0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

E-learning na uczelniach. Koncepcje, organizacja, wdrażanie

(eBook)

Koncepcje, organizacja, wdrażanie

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Ryszard Tadeusiewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

E-learning na uczelniach. Koncepcje, organizacja, wdrażanie

Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą „eksplozję e-learningu” mogliśmy zaobserwować podczas
pandemii koronawirusa.

Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy „na własnej skórze” poznali ich zalety oraz wady.

- Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta?
- W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników?
- Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych?

Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń.

Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Hobby, czas wolny
  • Redakcja: Ryszard Tadeusiewicz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21835-5
  • ISBN druku: 978-83-01-21731-0
  • Liczba stron: 355
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Streszczenie  13
Wstęp  21
CZĘŚĆ I. ZDALNIE PROWADZONE WYKŁADY 25
1. Metoda udostępniania studentom wykładów do samodzielnie aktywnie sterowanego ich przyswajania   27
	1.1. Wstęp   27
	1.2. Dawny entuzjazm i twarda konieczność  27
	1.3. Pierwsze rozwiązanie - na szybko   28
	1.4. Organizacja e-nauczania   31
	1.5. Rozwiązanie długofalowe  31
	1.6. Zastosowane ulepszenia  32
	1.7. Zalety użycia samoobsługowych wykładów  34
	1.8. Rola komentarza głosowego  36
	1.9. Dalsze zalety   37
	1.10. Podsumowanie  38
2. Kształcenie w zakresie podstaw elektroniki wspomaganetechnikami e-learningowymi   41
	2.1. Wstęp   41
	2.2. Wprowadzenie w kontekst - istotność techniki analogowej   42
	2.3. W stronę realizmu - próba na małej grupie   44
	2.4. Rola technik e-learningowych - wsparcie   45
	2.5. Okres zagrożenia SARS-CoV-2: od wsparcia do zastępowania zajęć- instrumentarium domowe  48 
	2.6. Systemy telekonferencyjne   55
	2.7. Rola narzędzi symulacyjnych   57
	2.8. Sprzętowe laboratorium na odległość  61
	2.9. Ukryty potencjał - wideodydaktyka  62
CZĘŚĆ II. ĆWICZENIA LABORATORYJNE NA ODLEGŁOŚĆ 65
3. Metodyka zdalnego prowadzenia ćwiczeń laboratoryjnych z obszaru automatyki   67
	3.1. Metodyka prowadzenia laboratorium problemowego bazującego na ćwiczeniach eksperymentalnych   68
	3.2. Metodyka prowadzenia wykładu, laboratorium symulacji i projektu 75
	3.3. Podsumowanie  82
4. Przygotowanie studentów do badań naukowych przez korzystanie z e-learningu na sprzętowych zajęciach laboratoryjnych   85
	4.1. Ciekawostki na wykładzie - inspirowanie studentów do pracy naukowej  86
	4.2. Wprowadzenie do zajęć z elektronicznej aparatury medycznej  88
	4.3. Nowe elementy w alternatywnych sprawozdaniach z wirtualnych ćwiczeń  90
		4.3.1. Pokazy w internecie zamiast ćwiczeń w laboratorium  90
		4.3.2. Badania literaturowe - unikatowość tematów przy dużej liczbie studentów  92
		4.3.3. Planowanie eksperymentu naukowego w ramach sprawozdania  94
		4.3.4. Częściowe wykonywanie badań naukowych przy realizacji zajęć projektowych   97
	4.4. Plan przygotowywania studentów do pracy naukowej w czasie wykładu w kolejnym semestrze zdalnym  98
	4.5. Podsumowanie  99
5. E-learning w realizacji zajęć wykładowych i laboratoryjnych z zakresu systemów automatyki budynkowej   101
	5.1. Wstęp  101
	5.2. Wykłady  104
	5.3. Wykłady z elementami e-learningu - formuły i narzędzia  105
	5.4. Wykłady zdalne w okresie zawieszenia zajęć - koncepcja i doświadczenia   108
	5.5. Laboratoria  112
	5.6. Elementy e-learningu w organizacji laboratoriów automatyki budynkowej   113
	5.7. Laboratoria zdalne w okresie zawieszenia zajęć - koncepcje i doświadczenia  115
	5.8. Podsumowanie  123
6. Zdalne przeprowadzanie ćwiczeń laboratoryjnych przy użyciu rzeczywistej aparatury do przedmiotu Integracja Systemów Pomiarowych   129
	6.1. Inspiracje   129
	6.2. Zasady prowadzenia zajęć laboratoryjnych   131
	6.3. Stanowiska laboratoryjne  131
		6.3.1. Struktura sprzętu   131
		6.3.2. Konfiguracja przygotowawcza   132
		6.3.3. Zasady zdalnej komunikacji   133
	6.4. Ćwiczenia zrealizowane zdalne  133
		6.4.1. Standardy RS232C oraz SCPI  133
		6.4.2. Standard Modbus  135
		6.4.3. Standardy RS-485, TDM  136
	6.5. Identyfikacja studenta   139
	6.6. Studenci - sprzężenie zwrotne   140
	6.7. Ćwiczenia w przygotowaniu  141
		6.7.1. Charakterystyka diody  141
		6.7.2. Mostek  142
	6.8. Podsumowanie  142
7. Nauczanie zdalne w programowaniu, robotyce i informatyce śledczej. Narzędzia i metody prowadzenia laboratoriów  145
	7.1. Wstęp   145
	7.2. Laboratoria specjalistyczne  146
		7.2.1. Laboratorium informatyki śledczej  146
		7.2.2. Laboratorium robotyki  150
		7.2.3. Laboratorium programowania - język Python  152
	7.3. Podsumowanie  153
8. Bariery i wyzwania w nauczaniu online elektroniki   155
	8.1. Wstęp   155
	8.2. Bariery   156
	8.3. Wyzwania  157
		8.3.1. Ideały i codzienność  158
		8.3.2. Organizacja laboratorium   159
	8.4. Nauczanie  160
		8.4.1. Narzędzia do przekazywania treści  160
		8.4.2. Narzędzia wspierające wirtualne zajęcia laboratoryjne  161
		8.4.3. Zajęcia laboratoryjne online w praktyce  165
	8.5. Podsumowanie  166
9. Modyfikacje zajęć stacjonarnych pod kątem realizacji w formie wirtualnej na przykładzie przedmiotu Sieci transmisji danych  171
