0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Autor: Jacek Barlik

  • Wydawca: Poltext

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 49,90 zł
44,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele:
• eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations
• eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz
• prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations.
Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations.
Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych.
Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej.
***
Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019).
Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8175-162-9
  • ISBN druku: 978-83-8175-161-2
  • Liczba stron: 300
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wstęp. Dlaczego teoria public relations jest potrzebna 
Literatura
Rozdział 1. Dwa i pół paradygmatu Wprowadzenie do teorii public relations 
Zmiany w światowym public relations
Interdyscyplinarne korzenie
Paradygmat public relations
Poza dominującym paradygmatem
Trzy czy dwa i pół paradygmatu
Literatura
Rozdział 2. Symetryczne i doskonałe public relations Dominujący nurt w teorii public relations 
Geneza teorii Gruniga
The Excellence study
Wartość komunikowania a teoria public relations
Doskonały dział public relations
Narzędzia strategicznego komunikowania
Od modeli public relations do strategii kultywowania relacji
Kontekst organizacyjny doskonałego public relations
Globalizacja doskonałego public relations
Perspektywy teorii doskonałego public relations
Literatura
Rozdział 3. Zarządzanie relacjami w public relations Rozwój czy zmiana dominującego paradygmatu? 
Referat opublikowany po 34 latach
Wolny start i ostry finisz
Dwa nurty w zarządzaniu relacjami
Typy i modele relacji organizacji z publicznościami
Podstawy zarządzania relacjami
Konwergencja zarządzania relacjami i doskonałego public relations
Literatura
Rozdział 4. Krytycznie o doskonałym public relations W poszukiwaniu programu 
W opozycji do dominującego paradygmatu
Istota krytycznego public relations
Krytyczne public relations a władza
Public relations jako domena intelektualna
Główne obszary krytycznego public relations
Różnice perspektyw: między dialogiem a sporem
Wkład krytycznego public relations do teorii
Literatura
Rozdział 5. Aktywiści i specjaliści public relations: symbioza czy konfrontacja 
Powstanie public relations a aktywizm
Natura aktywizmu
Aktywizm w doskonałym public relations
Alternatywne podejście do aktywizmu w public relations
Perspektywy dla aktywizmu w public relations
Literatura
Rozdział 6. Od STP do STOPS: od teorii publiczności do teorii rozwiązywania problemów 
Czym są publiczności
Sytuacyjna teoria publiczności
Zachowania komunikacyjne publiczności
Programy dla konkretnych publiczności
Rozwinięcie teorii publiczności
STOPS, czyli sytuacyjna teoria rozwiązywania problemów
Zastosowania sytuacyjnej teorii rozwiązywania problemów
Literatura
Rozdział 7. Feminizm w badaniach public relations 
Feminizacja branży public relations
Fazy w badaniach public relations o kobietach
Role i status kobiet w public relations
Główne tematy w feministycznych badaniach public relations
Perspektywy badań feministycznych w public relations
Literatura
Rozdział 8. Profesjonalizm i etyka w badaniach public relations 
Opisowy i normatywny profesjonalizm w public relations
Socjologia public relations
Profesjonalny projekt public relations
Profesjonalizm w public relations a wartości
Etyka w public relations
Reflektywna symetria etyczna w public relations
Literatura
Rozdział 9. Edukacja public relations – pomost między teorią a praktyką (współpraca: Andrew Lingwall, Clarion University, USA) 
Rozwój edukacji public relations
Czynniki wzrostu edukacji public relations
O wyższą jakość studiów public relations
Luki i szanse w edukacji public relations
Literatura
Rozdział 10. Dokąd zmierza doskonałe public relations Horyzont i wartości 
Uwarunkowania doskonałego public relations
Główne nurty doskonałego public relations
Wartości i postulaty
Literatura
Spis rysunków i tabel

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Skuteczność i racja stanu. Z teki Ministra Spraw Zagranicznych RP

Teksty składające się na ten tom pochodzą z lat 1998–2000 i należą do spuścizny ówczesnego ministra spraw zagranicznych RP – Bronisława Geremka. Są wśród nich wystąpienia na forum Sejmu RP, przemówienia i inne teksty ok...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Arteterapia Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych

Prace i dorobek zespołu współpracującego z prof. Karolakiem są dobrze znane w Polsce i poza granicami kraju. Kolejne konferencje i spotkania oraz inicjatywy wspierające ruch związany z arteterapią pozwalają mieć nadzieję, że uzyskiwać ona będzie...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Public Risk Management

Niniejsza monografia naukowa powstała w powiązaniu z pracami badawczymi prowadzonymi w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jest także wyrazem zainteresowań naukowych redaktor...
58,50 zł 65,00 zł
Do koszyka

Struktura kapitału spółek akcyjnych w Polsce w świetle teorii hierarchii źródeł finansowania

Problematyka struktury kapitału zaliczana jest do podstawowych zagadnień z zakresu dyscypliny określanej mianem finansów przedsiębiorstw. W książce przedstawiono i uporządkowano założenia teorii hierarchii źródeł finansowania oraz przedst...
22,40 zł 32,00 zł
Do koszyka

Prawda i teoria

Ostatni akapit książki Jana Hudzika można by potraktować jako jej motto:„Filozof, który odwiedza Śląsk, wie, że nie jest już możliwy powrót do kraju jego dzieciństwa, bo nie ma nic w kulturze, co byłoby czyste i autentyczne. Ś...
26,89 zł 29,88 zł
Do koszyka

Wielka Lechia. Źródła i przyczyny popularności teorii pseudonaukowej okiem historyka

Pierwsza polemiczna publikacja popularnonaukowa dotycząca fenomenu teorii Wielkiej Lechii. Autor – doktorant na Wydziale Historii UW, dzienikarz, autor artykułów popularnonaukowych – poddaje analizie zjawisko popularności teorii ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!