1.2.    Podstawy teoretyczne analizy popytu / 21
1.2.1.    Elementy teorii wyboru konsumenta / 21
1.2.2.    Popyt oraz funkcje popytu / 24
1.3.    Założenia ekonometrycznego modelowania popytu / 30
1.4.    Funkcje popytu na podstawie szeregów obserwacji dziennych / 36

Rozdział 2.  Ekonometryczne modele popytu konsumpcyjnego / 40
2.1.    Charakterystyka szeregów obserwacji dziennych / 40
2.2.    Analityczne funkcje popytu, ich charakterystyki oraz własności / 43
2.3.    Definicje oraz metody wyznaczania elastyczności popytu /  48
2.3.1.    Elastyczność popytu w punkcie / 49
2.3.2.    Różnicowa oraz łukowa elastyczność popytu / 52
2.3.3.    Elastyczność popytu według koncepcji metody pomiaru efektów oddziaływania zmiennych / 55
2.3.4.    Definicja oraz wyznaczanie cenowej elastyczności opakowaniowej / 58
2.4.    Specyfikacja modelu popytu według koncepcji dynamicznych modeli zgodnych / 61
2.4.1.    Podstawowe informacje o metodologii dynamicznych modeli zgodnych / 61
2.4.2.    Wybór postaci analitycznej dla potrzeb modelowania popytu na podstawie danych dziennych / 66

Rozdział 3.  Modele „bąbli promocyjnych" / 73
3.1.    Charakterystyka zjawiska „bąbla promocyjnego" / 73
3.2.    Identyfikacja wystąpienia efektu „bąbla promocyjnego" / 86
3.3.    Modelowanie efektu „bąbla promocyjnego" / 89
3.3.1.    Modele odpowiedzi rynku oraz funkcje odpowiedzi impulsowych / 89
3.3.2.    Model funkcji transferowej / 93
3.4.    Modele wielorównaniowe jako narzędzia opisu efektów promocyjnych / 98
3.4.1.    Funkcje odpowiedzi impulsowych w modelach VAR / 101
3.4.2.    Modele strukturalne / 107

Rozdział 4.   Funkcje popytu oraz funkcje sprzedaży na przykładzie proszków do prania / 115
4.1.    Przygotowanie danych empirycznych / 115
4.2.    Modele popytu dla wybranych marek proszków do prania / 117
4.2.1.    Empiryczne modele popytu / 117
4.2.2.    Wyznaczanie ocen elastyczności popytu w punkcie / 127
4.2.3.    Elastyczności cenowe zgodnie z koncepcją metody pomiaru efektów oddziaływania zmiennych / 133
4.2.4.    Podsumowanie wyników przykładu empirycznego modelowania popytu na podstawie danych dziennych dla rynku proszków do prania / 135
4.3.    Wielorównaniowe modele rynku oraz funkcje sprzedaży na przykładzie rynku proszków do prania / 137
4.3.1.    Przykłady identyfikacji wystąpienia efektu „bąbla promocyjnego" / 138
4.3.2.    Ekonometryczny model mikrorynku według metodologii wektorowej autoregresji / 140
4.3.3.    Ekonometryczny model mikrorynku o równaniach współzależnych na przykładzie proszków do prania / 151
4.4.    Porównanie wyników analizy elastyczności cenowych popytu na podstawie modelowania jedno-i wielorównaniowego / 171
4.4.1.    Porównanie ilości wyznaczonych ocen elastyczności cenowych /  173
4.4.2.    Porównanie znaków wyznaczonych ocen elastyczności cenowych / 175
4.4.3.    Porównanie różnic w uzyskanych ocenach elastyczności cenowych / 176

Rozdział 5.  Przykłady wykorzystania elastyczności cenowych oraz modeli „bąbli promocyjnych" dla rynku proszków do prania / 179
5.1.    Funkcje odpowiedzi impulsowych wyprowadzone na podstawie modelu VAR(3) / 179
5.2.    Analiza mnożnikowa oraz symulacje z ekonometrycznego modelu mikrorynku o równaniach współzależnych / 190
5.3.    Budowa wariantowych prognoz sprzedaży na podstawie scenariuszy akcji promocyjnych na przykładzie rynku proszków do prania / 203
5.3.1.    Scenariusze równoległych jednoczesnych promocji / 203
5.3.2.    Scenariusze równoległych promocji pojawiających się w różnych okresach / 209

Zakończenie / 214
Dodatek A / 222
A.l.   Oznaczenia zmiennych uwzględnionych w poszczególnych modelach / 222
A.2.   Oszacowane modele popytu / 224
A.2.1.   Modele popytu na analizowane proszki do prania sprzedawane w małych opakowaniach / 224
A.2.2.   Modele popytu na analizowane proszki do prania sprzedawane w średnich opakowaniach / 226
A.3.   Oszacowane równania modelu VAR(3) / 227
A.3.1.   Blok równań dla logarytmów ilości sprzedanych małych i średnich opakowań analizowanych marek proszków do prania / 227 
A.3.2.   Przebiegi funkcji odpowiedzi impulsowych dla impulsów z cen pozostałych siedmiu marek proszków do prania / 255
A.4.   Pozostałe mnożniki dynamiczne dla impulsów pochodzących z cen czterech marek o największym udziale w rynku / 258
A.4.1.   Scenariusz pierwszy: równoległe promocje dwóch marek proszków do prania / 258
A.4.2.   Scenariusz drugi: równoległe promocje trzech marek proszków do prania / 261
A.4.3.   Scenariusz trzeci: równoległe promocje czterech marek proszków do prania / 263
Dodatek B / 264
B.l.   Wpływ agregacji szeregów czasowych na oceny elastyczności cenowych popytu / 264
B. 1.1.   Porównanie ocen elastyczności cenowych popytu uzyskanych z modeli szacowanych na podstawie danych dziennych i tygodniowych / 266
B.2.   Analiza porównawcza wielorównaniowych modeli mikrorynku produktów konsumpcyjnych dla danych tygodniowych i dziennych / 271 
B.2.1.   Założenia scenariuszy do symulacji oraz uzyskane wyniki / 273
Literatura / 278
Spis tabel / 286
Spis rysunków / 289
Skorowidz / 293
(Summary) / 295

Inni Klienci oglądali również

16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
115,20 zł 128,00 zł
Do koszyka

Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz

Prezentowany komentarz ma na celu pomoc w rozstrzygnięciu wątpliwości i dylematów, które mogą powstać w codziennej pracy z danymi osobowymi. W książce omówiono w sposób praktyczny i jednoznaczny m.in. następujące zag...
43,20 zł 48,00 zł
Do koszyka

Dom dzienny, dom nocny

Literacka, imaginacyjna oda do pogranicza, nie tylko geograficznego, fizycznego, ale w najszerszym rozumieniu tego pojęcia... Jedna z najgłośniejszych i najszerzej komentowanych powieści Olgi Tokarczuk. „W tej mieszance p...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Ochrona danych osobowych a prawo do informacji publicznej

Książka poświęcona jest zagadnieniu równowagi między dwoma konstytucyjnie określonymi prawami – prawem ochrony danych osobowych i prawem dostępu do informacji publicznej. Omówione zagadnienia zaprezentowano na tle polskich i ...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Neuronauka o podstawach człowieczeństwa

Co czyni nas ludźmi? – zastanawia się w swojej najnowszej książce słynny neurolog V. S. Ramachandran, badając mózg zwłaszcza wtedy, gdy dzieje się w nim coś niezwykłego. Najrozmaitsze zaburzenia – czy to wrodzone, czy będące skutkiem...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!