0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Doskonalenie przedsiębiorstw. Kryzys drogą do sukcesu (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2016

  • Autor: Maciej Kulig

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
71,00 zł
63,90 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,10 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Doskonalenie przedsiębiorstw. Kryzys drogą do sukcesu

Celem książki jest przekazanie praktycznej wiedzy o skutecznym rozwiązywaniu problemów, jakie występują w działalności biznesowej, a także w innych przedsięwzięciach, w których zmierza on do osiągnięcia określonych celów. Niepowodzenia i błędy zdarzają się nawet w perfekcyjnie zaprojektowanych, starannie wykonanych i zainstalowanych oraz prawidłowo eksploatowanych obiektach, dobrze zarządzanych systemach czy procesach. Występowanie rozmaitych problemów w działalności ludzkiej jest nieuniknione. Wiąże się to zarówno z zawodnością urządzeń i narzędzi, stanowiących istotny element w realizacji procesów, szeroko pojętym czynnikiem ludzkim, a także z oddziaływaniem czynników zewnętrznych. Problemy te wywołują niepożądane, często nieprzewidziane zaburzenia procesu, które wpływają negatywnie na uzyskiwane efekty. W potocznym znaczeniu problem to przeszkoda lub trudność, której konsekwencją jest zadanie wymagające rozwiązania. W książce zastanawiamy się, jak najlepiej wykorzystać nasze niepowodzenia i błędy, aby uniknąć podobnych niepożądanych zdarzeń w przyszłości lub przynajmniej zmniejszyć ich skutki, które utrudniają osiągnięcie zamierzonych celów naszej działalności. Zdolność do skutecznego pokonywania przeszkód jest kluczem do sukcesu w każdym przedsięwzięciu. Badanie i rozwiązywanie problemów operacyjnych w przedsiębiorstwie lub organizacji, jako środek efektywnego poprawiania rzeczywistości, w jakiej prowadzona jest działalność, jest głównym przedmiotem tej książki. Niestety, umiejętność skutecznego radzenia sobie z trudnościami posiada tylko niewielka część pracowników i menadżerów zaangażowanych w działalność biznesową, czy innych uczestników i decydentów celowej działalności człowieka.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18895-5
  • ISBN druku: 978-83-01-18854-2
  • Liczba stron: 350
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa                                                                         11
	Na czym polegają trudności?                                                      11
	O czym jest ta książka                                                            14
	Kilka słów o autorze                                                              15

Wstęp                                                                              17
	Filozofia kryzysowa                                                               20
	Filozofia szukania winy                                                           21
	Filozofia ciągłego doskonalenia                                                    24
	Literatura                                                                       25

ROZDZIAŁ 1. Poprawianie procesu – koncepcja programu                                 27
	1.1. Doskonalenie metodą małych zmian                                            27
		1.1.1. Działania reaktywne                                                    28
		1.1.2. Działania proaktywne                                                   32
		1.1.3. Działania oparte na badaniu trendów                                     32
		1.1.4. Program stopniowego poprawiania procesu                                33
	1.2. Rewolucyjne zmiany procesu                                                  34
	1.3. Zmiany stopniowe czy rewolucyjne?                                            35
	Literatura                                                                       37

ROZDZIAŁ 2. Zasady wykorzystywania obserwacji procesowych                           39
	2.1. Procesowe ujęcie działalności biznesowej                                        40
	2.2. Proces wykorzystania doświadczeń operacyjnych                                 41
		2.2.1. Rozpoznanie problemu                                                 42
		2.2.2. Analiza źródłowych przyczyn problemu                                   46
		2.2.3. Określenie środków naprawczych                                        49
		2.2.4. Wdrożenie środków naprawczych                                        51
	2.3. Organizacja programu                                                        51
		2.3.1. Zarządzanie programem                                                51
		2.3.2. Zasoby materialne i kadrowe                                            54
		2.3.3. Procedury administracyjne                                               55
		2.3.4. Systemy informacyjne                                                   55
		2.3.5. Szkolenie                                                              57
		2.3.6. Audytowanie programu                                                 58
	2.4. Przykłady z praktyki                                                          59
		2.4.1. Przykład 1: korozja pokrywy zbiornika reaktora Davis Besse                 59
		2.4.2. Przykład 2: katastrofa samolotu AF447                                   61
		2.4.3. Przykład 3: niekontrolowany wypływ wody ze zbiornika                     64
		2.4.4. Przykład 4: nieprawidłowe złącze przewodu elektrycznego                  65
		2.4.5. Przykład 5: długi czas realizacji zleceń naprawy                            65
	Literatura                                                                       67

