0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Design thinking dla edukatorów

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Design thinking dla edukatorów

Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur.
Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb.
Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii - jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym.
Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-547-3
  • ISBN druku: 978-83-8220-546-6
  • Liczba stron: 214
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp .	7
CZĘŚĆ I
1. Geneza design thinking 15
2. Zarządzanie zmianą 23
2.1. Skąd się biorą zmiany? 23
2.2. Co napędza, a co powstrzymuje zmiany? 27
2.3. Rodzaje zmian 29
2.4. Stadia i modele zmian 32
2.5. Opór wobec zmian 37
3. Kompetencje przyszłości jako wyzwanie dla współczesnej edukacji 43
3.1. Kompetencje przyszłości 48
3.2. Nowe generacje – pokolenie Z i pokolenie Alfa 52
3.3. Aktywizowanie procesu uczenia się 55
4. Przedsiębiorczość, kreatywność, twórczość, innowacyjność 65
4.1. Klimat sprzyjający twórczemu myśleniu 67
4.2. Myślenie dywergencyjne, motywacja i procedury TRP – wyznaczniki działań edukatora 72
5. Rola wizualizacji w edukacji i design thinking 77
5.1. Dlaczego warto tworzyć rysunkowe notatki z perspektywy wiedzy o mózgu? 79
5.2. Cele myślenia wizualnego w procesie design thinking 81
5.3. Podstawowe narzędzia służące wizualizacji .83
5.4. Stosowanie wizualizacji w design thinking 85
CZĘŚĆ II
6. Podejście design thinking w praktyce 91
7. Przed projektem 95
7.1. Zdefiniowanie wyzwania w procesie projektowym 95
7.2. Określenie celów projektu 97
7.3. Kluczowe role w projekcie 99
7.4. Zbudowanie zespołu projektowego 99
7.4.1. Jak liczny powinien być zespół? 101
7.4.2. Jak podzielić zespół projektowy? 102
7.4.3. Na jakie elementy współpracy z zespołem warto zwrócić uwagę? 103
7.5. Narzędzia design thinking 104
7.5.1. Jak dostosować przestrzeń do potrzeb projektowych? 104
7.5.2. Jakie materiały będą potrzebne? 105
7.5.3. Jak skorzystać z aplikacji wspierających pracę projektową? 106
7.6. Planowanie projektu 106
8. W trakcie projektu 109
8.1. Odkrywanie: dlaczego i dla kogo projektujemy? 110
8.2. Badania z użytkownikami 112
8.2.1. Potrzeba badania. Od czego zacząć? 112
8.2.2. Koncepcja badawcza 114
8.2.2.1. Cel i problematyka badania 115
8.2.2.2. Dobór pojęć i wskaźników .116
8.2.2.3. Wybór osób do badania 117
8.2.2.4. Metody i techniki badawcze 118
8.2.3. Realizacja badania i analiza wyników 132
8.2.4. Kilka uwag do realizacji badań dzieci 133
8.3. Odkrywanie: synteza informacji i narzędzia 135
8.4. Definiowanie wyzwania 138
8.5. Tworzenie rozwiązania 140
8.5.1. Zespołowe generowanie pomysłów 142
8.5.2. Selekcja i wybór pomysłów 149
8.6. Prototypowanie 152
8.7. Testowanie 157
9. Po projekcie 161
9.1. Iteracja 161
9.2. Planowanie wdrożenia 162
9.3. Ewaluacja projektów design thinking 165
9.3.1. Ewaluacja jako proces badawczy 167
10. Przykłady i inspiracje 179
Zakończenie 211
Literatura dodatkowa 213

Małgorzata Kołodziejczak

Prof. dr hab. Małgorzata Kołodziejczak - jest absolwentką I Wydziału Lekarskiego AM w Warszawie. Od początku pracy zawodowej była związana z Oddziałem Proktologii w Szpitalu na Solcu w Warszawie, gdzie pełniła funkcję Kierownika. Obecnie obejmuje stanowisko kierownika Warszawskiego Ośrodka Proktologii w Szpitalu św. Elżbiety w Warszawie.

Prof. Małgorzata Kołodziejczak dysponuje certyfikatem Polskiego Klubu Koloproktologii. Brała udział jako wykładowca w kursach organizowanych przez CMKP, m.in. dla lekarzy rozpoczynających specjalizację z chirurgii ogólnej w Warszawie, obecnie organizuje kursy dla chirurgów w Szpitalu św. Elżbiety w Warszawie oraz w Szpitalu w Ostrowi Mazowieckiej i na Dolnym Śląsku w Kowarach.

Jest autorką oraz współautorką wielu prac publikowanych w renomowanych czasopismach medycznych. W swoim dorobku naukowym posiada również szereg monografii, doniesień zjazdowych oraz licznych rozdziałów w podręcznikach. Jest także członkiem wielu towarzystw naukowych i wykładowcą na konferencjach medycznych.

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Jak przestałem kochać design

Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy. Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzu...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Communication design, czyli projektowanie komunikacji

To już drugie wydanie cieszącego się niesłabnącą popularnością podręcznika profesora Michela Fleischera, w którym autor niezwykle kompleksowo i w szerokich kontekstach przybliża Czytelnikom problematykę designu. W książce omówiono sam pro...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Service design po polsku

Książka ta pomoże Ci:przygotować lepsze i unikatowe usługi, uniknąć wpadek przy wdrażaniu zmian, poprawić rentowność i stabilność biznesu, oferować klientom autentyczną korzyść. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której ...
30,78 zł 34,20 zł
Do koszyka

Design designer i metamorfozy miejskie

W jaki sposób design i designerzy kształtują przestrzeń miejską i relacje społeczne? Jak należy projektować przestrzeń miejską, by coraz lepiej odpowiadała potrzebom jej użytkowników? Praca mieści się w rodzącej się dopiero su...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Ochrona fashion designu w prawie Unii Europejskiej

Pierwsza kompleksowa publikacja na rynku wydawniczym, przybliżająca dwie dziedziny, pozornie odległe: prawo i branżę modową.Celem opracowania była analiza prawnoporo´wnawcza w prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz w prawie własno...
27,30 zł 39,00 zł
Do koszyka

Krótki kurs. Design

Seria KRÓTKI KURS to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny.Autorzy, będący ekspertami w danej dziedzinie, omaw...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!