	9.1. Wstęp  171
	9.2. Zasady prowadzenia zajęć z przedmiotu Sieci transmisji danych przed przejściem na tryb zdalny   173
		9.2.1. Zajęcia wykładowe   173
		9.2.2. Zajęcia laboratoryjne  174
		9.2.3. Zajęcia projektowe  176
		9.2.4. Konsultacje i spotkania z prowadzącym  177
		9.2.5. Obecności na zajęciach, zaliczenia i egzamin końcowy  177
	9.3. Modyfikacje metodyki prowadzenia zajęć dla potrzeb realizacji zajęć zdalnych   177
		9.3.1. Zmiany w zajęciach wykładowych  180
		9.3.2. Zmiany w zajęciach laboratoryjnych   181
		9.3.3. Zmiany w zajęciach projektowych  184
		9.3.4. Zmiany ogólne w ramach kursu   185
	9.4. Kooperacja ze studentami i ich opinie   186
	9.5. Podsumowanie  191
CZĘŚĆ III. JAK KONTROLOWAĆ WIEDZĘ STUDENTA BEZ OSOBISTEGO KONTAKTU 193
10. Obrony online - wyzwania, problemy, doświadczenia   195
	10.1. Wstęp  195
	10.2. Organizacja, podstawy i wymagania prawne   196
	10.3. Okres zamknięcia uczelni, przygotowania i testy  198
	10.4. Organizacja i przeprowadzanie obron  202
	10.5. Podsumowanie  205
CZĘŚĆ IV. PYTANIA FUNDAMENTALNE 209
11. Autorytet nauczyciela akademickiego - jak budować i utrzymać w nauczaniu zdalnym?   211
	11.1. Wstęp  211
		11.1.1. Pojęcia podstawowe  211
		11.1.2. W jakim celu warto budować autorytet  212
		11.1.3. Świadome budowanie autorytetu   214
	11.2. Metody budowania autorytetu  215
		11.2.1. Personalny charakter autorytetu   215
		11.2.2. Wzajemny szacunek studenta i profesora  217
		11.2.3. Praca wspierana przez pasję   220
		11.2.4. Stawianie granic  221
		11.2.5. Równe traktowanie a praca ze studentami zdolnymi  222
		11.2.6. Więź jako element autorytetu   224
		11.2.7. Wizerunkowy składnik autorytetu  225
		11.2.8. Nauczyciel i profesjonalista  228
		11.2.9. Uczenie się jako proces ciągły   230
		11.2.10. Wzajemne wspieranie się autorytetów   231
	11.3. Podsumowanie  233
12. Wieloaspektowość e-learningu przy nabywaniu przez studentów kompetencji związanych z kierowaniem projektami i rozwojem architektury systemów IT   237
	12.1. Wstęp   237
	12.2. Kompetencje architekta i kierownika projektu w branży informatycznej  239
	12.3. Uwarunkowania w nauczaniu zarządzania projektami informatycznymi   240
	12.4. Analiza rozwiązań w nauczaniu zarządzania projektami informatycznymi   242
	12.5. Nauczanie bazujące na projektach (Project-BasedLearning, PBL)  244
	12.6. Metody zdobywania i utrwalania wiedzy  247
	12.7. Rozwój kompetencji społecznych  249
	12.8. Problemy z przeprowadzaniem zajęć w czasach pandemii   250
	12.9. Przeprowadzenie egzaminu testowego wzorowanego na egzaminie certyfikowanym  252
	12.10. Zajęcia z architektury systemów informatycznych  253
	12.11. Rozwiązania na przyszłość   256
	12.12. Podsumowanie  257
CZĘŚĆ V. OPINIE I SPOSTRZEŻENIA STUDENTÓW 261
13. Narzędzia, metody i organizacja zdalnego nauczania w laboratorium automatyki okiem studenta   263
	13.1. Wstęp   263
	13.2. Pracujemy zdalnie - obecność i aktywność   265
	13.3. Student w okowach pracy zdalnej - opinie, refleksje  269
	13.4. Podsumowanie  276
CZĘŚĆ VI. OMÓWIENIE WŁAŚCIWOŚCI NARZĘDZI I ICH PORÓWNANIE 279
14. Metody i narzędzia wykorzystywane do nauczania zdalnego przez nauczycieli akademickich uczelni technicznej w okresie pandemii  281
	14.1. Wstęp  281
	14.2. Dostępne ogólnouczelniane narzędzia do nauczania zdalnego   283
		14.2.1. Uczelniana Platforma e-Learningowa (UPeL)  283
		14.2.2. ClickMeeting  284
		14.2.3. MS Teams  285
	14.3. Statystyka stosowanych metod i narzędzi z uwzględnieniem formy zajęć  286
	14.4. Uwagi i komentarze  289
	14.5. Podsumowanie  290
15. Metodyka myślenia projektowego w zdalnym nauczaniu   291
	15.1. Wstęp  291
	15.2. Metoda tutoringu inspirowana metodyką myślenia projektowego  292
	15.3. Podsumowanie  298
16. Analiza porównawcza popularnych narzędzi do telekonferencji   299
	16.1. Wstęp  299
	16.2. Wymagania dotyczące zajęć laboratoryjnych z informatyki   300
	16.3. ClickMeeting - jedyne oficjalne narzędzie do e-learningu na AGH przed koronawirusem  304
	16.4. Microsoft Teams  307
	16.5. Cisco Webex  310
	16.6. Zoom   313
	16.7. BigBlueButton  316
	16.8. Discord  319
	16.9. Google Meet i Hangout  321
	16.10. Skype (bezpłatna wersja)  321
	16.11. Signal  323
	16.12. Inne narzędzia   323
	16.13. Narzędzia do telekonferencji pod konkretne zastosowanie   323
	16.14. Podsumowanie  326 
17. Wykorzystanie MS Teams do prowadzenia zajęć z podstaw elektrotechniki   329
	17.1. Wstęp   329
	17.2. E-learning  330
	17.3. Podstawy elektrotechniki  330
	17.4. Wybór MS Teams  332
	17.5. Nowa rzeczywistość  334
	17.6. Elektrotechnika online  335
	17.7. MultiSim  336
	17.8. Prace pisemne i ocenianie  338
	17.9. Podsumowanie  341
18. DokuWiki jako system do wygodnego tworzenia i udostępniania materiałów dydaktycznych   343
	18.1. Wstęp   343
	18.2. Problemy z często stosowanymi metodami przygotowania i zamieszczania treści  344
	18.3. DokuWiki - podstawowe zalety   345
	18.4. Wymagania techniczne i proces instalacji  347
	18.5. Hierarchia treści  348
	18.6. Uprawnienia dostępu  349
	18.7. Rozszerzenia   349
	18.8. Osadzanie treści jednej strony wiki na innej stronie  351
	18.9. Usuwanie stron i sekcji oraz zmiana nazw sekcji  352
	18.10. Organizacja treści  352
	18.11. Historia zmian   354
	18.12. Podsumowanie  355

