Cel niniejszej monografii stanowi zaprezentowanie spojrzenia wybranych współczesnych ekonomistów, reprezentujących zarówno podejście liberalne, jak i kompromisowe, na ubó...
Celem monografii jest zaprezentowanie postrzegania problemu bogactwa i ubóstwa, a także jego rozwiązania przez przedstawicieli nieliberalnej myśli ekonomicznej i społecznej przełomu XIX i XX...
Monografia, przyjmując perspektywę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną, prezentuje zagadnienia takie jak sfera regulacyjna i zakres informacyjny sprawozdawczości finansowej czy problematyk...
Prezentowana monografia w zwięzłej i przystępnej formie przedstawia stosunek do roli państwa w gospodarce najważniejszych współczesnych kierunków ekonomicznych. Jest oparta na bogatej...
Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy traktuje o zarządzaniu zasobami informatycznymi oraz o konieczności dokonania rozróżnienia między zarządzaniem i gospodaro...
Problematyka górnośląska doczekała się wielu opracowań. Sporo z nich dotyczy okresu międzywojennego. Na temat zagadnień społecznych, gospodarczych i politycznych regionu pisali autorzy r&oac...
Zasadniczym celem przedstawianej monografii jest analiza i ocena systemu kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych w świetle obowiązujących regulacji prawnych oraz dorob...
Niniejsza publikacja stanowi zbiór opracowań nadesłanych na Ogólnopolski Zjazd Katedr Rachunkowości zorganizowany pod hasłem: Współczesne problemy i kierunki transformacji rach...
Zasadniczą inspiracją autorów do podjęcia rozważań na temat wirtualizacji była różnorodność interpretacji tej koncepcji, a celem − przedstawienie rozwiązań organizacyjno-technic...
Ubezpieczenia brackie funkcjonujące na Górnym Śląsku były najstarszymi historycznie (pojawiły się już w XV wieku, a okrzepły w XIX wieku wraz z rozwojem górnictwa węgla kamiennego) i ...
W opracowaniu przedstawiono w sposób ogólny kompleksowe ujęcie podejmowanych przez przedsiębiorstwa komercyjne czynności niezbędnych do przygotowania projektu, jego fizycznego wdrożen...
This book aims to provide knowledge on role and significance of Management Information Systems and Marketing Information Systems in contemporary business organisations. The book includes explanatio...