0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dwie matki jednego dziecka

(eBook)

Macierzyństwo nieheteronormatywne w doświadczeniu kobiet wychowujących dzieci poczęte w związku jedn

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Magdalena Wojciechowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 26,51 zł
23,86 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dwie matki jednego dziecka

Publikacja stanowi socjologiczną ilustrację codziennego życia i doświadczania macierzyństwa przez pary kobiet, które wspólnie podjęły decyzję o powiększeniu rodziny za sprawą sztucznego zapłodnienia. Przedstawiono proces nadawania przez nie znaczeń nowym rolom i wzorom funkcjonowania w społeczeństwie polskim, które nieustannie projektują, wcielają w życie, a następnie weryfikują w toku kolejnych interakcji. Poddane analizie przypadki składają się na historie rodzin, które – choć obecne i dostrzegalne w przestrzeni społecznej – zdają się pozostawać konceptualnie niewidzialne.
Książka jest adresowana do osób zainteresowanych problematyką macierzyństwa nieheteronormatywnego, w szczególności do socjologów, psychologów (w tym dziecięcych), doradców rodzinnych i mediatorów, a także decydentów w dziedzinie prawa, zwłaszcza rodzinnego.
„Największym walorem publikacji jest ukazanie sytuacji rodzin nieheteronormatywnych we współczesnej Polsce, wraz ze specyfiką kontekstu społeczno-kulturowego charakterystycznego dla naszego kraju. Ten bardzo trudny, delikatny temat jest opracowany przez Autorkę z wnikliwością i empatią, a jednocześnie w sposób obiektywizujący i rzetelny. Monografia, obok niewątpliwego waloru naukowego, ma także ogromny ładunek edukacyjny. Dzięki niej osoby niezorientowane w specyfice badanych rodzin mogą zdobyć wiedzę ugruntowaną w badaniach naukowych”.
Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Zakrzewskiej-Manterys

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-963-4
  • ISBN druku: 978-83-8142-962-7
  • Liczba stron: 226
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie  	9

Część I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badania 	15

1. Perspektywa interpretatywna jako rama teoretyczna 	17
1.1. Założenia i implikacje symbolicznego interakcjonizmu	18
1.2. „Norma”, „normalizowanie”, „normalność”  	21
1.3. Społeczne wytwarzanie piętna i radzenie sobie ze stygmatem 	26

2. Problematyzowanie macierzyństwa dwóch kobiet 	31
2.1. „Jesteśmy rodziną, bo tak zdecydowałyśmy” 	32
2.2. Macierzyństwo nieheteronormatywne jako przedmiot badań 	35
2.3. Wydobywanie głosu matek na powierzchnię – o tematycznym obszarze badań realizowanych w Polsce	40

3. Matki biologiczne i niebiologiczne – opis badanej zbiorowości	43
3.1. Przedmiot i cel badania	43
3.2. Charakterystyka badanej zbiorowości i dobór przypadków 	49

4. Metodologia badania 	61
4.1. Metodologia teorii ugruntowanej jako strategia badawcza – charakterystyka ogólna	63
4.2. Techniki gromadzenia danych	67
4.2.1. Wywiad swobodny – możliwości i ograniczenia 	68
4.2.2. Specyfika organizacji i przebiegu wywiadów	70
4.2.3. Obserwacja 	76
4.2.4. Wykorzystanie fotografii w badaniu 	78

5. Pomiędzy zaangażowaniem a neutralnością – etyczne aspekty badania 	83

Część II. Macierzyństwo nieheteronormatywne – doświadczenia, działania, znaczenia, konteksty	89

6. Heteronormatywność jako rama działań i znaczeń 	91
6.1. Poszukiwanie środka wyrazu.	91
6.2. Dosycanie „kategorii problemowych” – kilka słów o budowaniu i spalaniu mostów znaczeniowych  	96
6.3. Jestem problemem versus mam problem – o kontekstualnym „ramowaniu” znaczeń 	101
6.4. Wnioski	104

7. Myślenie o powiększeniu rodziny w kategoriach możliwości 	107
7.1. Lata pod znakiem „czy” 	108
7.2. Mieć dziecko a być matką – budowanie poczucia odpowiedzialności jako działanie normalizujące  	111
7.3. „Tu nie ma przypadków”.	117
7.4. Wnioski	122

