Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują?
(…)
W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. odbyło się bezprecedensowe w Polsce wydarzenie: Forum
Data Driven Decisions, skupiające zarówno dostawców różnego rodzaju informacji marketingowych (od klasycznych agencji badawczych poprzez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele różnych pokoleń, różnej wielkości przedsiębiorstw, z różnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie.
(…)
Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy
konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków” marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i praktyczne wskazówki od ludzi, którzy w konkretnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś?
Mateusz Galica, Wstęp
Wstęp (Mateusz Galica) 7 I. Strategia marketingowa (Michał Protasiuk, Anna Karczmarczuk) 15 1.1. Dane a decyzje 17 1.2. Dane w procesie strategicznym 25 1.3. Strategia „patrzy” w przyszłość 38 Rozmowa z Piotrem Jurjewiczem 47 Rozmowa z Michałem Jaskulskim 53 II. New product development (Michał Jan Lutostański, Leszek Szycman) 57 2.1. Odkrywanie 62 2.2. Rozwijanie 66 2.3. Dostarczanie 90 Rozmowa z Janem Zającem 92 Rozmowa z Michałem Groniewskim 102 III. Sprzedaż i dystrybucja (Anna Gorączka) 115 3.1. Klient jest królem 116 Rozmowa z Bartoszem Brusiło 124 Rozmowa z Julią Izmałkową 129 3.2. Dźwignie wzrostu sprzedaży 133 Rozmowa z Piotrem Mądrym 136 Rozmowa z Michałem Purczyńskim 142 IV. Komunikacja (Kuba Piwowar, Paweł Ciacek) 149 4.1. Dzień z naszego życia 150 4.2. Komunikacja 152 4.3. Konsekwencje zmian 153 4.4. Co te zmiany oznaczają dla świata badań i analiz 159 4.5. Big data 167 4.6. Co zmiany w komunikacji marketingowej oznaczają dla marketerów? Porady 169 Rozmowa z Hubertem Stadnickim 178 Rozmowa z Agatą Pilacińską-Jakubowską 180 V. Zarządzanie relacjami (Arkadiusz Wódkowski) 193 5.1. Wprowadzenie do świata relacji z klientem 194 5.2. Podróż klienta od intencji do relacji 198 5.3. Kluczowe wskaźniki 222 Rozmowa z Magdaleną Szelągowską 227 Rozmowa z Adamem Ringerem 236 VI. Najważniejsze w korzystaniu z danych (Michał Jan Lutostański, Mateusz Galica, Michał Protasiuk) 247 O Autorach 249