0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Dostawa za 0 zł »


Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Nowa psychologia dysleksji (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2019

  • Autor: Grażyna Krasowicz-Kupis

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
47,00 zł
42,30 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Nowa psychologia dysleksji

Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: • rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego, • część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim, • rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania. Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce’a F. Penningtona (2009). Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, na podstawie starannie wyselekcjonowanej, bogatej literatury. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie. Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20904-9
  • ISBN druku: 978-83-01-20773-1
  • Liczba stron: 296
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie   7
Od autorki  11
Podziękowania   12
Rozdział 1. Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych   13
	1.1. Zaburzenia neurorozwojowe a zaburzenia uczenia się  13
	1.2. Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych w międzynarodowych klasyfikacjach 20
	1.3. Krótka historia badań nad dysleksją u dzieci  25
Rozdział 2. Nabywanie czytania i pisania    35
	2.1. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej  36
	2.2. Nabywanie umiejętności czytania przez dziecko   38
	2.3. Model nabywania czytania i pisania w języku polskim  41
	2.4. Podsumowanie  50
Rozdział 3. Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej   51
	3.1. W poszukiwaniu definicji  51
	3.2. Modele opisu dysleksji    66
	3.3. Rozpowszechnienie zjawiska dysleksji    71
	3.4. Dysleksja a zaburzenia rozwoju językowego 76
	3.5. Dysleksja a IQ  85
Rozdział 4. Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji 93
	4.1. Interdyscyplinarny charakter badań nad dysleksją 94
	4.2. Procedury badawcze stosowane w badaniach  98
	4.3. Podsumowanie  109
Rozdział 5. Uwarunkowania dysleksji  113
	5.1. Podłoże biologiczne dysleksji    113
	5.2. Najważniejsze patomechanizmy  132
Rozdział 6. Obraz kliniczny dysleksji   177
	6.1. Objawy dysleksji  177
	6.2. Podtypy dysleksji 185
	6.3. Dysleksja a funkcjonowanie społeczno-emocjonalne  193
Rozdział 7. Ryzyko dysleksji 211
	7.1. Ryzyko poznawczo-behawioralne  213
	7.2. Rodzinne ryzyko dysleksji 215
	7.3. Wczesne uwarunkowania dysleksji   219
	7.4. Ryzyko dysleksji a rozwój mowy  220
	7.5. Podsumowanie  223
Rozdział 8. Diagnoza dysleksji    225
	8.1. Przedmiot diagnozy – pojęcie dysleksji    225
	8.2. Podstawy postępowania diagnostycznego w dysleksji  226
	8.3. Diagnoza dysleksji w oparciu o międzynarodowe klasyfikacje ICD i DSM   229
	8.4. Diagnoza funkcjonalna w przypadku dysleksji  232
	8.5. Zasady diagnozowania dysleksji   234
	8.6. Podstawowe elementy i cele postępowania diagnostycznego 236
	8.7. Diagnozowanie dysleksji na etapie edukacji podstawowej – na przykładzie baterii Dysleksja 3 i Dysleksja 5 Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego    239
	8.8. Główne kierunki zaleceń postdiagnostycznych  251
Rozdział 9. Diagnoza ryzyka dysleksji  253
	9.1. Ocena nauczycielska – diagnoza przesiewowa  254
	9.2. Diagnoza specjalistyczna ryzyka dysleksji    267
Rozdział 10. Główne formy wsparcia osób z dysleksją  295
	10.1. Wspomaganie problemów z komunikacją   297
	10.2. Wczesny kontakt z czytaniem   299
	10.3. Specjalne potrzeby edukacyjne – dostosowania dla dzieci z dysleksją i jej ryzykiem 299
	10.4. Terapia specjalistyczna w przypadku dysleksji i jej ryzyka   306
	10.5. Wykorzystanie nowoczesnych technologii   316
Zakończenie   325
Bibliografia  331
Indeks rzeczowy  375
Spis rycin  379
Spis tabel  381
O Autorce  383

Inni Klienci oglądali również

30,51 zł 33,90 zł
Do koszyka

Dopóki życie trwa. Nowy sekretny dziennik Hendrika Groena, lat 85

Dopóki życie trwa to drugi – po Małych eksperymentach ze szczęściem – dziennik Hendrika Groena. Ogromny sukces pierwszej książki skłonił autora do napisania jej kontynuacji. Hendrik Groen może i jest stary, ale to nie znaczy, że wkr&...
71,91 zł 79,90 zł
Do koszyka

Psychologia rozwoju człowieka

Podręcznik ten stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju człowieka na przestrzeni całego jego życia: w okresie prenatalnym i niemowlęcym, dzieciństwa, dorastania i dorosłości. Dzięki książce czytelnicy dowiedzą się, co jest przedmiotem badawczym psych...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Na tabliczkę sposób nowy,sama wchodzi ci do głowy

Doskonały pomysł dla rodziców, którzy chcą, aby ich dzieci szybko opanowały tabliczkę mnożenia. Kto by pomyślał, że tabliczka mnożenia może sama wchodzić ci do głowy! A jednak! Ja już wiem, że jest sposób… Błyskotliwe wiersz...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Kroniki Gwiezdnej Klingi 1. Nowy Mrok

Pierwsza część trylogii autorstwa Josepha Delaney’a, twórcy bestsellerowej serii „Kroniki Wardstone”. Tom Ward przejął funkcję stracharza, jest teraz jedyną osobą, która może uchronić swoją okolicę przed krwiożerczymi sł...
27,36 zł 30,40 zł
Do koszyka

Nowy rozdział

Alice Pearse myślała, że będzie żyła długo i szczęśliwie… Później uświadomiła sobie, że trafiła do niewłaściwej opowieści. Pełni wiele funkcji (nigdy nie nazywa tego „noszeniem wielu masek” i wolałaby, żebyście wy także tego n...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Nowa historia ewolucji człowieka

Dlaczego spośród kilkunastu żyjących niegdyś gatunków hominidów przetrwał właśnie homo sapiens? Co właściwie tak mocno odróżnia nas od wszystkich innych istot z którymi dzielimy planetę? Kiedy i jak doszło do tego odr...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.