Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej p...
W tej książce czytelnik znajdzie odpowiedzi m.in. na następujące pytania:• Dlaczego osoby doświadczające przemocy pozostają w krzywdzących związkach?• Jak doświadczanie przemo...
"To opracowanie, które winno się stać zadekretowaną i absolutnie obowiązkową lekturą dorosłych, a przede wszystkim pedagogów i nauczycieli. Autorzy donoszą tu bowiem o sprawach, ...
Analiza wyników badań przeprowadzonych w ramach programu monitoringu młodych osób opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze i rodziny zastępcze na terenie województ...
Numer siódmy czasopisma „Niepełnosprawność” został poświęcony działom pedagogiki specjalnej związanym z rozważaniami nad kwestiami niepełnosprawności sensorycznej. Te dynamicznie...
Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ¦ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Au...
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowujący...
Ósmy numer czasopisma Niepełnosprawność poświęciliśmy w całości zagadnieniom współczesnej resocjalizacji. Ta problematyka wprawdzie nie jest związana bezpośrednio z samym zjawiskiem n...
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zj...
Słownik zawiera hasła z zakresu:- diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności;- patologii i profilaktyki rozwoju; - edukacji, re...
Pracę tę wyróżnia – od innych prac na temat narkotyków – umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, ...
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedó...
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramaty...