• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Black Week »


Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Design thinking dla edukatorów (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
31,90 zł
28,71 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,19 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Design thinking dla edukatorów

Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur. Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb. Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii - jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym. Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-547-3
  • ISBN druku: 978-83-8220-546-6
  • Liczba stron: 214
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp .	7
CZĘŚĆ I
1. Geneza design thinking 15
2. Zarządzanie zmianą 23
2.1. Skąd się biorą zmiany? 23
2.2. Co napędza, a co powstrzymuje zmiany? 27
2.3. Rodzaje zmian 29
2.4. Stadia i modele zmian 32
2.5. Opór wobec zmian 37
3. Kompetencje przyszłości jako wyzwanie dla współczesnej edukacji 43
3.1. Kompetencje przyszłości 48
3.2. Nowe generacje – pokolenie Z i pokolenie Alfa 52
3.3. Aktywizowanie procesu uczenia się 55
4. Przedsiębiorczość, kreatywność, twórczość, innowacyjność 65
4.1. Klimat sprzyjający twórczemu myśleniu 67
4.2. Myślenie dywergencyjne, motywacja i procedury TRP – wyznaczniki działań edukatora 72
5. Rola wizualizacji w edukacji i design thinking 77
5.1. Dlaczego warto tworzyć rysunkowe notatki z perspektywy wiedzy o mózgu? 79
5.2. Cele myślenia wizualnego w procesie design thinking 81
5.3. Podstawowe narzędzia służące wizualizacji .83
5.4. Stosowanie wizualizacji w design thinking 85
CZĘŚĆ II
6. Podejście design thinking w praktyce 91
7. Przed projektem 95
7.1. Zdefiniowanie wyzwania w procesie projektowym 95
7.2. Określenie celów projektu 97
7.3. Kluczowe role w projekcie 99
7.4. Zbudowanie zespołu projektowego 99
7.4.1. Jak liczny powinien być zespół? 101
7.4.2. Jak podzielić zespół projektowy? 102
7.4.3. Na jakie elementy współpracy z zespołem warto zwrócić uwagę? 103
7.5. Narzędzia design thinking 104
7.5.1. Jak dostosować przestrzeń do potrzeb projektowych? 104
7.5.2. Jakie materiały będą potrzebne? 105
7.5.3. Jak skorzystać z aplikacji wspierających pracę projektową? 106
7.6. Planowanie projektu 106
8. W trakcie projektu 109
8.1. Odkrywanie: dlaczego i dla kogo projektujemy? 110
8.2. Badania z użytkownikami 112
8.2.1. Potrzeba badania. Od czego zacząć? 112
8.2.2. Koncepcja badawcza 114
8.2.2.1. Cel i problematyka badania 115
8.2.2.2. Dobór pojęć i wskaźników .116
8.2.2.3. Wybór osób do badania 117
8.2.2.4. Metody i techniki badawcze 118
8.2.3. Realizacja badania i analiza wyników 132
8.2.4. Kilka uwag do realizacji badań dzieci 133
8.3. Odkrywanie: synteza informacji i narzędzia 135
8.4. Definiowanie wyzwania 138
8.5. Tworzenie rozwiązania 140
8.5.1. Zespołowe generowanie pomysłów 142
8.5.2. Selekcja i wybór pomysłów 149
8.6. Prototypowanie 152
8.7. Testowanie 157
9. Po projekcie 161
9.1. Iteracja 161
9.2. Planowanie wdrożenia 162
9.3. Ewaluacja projektów design thinking 165
9.3.1. Ewaluacja jako proces badawczy 167
10. Przykłady i inspiracje 179
Zakończenie 211
Literatura dodatkowa 213

3,59 zł 3,99 zł
Do koszyka

Urbanism as a way of life - 06 Urban space and sustainable development. Social challenges to contemporary design

Miasta, od chwili ich założenia przed wiekami, zawsze były przestrzeniami działań społecznych, masowych aktywności i zbiorowych zachowań. Wynikało to z ich niezwykłej siły przyciągania. Były – i są nadal – wpływowe, inspirujące i wzbudzają ...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Jak przestałem kochać design

Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy. Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzuty z ek...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Communication design, czyli projektowanie komunikacji

To już drugie wydanie cieszącego się niesłabnącą popularnością podręcznika profesora Michela Fleischera, w którym autor niezwykle kompleksowo i w szerokich kontekstach przybliża Czytelnikom problematykę designu. W książce omówiono sam pro...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Modele biznesu wobec wyzwań współczesnego zarządzania - The consumer as the creative artist - the role of user creativity in the process of the acceptance of design technology

Burzliwe otoczenie rynkowe wyznacza nowe mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw. To, iż przedsiębiorstwa konkurują modelami biznesu, już dawno stało się faktem. Teraz nie chodzi już o posiadanie modelu biznesu, lecz o umiejętne jego konfigurowanie w...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Service design po polsku

Książka ta pomoże Ci: przygotować lepsze i unikatowe usługi, uniknąć wpadek przy wdrażaniu zmian, poprawić rentowność i stabilność biznesu, oferować klientom autentyczną korzyść. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której autor wyjaś...
2,69 zł 2,99 zł
Do koszyka

Wyobraźnia - 07 Nowe perspektywy. Design w obrębie sztuk nowoczesnych; Bibliografia

Książka jest analizą inspirujących do dnia dzisiejszego koncepcji wyobraźni, które stały się istotne dla historii filozofii sztuki i są wciąż na nowo interpretowane. Zdeterminowało to wybór przedstawionych w pracy reprezentatywnych filozo...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.