ROZDZIAŁ 3. Program ciągłego doskonalenia procesu – wyzwania i bariery                 68
	3.1. Myślenie systemowe i dynamika systemów                                      68
	3.2. Podstawy dynamiki programu doskonalenia                                     74
		3.2.1. Aspekty organizacyjne i behawioralne                                     74
		3.2.2. Dynamiczny model programu ciągłego doskonalenia                       76
		3.2.3. Analiza modelu                                                        82
	3.3. Wnioski z badań modelowych i analiz teoretycznych                              86
		3.3.1. Trudności związane z zarządzaniem programem                            86
		3.3.2. Kontrola skuteczności programu                                         88
	3.4. Typowe bariery organizacyjne i behawioralne                                    90
		3.4.1. Programy dotyczące jakości                                              90
		3.4.2. Programy wykorzystujące zdarzenia operacyjne                            93
	3.5. Typowe bariery metodologiczne                                                101
		3.5.1. Ocena ważności zdarzenia/problemu                                      101
		3.5.2. Analiza przyczyn źródłowych                                            102
		3.5.3. Wybór optymalnego rozwiązania                                         112
		3.5.4. Klasyfikacja zdarzeń stosowana w analizach trendu                         114
	Literatura                                                                       116

ROZDZIAŁ 4. Rozpoznanie problemu                                                    120
	4.1. Identyfikacja problemu                                                       120
	4.2. Zgłoszenie problemu                                                         122
		4.2.1. Negatywne konsekwencje zgłoszenia                                      122
		4.2.2. System motywacji do zgłaszania zdarzeń                                  125
		4.2.3. Przejrzystość procesu zgłaszania zdarzeń                                  126
		4.2.4. Postawa kierownictwa                                                   126
	4.3. Zdefiniowanie problemu                                                      127
	4.4. Klasyfikacja problemu                                                        130
		4.4.1. Ocena istotnych cech problemu/zdarzenia                                 132
		4.4.2. Określenie priorytetu                                                   136
	4.5. Zbieranie informacji                                                          138
		4.5.1. Źródła informacji o problemie                                           140
		4.5.2. Ogólne zalecenia dotyczące zbierania informacji                           140
		4.5.3. Wywiady z pracownikami                                                141
	Literatura                                                                       147

ROZDZIAŁ 5. Analiza źródłowych przyczyn problemu                                     148
	5.1. Zasada przyczyn i skutków                                                    148
		5.1.1. Podstawowe terminy                                                    149
		5.1.2. Podstawowe cechy zasady przyczyn i skutków                              153
	5.2. Metody dedukcyjne wykorzystujące drzewa przyczyn                             156
		5.2.1. Metoda drzewa przyczyn (CTM)                                         156
		5.2.2. Metoda Apollo RCA                                                   157
		5.2.3. Metoda mapy przyczyn                                                  159
		5.2.4. Przykład zastosowania mapy przyczyn w analizie przyczyn wypadku          163
	5.3. Metody wykorzystujące opracowane z góry schematy logiczne                     180
		5.3.1. Graficzna reprezentacja sekwencji zdarzeń                                181
		5.3.2. Identyfikacja istotnych zdarzeń                                          185
		5.3.3. Identyfikacja przyczyn źródłowych przy użyciu schematów logicznych         199
	5.4. Metody wykorzystujące podejście systemowe                                    225
		5.4.1. Trudności i wyzwania współczesnej technologii                             226
		5.4.2. Geneza systemowych modeli wypadku                                    236
		5.4.3. STAMP – systemowy model wypadku                                     238
		5.4.4. Przykład zastosowania modelu STAMP w analizie przyczyn wypadku         245
	5.5. Analiza fizycznych uszkodzeń urządzeń i komponentów                           267
		5.5.1. Proces badania i rozwiązywania problemu                                 269
		5.5.2. Typowe narzędzia analityczne                                            272
	Literatura                                                                       288

ROZDZIAŁ 6. Określenie skutecznych rozwiązań                                          291
	6.1. Proces wyboru najkorzystniejszych rozwiązań                                    291
	6.2. Określenie możliwych rozwiązań problemu                                      292
		6.2.1. Ogólne zasady identyfikacji rozwiązań                                    292
		6.2.2. Specyfika problemów lub zdarzeń o charakterze prekursorów               295
	6.3. Ocena możliwych rozwiązań                                                   298
		6.3.1. Ocena poprawności                                                     298
		6.3.2. Ocena skuteczności                                                     300
		6.3.3. Ocena warunków realizacji                                              303
	6.4. Wybór najwłaściwszego rozwiązania                                            311
	6.5. Przekazanie wniosków dotyczących rozwiązania problemu                        312
	Literatura                                                                       313