8. Konceptualna niewidzialność macierzyństwa nieheteronormatywnego w doświadczeniu „tej drugiej” – wymiary i konteksty 	125
8.1. Życie w kontekście lęku – o problemie bycia nikim w świetle prawa	126
8.2. Kim jestem? Dylematy koncepcyjne w procesie budowania obrazu siebie 	133
8.3. Uwidacznianie siebie jako kontekst (współ)pracy tożsamościowej 	140
8.4. Wnioski 	144

9. Zarządzanie jawnością „wewnątrz” i „na zewnątrz” rodziny	147
9.1. Zinstytucjonalizowana przestrzeń publiczna: między uwidacznianiem siebie a pozorną niewidzialnością 	148
9.2. Wspólna przestrzeń publiczna: uchodzenie a widoczność (konceptualnie) niewidzialnego 	159
9.3. Przestrzeń prywatna: o potencjale zarządzania widocznością 	163
9.4. Wnioski 	167

10. Punkty na mapie normalizowania życia codziennego (dziecka)	169
10.1. Plan normalizujący – o konstruowaniu projektu wychowawczego przy pomocy specjalisty 	170
10.2. Normalizacja w kontekście ukazywania różnorodności i mówienia o wyborze 	175
10.3. „Mamy chłopaka”. Rozważania o (problemie) płci kulturowej 	177
10.4. Wnioski 	182

11. Konteksty i warunki kotwiczenia poczucia „adekwatności” społecznej 	185
11.1. Poziom instytucjonalny: „miałyśmy dużo szczęścia”, czyli o doświadczaniu akceptacji w kontekście zaskoczenia 	186
11.2. Relacje z najbliższym kręgiem interakcyjnym: o „ostoi normalności” w (nie)normalnym świecie 	189
11.3. Codzienne życie rodzinne: o doświadczaniu szczęścia i „normalności” 	194
11.4. Wnioski	201

12. Procesualny wymiar macierzyństwa nieheteronormatywnego – podsumowanie 	203

Zakończenie	209

Bibliografia	213

Inni Klienci oglądali również

28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Tylko jedno spojrzenie

Życie Grace Lawson zaczęło się rozpadać, kiedy poszła odebrać zdjęcia.W zwyczajne popołudnie, które miało się okazać ostatnim zwyczajnym popołudniem w jej życiu, Grace zaczęła przeglądać odbitki z rodzinnej wycieczki. Uśmiechnięte tw...
10,53 zł 11,70 zł
Do koszyka

Dwie części Kujaw. Związki i podziały w dziejach regionu

Materiały z konferencji naukowej, prezentujące zbiór studiów i refleksji historycznych nad przeszłością i teraźniejszością Kujaw, regionu niegdyś administracyjnie podzielonego. Dwudniowa konferencja odbyła się pierwszego dnia w Inowrocław...
29,69 zł 32,99 zł
Do koszyka

Jak się robi dzieci zdrowe i szczęśliwe

Czy niepłodność należy leczyć? Leczenie niepłodności, czyli kombinowanie, wespół rzecz jasna z medycyną, jakby tu naturę przechytrzyć i pomimo wszystko potomka jednak mieć, to skrajna nieodpowiedzialność rodzicielska. Poronienie, wcz...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Sekret matki

Jej całe życie okazało się kłamstwem… Mroczny thriller psychologiczny o utracie najbliższych, rozpadzie małżeństwa i niszczycielskiej sile mass mediów Tessa Markham nie potrafi pogodzić si...
5,40 zł 6,00 zł
Do koszyka

Zagadki tematyczne dla dzieci

120 zagadek tematycznych dla dzieci. Napisane są w formie rymowanki. Pod każdą rymowanką znajdują się kratki, w których należy wpisać odpowiedź. Na końcu książki znajdują się wszystkie odpowiedzi.
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Edukacja religijna dziecka w wieku przedszkolnym w kontekście wybranych koncepcji pedagogicznych

Edukacja religijna dziecka w wieku przedszkolnym – po powrocie lekcji religii do szkół i przedszkoli publicznych (1 września 1990 roku) – zgodnie z zaleceniem Dyrektorium katechetycznego Kościoła katolickiego w Polsce wpisuje się, w ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!