Inni Klienci oglądali również

52,56 zł 58,40 zł
Do koszyka

Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją

Podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych. Autorzy przedstawili: istotę i znaczenie badań marketingowych; przygotowanie badania marketingowego; gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; realizację badania marketin...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej. Kwalifikacja A.27. Tom I

Tom I materiałów edukacyjnych do kwalifikacji A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej dla technika organizacji reklamy zawiera cztery części. Pierwsza dotyczy rodzaju i funkcji reklamy oraz badań marketingowych i sposobów ich ...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Biznes w kulturze – kultura w biznesie w kontekście koncepcji zrównoważonego rozwoju

Przedstawiona publikacja, będąca pokłosiem szóstej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach przy współudziale Zespołu P...
24,10 zł 26,78 zł
Do koszyka

Czas internacjonalizacji Wyzwania dla polskich uczelni

Książka próbuje zapełnić pewną istotną lukę na rynku wydawniczym. Sytuacja szkolnictwa wyższego zmienia się dynamicznie i refleksja nad jego umiędzynarodowieniem staje się konieczna. Autorami są osoby które od wielu lat zajmują się rekrut...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania

W praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwami w krajach wysoko rozwiniętych koncepcja logistyki jest wykorzystywana na coraz większą skalę i z coraz lepszymi efektami. Najnowsza literatura światowa wskazuje wyraźnie na rosnącą potrzebę i na coraz licznie...
16,53 zł 18,37 zł
Do koszyka

Koncepcje zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie innowacyjnym

Monografia posiada charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale wyjaśniono różnice pomiędzy takimi pojęciami, jak: dane, informacje, wiedza i mądrość. Zaprezentowano różne ujęcia zarząd...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!