ROZDZIAŁ 7. Wdrożenie optymalnych rozwiązań                                         315
	7.1. Realizacja                                                                   315
	7.2. Monitorowanie działań wdrożeniowych                                         316
	7.3. Ocena skuteczności wdrożonych rozwiązań                                      318
	Literatura                                                                       319

ROZDZIAŁ 8. Kompleksowe analizy zbioru obserwacji                                    320
	8.1. Ogólne zasady                                                               322
		8.1.1. Cele i zakres analiz                                                     322
		8.1.2. Ogólne zasady grupowania danych                                       325
	8.2. Dane wejściowe używane w analizach                                           326
		8.2.1. Zakres danych                                                         327
		8.2.2. Jakość danych                                                          328
	8.3. Systemy klasyfikacji zdarzeń                                                   330
		8.3.1. Pożądane cechy systemu klasyfikacji zdarzeń                              331
		8.3.2. Ocena systemu klasyfikacji                                              332
	8.4. Przykłady systemów klasyfikacji stosowanych w praktyce                          333
		8.4.1. System klasyfikacji zdarzeń w lotnictwie amerykańskim                     333
		8.4.2. System klasyfikacji zdarzeń w energetyce jądrowej                         344
		8.4.3. System klasyfikacji zdarzeń w sektorze ochrony zdrowia                     349
	8.5. Narzędzia analityczne                                                         357
		8.5.1. Badanie profilu zbioru zdarzeń                                           357
		8.5.2. Badanie szeregów czasowych                                             367
	Literatura                                                                       371

ROZDZIAŁ 9. Przekazywanie informacji i wniosków                                       374
	9.1. Raport zgłoszenia zdarzenia (problemu)                                        375
		9.1.1. Zdarzenia o istotnym znaczeniu                                          376
		9.1.2. Zdarzenia uznane za mniej istotne                                        377
	9.2. Raport z badania zdarzenia (problemu)                                         379
		9.2.1. Zdarzenia o istotnym znaczeniu                                          379
		9.2.2. Zdarzenia uznane za mniej istotne                                        384
	9.3. Powiadomienia i sprawozdania                                                 386
		9.3.1. Powiadomienia                                                         386
		9.3.2. Sprawozdania okresowe                                                 390
		9.3.3. Prezentacje ustne                                                       390
	Literatura                                                                       392

Podsumowanie                                                                      393

DODATEK A. Definicje i skróty                                                          404
	A.1. Wykaz stosowanych skrótów                                                  404
	A.2. Definicje podstawowych terminów używanych w książce                          407

DODATEK B. Organizacja, proces, system                                                411
	B.1. Organizacja i jej elementy                                                    411
	B.2. Proces biznesowy                                                            415
	B.3. System                                                                     417
	Literatura                                                                       418

DODATEK C. Kategorie uwarunkowań przyczynowych stosowane w metodzie HPIP          419
	C.1. Procedury                                                                  419
		C.1.1. Procedura nie została użyta                                             420
		C.1.2. Procedura błędnie zastosowana                                         420
		C.1.3. Procedura błędna lub niekompletna                                     422
	C.2. Szkolenie                                                                   422
		C.2.1. Brak szkolenia dotyczącego określonego zadania lub systemu               422
		C.2.2. Niedoskonałe szkolenie                                                423
	C.3. Komunikacja ustna                                                          424
		C.3.1. Przekaz mylnie zrozumiany                                             424
		C.3.2. Brak komunikacji lub komunikacja spóźniona                            424
		C.3.3. Niedostateczne przekazanie zadania lub pracy w toku                     425
	C.4. Organizacja i zarządzanie                                                     425
		C.4.1. Niewłaściwe standardy, polityka, lub kontrola administracyjna (SPKA)      425
		C.4.2. Niestosowane elementy SPKA                                          426
		C.4.3. Postawa kierownictwa i nadzór                                          426
		C.4.4. Niedostateczne środki naprawcze                                       427
		C.4.5. Niedostateczna komunikacja interpersonalna i kultura organizacyjna        427
	C.5. Ergonomia                                                                  427
		C.5.1. Niedostateczny interfejs człowiek-maszyna                               428
		C.5.2. Niewłaściwe środowisko pracy                                          429
		C.5.3. Nadmiernie złożony system                                             429
		C.5.4. Niedostateczna tolerancja systemu na błędy                              429
	C.6. Nadzór bezpośredni                                                         430
		C.6.1. Niedostateczne przygotowanie zadania/pracy                             430
		C.6.2. Niedostateczny nadzór nad wykonaniem pracy                            431
	Literatura                                                                       431

