0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja medialna a reklama - 05 Rozdz. 6, cz. 1. Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej: Recepcja reklamy – wyniki... (eBook)

Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Monika Frania

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja medialna a reklama - 05 Rozdz. 6, cz. 1. Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej: Recepcja reklamy – wyniki...

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie przebiegał tak szybko, a instrumentarium nie było tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media są źródłem zarówno szans, jak i zagrożeń. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbą przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwłaszcza w kontekście edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. Zasadniczą cześć pracy stanowi analiza wyników badań dotyczących wpływu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u młodzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii środowiska szkolnego na Śląsku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekście edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-216-1
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI

Słowo wstępne / 9

Rozdział 1
Wprowadzenie w problematykę reklamy / 13
1.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje przekazów reklamowych / 13
1.2. Oddziaływanie reklamy na człowieka w wybranych modelach i koncepcjach / 17
1.2.1. Wybrane modele i mechanizmy psychologiczne(go) oddziaływania reklamy / 17
1.2.2. Perswazja i manipulacja w reklamie / 23
1.2.3. Cechy sloganu reklamowego / 29
1.3. Specyfika reklamy telewizyjnej / 30
1.3.1. Reklama telewizyjna a dzieci i młodzież w świetle dotychczasowych badań i analiz / 36

Rozdział 2
Media jako przestrzeń edukacyjno-wychowawcza dzieci i młodzieży w aspekcie wybranych problemów / 41
2.1. Znaczenie mediów we współczesnym świecie w wybranych teoriach / 41
2.2. Telewizja jako pozaszkolna przestrzeń życia – szanse i zagrożenia / 48

Rozdział 3
Edukacja medialna wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / 57
3.1. Charakterystyka edukacji medialnej i wychowania do mediów / 57
3.2. Alfabetyzacja medialna w środowisku pozaszkolnym / 63
3.3. Wybrane aspekty medialnej ścieżki edukacyjnej / 65
3.4. Edukacja medialna w kontekście aktualnej podstawy programowej kształcenia ogólnego / 70

Rozdział 4
Wprowadzenie alfabetyzacji medialnej do edukacji wybranych krajów – perspektywa globalna / 77
4.1. Postulaty, praktyka i programy nauczania / 77
4.2. Eksperymentalne projekty dydaktyczno-badawcze na przykładzie brazylijskim / 80

Rozdział 5
Podstawy teoretyczne procesu dydaktycznego w zakresie edukacji medialnej / 83
5.1. Założenia ogólne w kontekście eksploracji własnych / 83
5.2. Teorie uczenia się w nurcie konstruktywistycznym / 84
5.3. Metody nauczania mediów / 87

Rozdział 6
Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej / 89
6.1. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań początkowych / 89
6.1.1. Parametr częstotliwości / 91
6.1.2. Parametr upodobań / 99
6.1.3. Parametr akceptacji / 102
6.2. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań końcowych / 110
6.2.1. Parametr częstotliwości / 111
6.2.2. Parametr upodobań / 116
6.2.3. Parametr akceptacji / 121
6.3. Analiza zmiany percepcji reklamy – próba podsumowania / 128
6.4. Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży / 131

Rozdział 7
Edukacyjne warsztaty medialne a percepcja wyselekcjonowanych spotów reklamowych / 135
7.1. Analiza formy i treści eksperymentalnego bloku reklam telewizyjnych / 135
7.2. Odbiór eksperymentalnego bloku reklam – wyniki pretestu i posttestu / 140
7.2.1. Upodobania osobiste dotyczące spotów reklamowych / 141
7.2.2. Komunikat reklamowy a dobra konsumpcyjne / 146
7.2.3. Skuteczność reklamy w ocenie uczniów / 150
7.2.4. Funkcja rozrywkowa reklamy / 154
7.3. Wpływ zajęć z edukacji medialnej na świadomość wykorzystywania technik perswazyjnych w reklamie i wiedzę na ten temat / 156

Rozdział 8
Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów / 161
Uogólnienia i wnioski końcowe – perspektywa empiryczna i praktyczna / 167

Bibliografia / 175
Literatura / 175
Zasoby internetowe / 183
Dokumenty i akty prawne / 184

Wykaz rysunków, tabel i wykresów / 187

Summary / 191
Zusammenfassung / 193

Inni Klienci oglądali również

0,01 zł
Niedostępny

Wybrane przemiany geomorfologiczne mis zbiorników wodnych i ocena zanieczyszczeń osadów zbiornikowych w warunkach zróżnicowanej antropopresji (na przykładzie regionu górnośląsko-zagłębiowskiego)

Praca ma charakter opracowania monograficznego, którego głównym celem jest ocena uwarunkowań oraz skali przemian zachodzących w ukształtowaniu mis zróżnicowanych genetycznie zbiorników wodnych w regionie górnośląsko-z...
0,01 zł
Niedostępny

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 23 Dlaczego klasycy? — o zagrożeniach i perspektywach ponowoczesnej edukacji polonistycznej

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....
0,01 zł
Niedostępny

Elementy prywatne i publiczne w procesie cywilnym w świetle prac kodyfikacyjnych w Polsce (1918–1964) - 08 Cz. 2. Rozdz. 5. Środki odwoławcze w pracach nad nowelizacją kodeksu postępowania cywilnego z 20 lipca 1950 roku

Niniejsza praca jest historycznoprawnym studium, które po raz pierwszy w literaturze prawniczej przedstawia obraz zmagań kodyfikacyjnych w zakresie procedury cywilnej i ich uwarunkowań w Drugiej Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej. Monografia trak...
0,01 zł
Niedostępny

Ochrona prawa do wizerunku - 02 Rozdz 3, Treść prawa do wizerunku

Publikacja poświęcona jest niektórym aspektom wykonywania oraz ochrony prawa do wizerunku. Do zajęcia się tą problematyką skłoniły autora dwie okoliczności. Po pierwsze, ochronie prawa do wizerunku służą w systemie prawa cywilnego dwie grupy nor...
0,01 zł
Niedostępny

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 34 Reguły konwersacyjne a struktura wybranych dialogów w powieści młodzieżowej Małgorzaty Musierowicz Brulion Bebe B — propozycja edukacyjna

„W pierwszym tomie zgromadzono artykuły podzielone na pięć tematycznych rozdziałów, rozpoczynając od diagnoz, oczekiwań i prognoz. Treść rozdziału pierwszego: Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania &mdash...
0,01 zł
Niedostępny

Coaching transpersonalny psychosyntezy - Coaching transp. psychos. Rozdz. 16 i 17

W obecnych czasach pojęcie coachingu staje się codziennością w różnych dziedzinach życia, w tym w przedsiębiorczości. Niemniej liczy się jego jakość, a przede wszystkim wiarygodność tych, którzy się nim zajmują. John Whitmore, autor najba...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.