0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - 08 Wnioski końcowe i uogólnienia; Bibliografia

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Anna Waligóra-Huk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - 08 Wnioski końcowe i uogólnienia; Bibliografia

Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży – uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy. Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie „Forum Akademickie” nr 5/2016, s. 70 (Aleksandra Urbańczyk: Dziecko w sieci).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-460-8
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 9

1. Wybrane teorie i koncepcje wyjaśniające agresję i przemoc uczniowską / 15
1.1. Wprowadzenie w problematykę agresji i przemocy. Wyjaśnienia terminologiczne / 19
1.2. Wybrane teorie psychologiczne wyjaśniające agresję i przemoc / 28
1.2.1. Teoria instynktów Zygmunta Freuda / 28
1.2.2. Teoria frustracji – agresji Johna Dollarda i Neala E. Millera / 30
1.2.3. Teorie uczenia się na przykładzie teorii wyuczonej agresji Arnolda H. Bussa / 33
1.3. Wybrane teorie socjologiczne wyjaśniające agresję i przemoc / 37
1.3.1. Teoria anomii Emila Durkheima oraz koncepcja szkolnej anomii / 38
1.3.2. Teoria uczenia się społecznego Alberta Bandury / 41
1.3.3. Teoria etykietowania Edwina Lemerta i Howarda Beckera / 44
1.4. Wybrane koncepcje integrujące wyjaśniające agresję i przemoc / 46
1.4.1. Teoria zachowań problemowych Richarda i Shirley Jessorów / 46
1.4.2. Koncepcja socjoekologiczna / 51
1.4.3. Koncepcje dotyczące wpływu mediów na zachowania agresywne / 54

2. Nowe media w komunikacji interpersonalnej dzieci i młodzieży / 59
2.1. Charakterystyka nowych mediów / 60
2.2. Wprowadzenie w problematykę oddziaływania mediów / 61
2.3. Oddziaływanie mediów na przykładzie teorii uczenia się społecznego Alberta Bandury / 62
2.4. Teorie i modele komunikacji interpersonalnej / 64
2.4.1. Pojęcie komunikacji / 66
2.4.2. Teoria komunikacji Harolda Lasswella / 69
2.4.3. Teoria systemowa w komunikowaniu / 70
2.4.4. Teorie konstruktywistyczne / 71
2.4.5. Teorie kognitywistyczne / 72
2.4.6. Teorie konektywistyczne / 74

3. Wprowadzenie do problematyki badań dotyczących zjawiska cyberprzemocy / 77
3.1. Ujęcia definicyjne zjawiska cyberprzemocy / 80
3.2. Cechy charakterystyczne zjawiska cyberprzemocy / 86
3.3. Formy cyberprzemocy / 91
3.4. Cyberprzemoc a przemoc tradycyjna / 96
3.5. Skala zjawiska / 99
3.6. Sprawcy i ofiary cyberprzemocy / 102
3.7. Konsekwencje doświadczania cyberprzemocy / 110
3.8. Wybrane przypadki doświadczania cyberprzemocy przez młodzież / 116

4. Profilaktyka cyberprzemocy występującej wśród dzieci i młodzieży / 123
4.1. Kryteria doboru oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych w odniesieniu do cyberprzemocy / 125
4.2. Szkolna polityka i infrastruktura w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 130
4.3. Rola rodziców w zakresie profilaktyki cyberprzemocy / 136
4.4. Kampanie i społeczne akcje edukacyjne podejmowane w ramach profilaktyki cyberprzemocy występującej wśród dzieci i młodzieży / 142

5. Koncepcja metodologiczna badań własnych / 149
5.1. Uzasadnienie problematyki badań własnych i ich innowacyjność / 149
5.2. Cele i przedmiot badań / 152
5.3. Problematyka badań / 153
5.4. Hipotezy badawcze / 155
5.5. Zmienne i ich wskaźniki / 156
5.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 160
5.7. Charakterystyka terenu badań i badanej populacji / 165
5.7.1. Charakterystyka terenu badań / 165
5.7.2. Charakterystyka próby badawczej / 166

6. Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich – analiza wyników badań własnych / 185
6.1. Charakterystyka zjawiska cyberprzemocy występującego wśród młodzieży ze szkół wiejskich / 185
6.1.1. Skala występowania zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży uczęszczającej do szkół wiejskich / 185
6.1.2. Formy cyberprzemocy występujące wśród młodzieży uczęszczającej do szkół wiejskich / 193
6.1.3. Poczucie bezpieczeństwa w sieci młodzieży gimnazjalnej ze szkół wiejskich / 204
6.1.4. Wpływ poziomu agresji uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych na popełnienie aktu cyberprzemocy / 208
6.2. Profilaktyka i interwencja w zakresie cyberprzemocy / 212
6.2.1. Znajomość zjawiska cyberprzemocy i świadomość zagrożeń w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów / 212
6.2.2. Profilaktyka cyberprzemocy w percepcji rodziców, nauczycieli i uczniów oraz podejmowane w tym zakresie działania / 229
6.2.3. Interwencja w zakresie cyberprzemocy w opinii rodziców, nauczycieli i uczniów / 248
6.2.4. Dokumenty szkolne zawierające treści dotyczące cyberprzemocy / 256

7. Pogłębiona charakterystyka sprawców i ofiar cyberprzemocy – studia indywidualnych przypadków / 275
7.1. Bartosz – sprawca cyberstalkingu wykorzystujący telefon komórkowy / 275
7.2. Klaudia – ofiara cyberstalkingu z wykorzystaniem telefonu komórkowego / 287
7.3. Kamila – sprawczyni cyberprzemocy wykorzystująca telefon komórkowy / 296
7.4. Monika – ofiara cyberprzemocy w filmach nagrywanych wbrew jej woli telefonem komórkowym / 305
7.5. Marcin – sprawca cyberprzemocy wykorzystujący portal społecznościowy / 314
7.6. Olga – ofiara cyberprzemocy na forum portalu społecznościowego / 325

Wnioski końcowe i uogólnienia / 335
Wnioski praktyczne / 361

Bibliografia / 371
Wykaz tabel / 393

Summary / 397
Zusammenfassung / 399

Inni Klienci oglądali również

61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Rekrutacja do szkół 2016/2017 - 2 części

PRAWO NIE MUSI BYĆ TRUDNEOd roku szkolnego 2016/2017 nabór do publicznych szkół oraz publicznych placówek artystycznych odbywa się na nowych zasadach. Publikacja Rekrutacja do szkół 2016/2017 zawiera praktyczne wyjaśni...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Przemyśleć z Michelem Foucaultem edukacyjne dyskursy o młodzieży

Tytułowa fraza „przemyśleć z Michelem Foucaultem” w intencji Autorki przybliża cel, jaki przyświecał napisaniu oddawanej do rąk Czytelników książki. Autorka podejmuje próby zaangażowania dla własnych celów badawczych ko...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Serie literackie dla dzieci i młodzieży w Polsce w latach 1945-1989

Celem niniejszej pracy jest próba zarysowania obrazu serii literackich dla dzieci i młodzieży wydawanych w latach 1945-1989 z punktu widzenia bibliologicznego – ocena ich produkcji wydawniczej, a także analiza strony edytorskiej (…)...
23,10 zł 33,00 zł
Do koszyka

U źródeł tożsamości rodzinnej. System rodzinny w percepcji młodzieży akademickiej

Monografia Tomasza Bajkowskiego ma wiele istotnych walorów. Przede wszystkim jej problematyka badawcza wpisuje się w szeroki obszar interdyscyplinarnego zainteresowania współczesną rodziną, wzbogacając nauki społeczne o nowe aspekty wiedz...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Nawozy sztuczne dla starców i młodzieży

Tadeusz Nyczek, znany krytyk teatralny i literacki, pisarz, kierownik literacki teatrów (m.in. Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie 1992–1997 i 1998–1999; Narodowego Starego Teatru w Krakowie, 2002–2004; Teatru Ateneum im...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

W rajskiej dolinie wśród zielska

"Rajską doliną jest były Związek Radziecki wspominany przez bohaterów reportaży Jacka Hugo-Badera jako kraina mlekiem i miodem płynąca. Mleko było wprawdzie chudziutkie, a miód rzucano do sklepów tylko z okazji świąt państwowy...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!