DODATEK D. Analiza incydentu w gospodarstwie hodowli ryb – porównanie metod         432
	D.1. Opis incydentu                                                              432
	D.2. Analiza zdarzenia – metoda TapRooT                                          433
		D.2.1. Zdefiniowanie problemu                                               433
		D.2.2. Rozpoznanie problemu                                                433
		D.2.3. Analiza przyczyn źródłowych                                           434
		D.2.4. Identyfikacja rozwiązań                                                439
	D.3. Analiza zdarzenia – metoda mapy przyczyn                                     442
		D.3.1. Zdefiniowanie problemu                                               442
		D.3.2. Analiza przyczyn źródłowych                                           443
		D.3.3. Identyfikacja rozwiązań                                                447
	Literatura                                                                       449

DODATEK E. Analiza przyczyn katastrofy samolotu AA965 – Cali, Kolumbia, 20 grudnia 1995 r.                                                         450
	E.1. Opis wypadku                                                               450
	E.2. Analiza wypadku                                                            452
		E.2.1. Zdefiniowanie problemu                                               452
		E.2.2. Analiza przyczyn źródłowych                                           452
		E.2.3. Identyfikacja rozwiązań                                                460
	Literatura                                                                       463

DODATEK F. Analiza przyczyn awarii w japońskiej ektrowni jądrowej Fukushima w marcu 2011 r.                                                           464
	F.1. Podstawowe informacje o elektrowni Fukushima Dai-Ichi                        464
	F.2. Opis zdarzenia                                                              471
	F.3. Analiza zdarzenia                                                            472
		F.3.1. Zdefiniowanie problemu                                                472
		F.3.2. Analiza przyczyn źródłowych                                            473
		F.3.3. Identyfikacja rozwiązań                                                 488
	F.4. Podsumowanie                                                              493
	Literatura                                                                       493

DODATEK G. Analiza niekontrolowanego wypływu wody ze zbiornika                      495
	G.1. Opis incydentu                                                              495
	G.2. Analiza zdarzenia                                                            496
		G.2.1. Zdefiniowanie problemu                                               496
		G.2.2. Analiza przyczyn źródłowych                                           497
		G.2.3. Identyfikacja rozwiązań                                                500

DODATEK H. Analiza problemu medycznego: obcy przedmiot pozostawiony w ciele pacjenta po zabiegu operacyjnym                                                   501
	H.1. Opis problemu                                                              501
	H.2. Analiza problemu                                                           502
		H.2.1. Zdefiniowanie problemu                                               502
		H.2.2. Analiza przyczyn źródłowych                                           503
		H.2.3. Identyfikacja rozwiązań                                                507
	Literatura                                                                       509

Spis rysunków                                                                       510

Spis tabel                                                                           514

Inni Klienci oglądali również

17,21 zł 19,12 zł
Do koszyka

Droga do sławy

19. tom serii hippicznej: AKADEMIA CANTERWOOD. Przyjazd dawnej przyjaciółki powinien ucieszyć Lauren, ale Brielle coś ukrywa. Czy tajemnica położy się cieniem na ich przyjaźni? Na domiar złego w Canterwood pojawia się nowa konkurentka –mis...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Wibrujące moce

„Przybliżył się i wciągnął w nozdrza powietrze. Wyraziście czuł zapach jej ciała. Słodki. Upojny. Niepowtarzalny. Przysunął się bliżej. Wilgotne włosy łaskotały go po twarzy. Całował czoło, nos i usta. Przytulał policzek do rozgrzanego lica kobie...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii. Komentarz

W publikacji szczegółowo zaprezentowano m.in.: penalizację posiadania, obrotu, wytwarzania substancji psychotropowych, środków odurzających i substancji psychoaktywnych, postępowanie z osobami uzależnionymi, zakres zadań podmiotów ...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Święty i błazen. Jego droga do świętości. OPR. MK.

„Święty i błazen. Jego droga do świętości.” - to niepowtarzalna w swej szczerości rozmowa z ojcem Janem Górą przeprowadzona przez Jana Grzegorczyka, autora bestsellerowego cyklu o przypadkach księdza Grosera. Spowiedź dominikańskiego...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Akademia Sukcesu

Książka, którą trzymasz teraz w ręku, to kompletny, roczny program zmiany osobistej. Zawiera 47 lekcji i 170 ćwiczeń zaplanowanych przez jednego z największych polskich ekspertów w tej dziedzinie. Zanim jednak dołączysz do „student&...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw

Celem, jaki postawili sobie autorzy podręcznika, było zaprezentowanie szerokiego zestawu mierników odnoszących się zarówno do działalności bieżącej, jak i inwestycyjnej przedsiębiorstwa. Zrozumienie oraz nabycie umiejętności posługiwania ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.